شما برای مطالعه این مقاله فقط 16 دقیقه وقت نیاز دارید

seo-hack
دسته بندی : آموزش سئو

هک سئو؛ چه تکنیک هایی باعث افت یا رشد رتبه سایت می شود؟

4/5 - (3 امتیاز)

عموما زمانی که واژه هک به گوشمان می خورد، معنای مثبتی از آن در ذهنمان نقش نمی بندد، بلکه تنها چیزی که به ذهنمان می رسد نقض حریم خصوصی افراد است. با شنیدن کلمه هک سئو چه چیزی به ذهنتان می رسد؟ باورتان می شود که هک سئو جنبه مثبت هم داشته باشد؟!

هک سئو می تواند هم در جنبه مثبت و هم در جنبه منفی استفاده شود. در جنبه مثبت برای رشد سایت شما استفاده می شود و در جنبه منفی برای حذف کردن شما از دور رقابت!

هک سئو در جنبه مثبت هک رشد سئو نام دارد که در این نوع هک، شما ترفند ها و راهکارهایی استفاده می کنید که سایت شما را رشد می دهد و کمک می کند که بتوانید رتبه های بالاتری را در نتایج جستجو کسب کنید. زمانی که از جنبه منفی هک سئو صحبت می کنیم، در این نوع هک، رقیبان از ترفند ها و تکنیک هایی استفاده می کنند تا سایت شما در نتایج گم شود و با استفاده از این روش های ناجوانمردانه بتوانند در رقابت با شما پیروز شوند.

اما چرا ما در این مقاله می خواهیم در این مورد صحبت کنیم؟ زمانی که شما از روش های هک سئو چه از نظر منفی و چه از نظر مثبت مطلع باشید، می توانید هم سایتتان را رشد دهید و هم در برابر افرادی که می خواهند سایت شما را از دور رقابت خارج کنند، مقابله کنید. پس اگر کسب و کار آنلاین دارید، بهتر است این مقاله را به دقت بخوانید و مواردی که در اینجا بیان می کنیم را به خوبی به خاطرتان بسپارید و از آن ها استفاده کنید تا بتوانید جایگاه خودتان را در رتبه بندی گوگل رشد دهید. همراهمان باشید.

هک سئو مثبت (هک رشد سئو)

در این قسمت به روش های هک سئو مثبت اشاره می کنیم که بتوانید رشد سئو سایتتان را هک کنید و آن را به صورت تصاعدی افزایش دهید!

هک سئو

FAQ داشته باشید

FAQ یا سوالات متداول، یک ساختار یا کد است که در سایت خودتان قرار می دهید تا به گوگل اطلاع دهید که یک صفحه سوالات متداول دارید. این کار شما را در نتایج صفحه سرپ برجسته تر می کند و شانس دریافت کلیک را بیشتر می کند.

بسیاری از برندها وجود دارند که صفحه ای برای سوالات متداول دارند تا به بیشترین سوالات مطرح شده کاربران پاسخ دهند. شما می توانید طرح رتبه بندی را نیز به سایتتان اضافه کنید تا یک رتبه بندی 5 ستاره نشان داده شود و این کار برای سایت شما اعتماد بیشتری جلب می کند.

یک مطالعه موردی نشان داد که اضافه کردن یک طرح سؤالات متداول به صفحه فرود آنها باعث افزایش نرخ تبدیل از 1.82٪ به 2.75٪ شد. مطالعه دیگری نشان دهنده افزایش نرخ کلیک آنها از 6٪ به 14٪ بود.

سرعت بارگذاری صفحه را با CDN بهبود دهید

احتمالا می دانید که سرعت سایت تا چه اندازه برای کسب و کار شما اهمیت دارد! علاوه بر آن که تجربه کاربری خوبی برای مشتریانتان رقم می زند، بر سئوی سایت شما نیز تاثیر زیادی دارد. شما می توانید از PageSpeed ​​Google برای رفع مشکلاتی که در سرعت سایت وجود دارد را اقدام کنید. PageSpeed ​​Google ابزاری است که سرعت تک تک صفحات سایت را بررسی می کند و پیشنهاداتی برای رفع کندی صفحات ارائه می دهد؛ پیشنهاداتی مانند فشرده سازی تصاویر، بهبود کدهای صفحه و … .

یکی دیگر از راه حل هایی که می توانید برای بهبود سرعت سایت استفاده کنید، بارگیری HTML خود از شبکه های تحویل محتوا (CDN) است.

CDN یک شبکه توزیع شده است که از سرورهای سراسر جهان استفاده می کند. سایت شما و فایل‌های آن را می‌توان بر روی سرورهای جهانی ذخیره کرد تا از نظر جغرافیایی به کاربران نزدیک‌تر باشند، که این امر زمان بارگذاری صفحه را افزایش می‌دهد و سرعت سایت خود را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

زمانی که تایم بارگذاری سایت شما به میزان قابل توجهی سریع تر باشد، در طول زمان شاهد افزایش قابل توجهی در SERPها، همراه با نرخ پرش کمتر خواهید بود.

هنگامی که یک CDN را انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که یکی را انتخاب می‌کنید که سرعت بارگذاری سایت بالاتری نسبت به آنچه در حال حاضر ارائه می‌دهید دارد و در صورت نیاز می‌تواند سایت‌ها و محتوای بزرگ را مدیریت کند. تعداد زیادی CDN با کیفیت بالا وجود دارد که از فناوری مبتنی بر ابر استفاده می کنند.

لینک های ارزشمند رایگان ایجاد کنید

یکی از موارد پر اهمیتی که در سئو وجود دارد، لینک بیلدینگ است. کسب رتبه های خوب در سئو بدون آن که لینک سازی درستی انجام شود (استفاده از سئو کلاه خاکستری)، تقریبا کار بسیار دشواری است.

اینفوگرافیک ها و پست های بلاگ که آموزشی هستند یا داده محور هستند، برای دریافت لینک های رایگان گزینه های هوشمندی هستند. برای آن که بتوانید بک لینک های ارزشمند اما رایگان دریافت کنید، باید تمرکز خودتان را روی تولید محتوای با کیفیت بگذارید نه تبلیغات!

یکی دیگر از ترفند های عالی برای دریافت لینک رایگان، این است که امتیازهای رایگان پیوندی ایجاد کنید. برای این کار شما می توانید

ایده در اینجا این است که شما در حال ایجاد پیشنهادات و موارد رایگانی هستید که ارزش بارگیری، اشتراک گذاری، صحبت کردن و پیوند دادن به آنها را دارند.

این یک ابزار رایگان برای تحقیق کلمات کلیدی دارد که می تواند کاربران را به سمت خود بکشاند و آنها را تشویق کند تا به آن لینک دهند و آن را به دیگران توصیه کنند. این را می توان توسط سایر وبلاگ ها و منابع صنعتی نیز دریافت کرد (مانند آنچه در اینجا وجود دارد!) و با لینک های دنبال کردن به آن ارجاع داده شود.

روی برند خود تمرکز کنید

اکثر کسب و کارها به برندسازی و سئو به عنوان دو نهاد متمایز نگاه می کنند و اغلب با آن ها به این شکل برخورد می کنند. با این حال، ما دریافتیم که تمرکز بر برند شما و تبلیغ صحیح آن می تواند در واقع برای سئوی شما معجزه کند و در عین حال شما را از رقبا متمایز کند.

اریک اشمیت، مدیر عامل سابق گوگل گفته است که «راه حل برندها هستند.» برندها چیزی هستند که مشتریان روی آن ها تمرکز می کنند. این نحوه جداسازی سایت های خوب از سایت های بد و تصمیم گیری برای خرید است. این موضوع در مورد گوگل نیز صدق می کند چرا که سایت های برند در رتبه های بالاتری نسبت به سایت های دیگر قرار می گیرد.

از نظر گوگل (یا حداقل در الگوریتم)، برندهای متمایز و محبوب عالی هستند. اگر مردم به طور روزانه برای یک سایت خاص جستجو می کنند، آن را به عنوان شاخص کیفیت و علاقه در نظر می گیرند و اگر متوجه شوند که کاربران به‌جای یک محصول عمومی (به جای سرچ کردن سفارش سئو، نام یک برند خاص را جستجو می کنند) مرتباً برای یک دوره چند ماهه به دنبال برند خاص شما هستند، این می‌تواند به رتبه‌بندی شما کمک کند. موتورهای جستجو برند را برای یک یا دو سه ماهه بررسی خواهند کرد.

این به Google کمک می کند تا زمانی که بین دو سایت، همه شرایط یکسان هستند، یکی از سایت ها را برای رتبه بالاتر انتخاب کند. اگر دو وب سایت مانند جنرال موتورز و بی ام و دارید، کدام یک باید رتبه بالاتری کسب کنند؟ سیگنال های برند می توانند تفاوت زیادی ایجاد کنند. تا حدی به همین دلیل است که مارک هایی مانند «Nike» قبل از مارک هایی مانند «DSW» در جستجوی «کفش های دویدن» ظاهر می شوند.

بنابراین، جذب افراد بیشتر برای جستجوی نام تجاری شما در گوگل، یک استراتژی سئو و کسب و کار و یکی از روش های هک سئو است. برای به انجام رساندن این کار، روی قانون 7 تمرکز کنید. شما باید بتوانید نام تجاری، محتوا، تبلیغات و محصول خود را در هفت زمان مختلف در معرض دید کاربران قرار دهید، احتمال بیشتری دارد که شما را در گوگل جستجو کنند و با برند شما تعامل داشته باشند. شما می‌خواهید این کار را با راه‌اندازی دقیق قیف‌های جذاب برای مخاطبان سرد و همچنین با جذب مجدد مداوم مشتریان فعلی انجام دهید.

برای انجام این کار، روی «قانون هفت» تمرکز کنید. ایده اینجا این است که اگر بتوانید نام تجاری، محتوا، تبلیغات و محصول خود را در هفت زمان مختلف در معرض دید کاربران قرار دهید، احتمال بیشتری دارد که شما را در گوگل جستجو کنند و با برند شما تعامل داشته باشند. شما می‌خواهید این کار را با راه‌اندازی دقیق قیف‌های جذاب برای مخاطبان منفعل و همچنین با جذب مجدد مداوم مشتریان سابق انجام دهید.

روی برندتان تمرکز کنید

صفحات قدرتمند ایجاد کنید

برایان دین در Backlinko اصطلاح «صفحات قدرت» را رایج کرد، که به صفحاتی اشاره دارد که به طور استراتژیک تنها با هدف رتبه اول در SERP طراحی شده اند.

گاهی اوقات، بهترین روش برای به حداکثر رساندن بازدید از سایت، وجود چندین کلمه کلیدی است. به جای تلاش برای تغییر دادن و انعطاف کلمات کلیدی برای مطابقت با آنچه شما نیاز دارید، محتوای با ارزش و صفحات با تبدیل بالا برای کلمات کلیدی خاص ایجاد کنید.

ترکیب یا اضافه کردن محتوا

هنگامی که یک کسب و کار وبلاگ خود را راه اندازی کرد، به ما گفته می شود تا جایی که می توانیم محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنیم. هرچند گسترش سایت، یک کار مثبت است، اما این باید به صورت استراتژیک انجام شود. شما باید هوشمندانه‌تر کار کنید، نه سخت‌تر! به جای آن که تمرکز خودتان را روی تعداد محتواهای بیشتر بگذارید، سعی کنید در مورد بهترین موضوعات با بهترین کیفیت از نظر گوگل محتوا تولید کنید. بهتر است به جای آن که محتواهای جدید تولید کنید، یا محتواهای قبلی را ترکیب کنید یا نسبت به آپدیت کردن آن ها اقدام کنید.

در اینجا چند راه برای به روز رسانی پست قدیمی معرفی کرده ایم:

  • اطلاعات نادرست یا قدیمی را اصلاح کنید
  • تصاویر، نمودار، فیلم و پادکست در جاهایی که نیاز است قرار دهید.
  • نمونه ها را به روز کنید
  • آمار و ارقام جدیدتر را قرار دهید.
  • یک CTA بهتر بنویسید
  • به چندین پست دیگر در وبلاگ خود لینک دهید

کنیبالیزشن ممنوع

با آپدیت کردن مقالات سعی کنید که از کنیبالیزشن جلوگیری کنید. (زمانی که دو صفحه با یک موضوع، با یک دیگر رقابت می کنند) زمانی که شما دو صفحه برای یک کلمه کلیدی هدف ایجاد می کنید، انگار دارید با خودتان رقابت می کنید که این کار دو سر باخت است و با این کار گوگل را گیج می کنید.

در بروزرسانی محتوا، محتوایتان را برای گوگل بهینه تر کنید و تبدیل کنید به یک مرجع با ارزش که کیفیتی بالاتر از رقبا دارد؛ تمامی این موارد به شما کمک می کند که رتبه بهتری در صفحه نتایج داشته باشید.

نکته مهم: هنگام تعیین نحوه بهینه سازی محتوا در حرکت رو به جلو، به نرخ کلیک خود نگاه کنید. اگر مطمئن هستید که محتوای خوبی ایجاد می کنید اما نتیجه نمی دهد، برگردید و چک کنید که چگونه می توانید آن را بهبود ببخشید. در بسیاری از موارد، استراتژی توزیع و بهینه سازی سئو شما نیاز به بهبود دارد.

در سرچ کنسول گوگل، به صفحاتی نگاه کنید که رتبه خوبی دارند و تعداد بازدید بالایی دارند اما نرخ کلیک پایینی دارند؛ برای حل این مشکل می توانید عنوان و توضیحات متا را تکمیل تر کنید و بهینه تر کنید. مقالات را بررسی کنید و ببینید که چه کلمات کلیدی جدیدتری می توانید اضافه کنید.

از توضیحات متا غافل نشوید، چرا که با بهبود دادن و بهینه کردن توضیحات متا می توانید توجه کاربران را جلب کنید و کلیک بیشتری بگیرید.

آپدیت هدفمند محتوا

کلمات کلیدی دم دراز (لانگ تیل ها) را هدف قرار دهید

یک کمپین سئو خوب با کیورد ریسرچ شروع می شود. برای اینکه در هر جستجوی گوگل رتبه خوبی داشته باشید، باید کلمات کلیدی خاصی را که افراد جستجو می کنند را هدف قرار دهید و آن کلمات کلیدی را در محتوای نوشتاری خود بگنجانید. مهم است که کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید.

کلمات کلیدی دم دراز کلمات کلیدی هستند که به جای یک کلمه، چند کلمه طولانی هستند. اینها بهترین کلمات کلیدی برای هدف هستند؛ زیرا هدف جستجوی خاصی دارند، بنابراین وقتی کاربران آنها را جستجو می کنند، می دانند که دقیقا به دنبال چه هستند.

در نظر داشته باشید که کلمات کلیدی کلی، رقابت زیادی دارند و چندان هدفمند نیستند، این در صورتی است که اگر از کلمات کلیدی دم دراز استفاده کنید، کاربران هدفمند به سراغ شما می آیند و شما را پیدا می کنند و البته راحت تر می توانید رتبه های بهتر را کسب کنید.

محتوای همیشه سبز بنویسید

یکی دیگر از روش هایی که برای هک رشد وجود دارد، این است که محتواهای همیشه سبز بنویسید؛ محتوای همیشه سبز به محتوایی گفته می شود که اطلاعات آن ها با گذشت زمان کهنه نمی شود و همیشه  یک مقاله مرجع و مفید برای کسانی است که به دنبال آن هستند. برای مثال این مقاله ما یک محتوای همیشه سبز است. البته در نظر داشته باشید که ممکن است مقاله شما با گذشت زمان نیاز به آپدیت و اضافه کردن محتوا داشته باشد.

محتوای همیشه سبز

روی هدف جستجوی کاربر تمرکز کنید

هرچند کلمات کلیدی برای بهتر شدن رتبه شما ابزار بسیار ارزشمند هستند، اما این که شما کلمات کلیدی را به صورت بی هدف وارد محتوای خودتان کنید، تاثیری روی رتبه بندی شما نخواهد داشت. بهتر است در کلمات کلیدی هم منظور کاربر را در نظر داشته باشید و برای هدف کاربران سرچ کنید. در زمان تولید محتوا این را همیشه در نظر بگیرید که محتوای شما همیشه باید هدف کاربر از جستجو را پوشش دهد و بتواند نیاز کاربر را رفع کند، در غیر اینصورت با استفاده غیرمفید از کلمات کلیدی، نمی توانید رتبه های بالایی کسب کنید.

کلیک کنید  معرفی الگوریتم گوگل پاندا

تصاویر را بهینه کنید

علاوه بر بهینه کردن محتوا باید تصاویری که در سایتتان استفاده می کنید را نیز بهینه کنید. سعی کنید برای بهینه کردن تصاویر خودتان زمان کافی بگذارید. در نظر داشته باشید که اولین کاری که باید برای بهینه کردن تصاویرتان انجام دهید، این است که آن ها را فشرده کنید. تصاویری که در سایت استفاده می کنید، نباید حجم زیادی داشته باشد. استفاده از تصاویری که حجم زیادی دارند، می تواند سرعت سایت شما را کند کند و در رتبه بندی سایت شما تاثیر منفی داشته باشد.

سعی کنید که حتما از تگ آلت مرتبط نیز استفاده کنید. با تگ آلت به گوگل می فهمانید که تصویر شما در چه مورد است و نیز در صورتی که تصویر برای کاربر به هر دلیلی باز نشد، از تگ آلت متوجه شود که شما چه تصویری را قرار داده اید.

با سئوی منفی آشنا شوید

سئوی منفی بلایی است که رقیبان بر سر سایت شما می آورند. در روش سئوی منفی، یا سایت شما حذف می شود و یا در پایین ترین نتایج جستجو نشان داده می شود که هیچکس نمی تواند آن را پیدا کند.

رقبای شما با فرستادن سایت شما به قعر نتایج گوگل، شانس خودشان را برای دیده شدن افزایش می دهند. موارد زیر می تواند از جمله روش هایی باشید که رقبای شما از آن ها برای سئو منفی استفاده می کنند:

  • لینک های اسپم
  • کپی کردن مطالب شما (در صورتی که محتوای شما هنوز در گوگل ایندکس نشده باشد!)
  • هک کردن سایت شما
  • استفاده از کلمات کلیدی نامرتبط و اسپم در انکر تکست شما برای هدف قرار دادن وب سایت شما
  • ایجاد حساب های جعلی در رسانه های اجتماعی که وانمود می کنند شما یا کسب و کار شما هستند
  • حذف بک لینک های با کیفیتی که وب سایت شما از قبل دارد

محبوب ترین روشی که ممکن است مورد حمله قرار بگیرید استفاده از لینک اسپم است. این لینک های بد می توانند بازدیدکنندگان شما را به یک وب سایت مخرب هدایت کنند یا به آن سایت ها کمک کنند تا بدافزار را روی رایانه کاربر قرار دهند.

وقتی این اتفاق می افتد، این یک خط قرمز بزرگ برای گوگل است که سایت شما محتوای با کیفیت بالا تولید نمی کند و نمی توان به آن اعتماد کرد.

سئوی منفی

نحوه تشخیص حملات منفی سئو در لینک سازی

اگر در اولین صفحه نتایج جستجو هستید، احتمال این که یک سوژه برای خارج شدن از دور رقابت باشید، زیاد است. خوشبختانه، راه هایی وجود دارد که می توانید از سایت خود محافظت کنید و خود را در اولین صفحه نتایج جستجوی محبوب نگه دارید. ما در ادامه بیشتر در رابطه با این موارد صحبت می کنیم.

وجود لینک از سایت هایی که گوگل آن ها را پنالتی کرده است

یکی از نشانه هایی که نشان می دهد وب سایت شما ممکن است در معرض سئو منفی قرار گیرد این است که دارای بک لینک از یک سایتی است که جریمه شده است. گوگل اغلب سایت هایی را که دستورالعمل های آن را نقض می کنند جریمه می کند. بسیاری از افرادی که سئوکلاه سیاه کار می کنند، سایت هایی که توسط گوگل جریمه می شود را به عنوان ابزاری برای سئو منفی استفاده می کنند؛ کاری که شما باید بکنید، این است که به صورت منظم بک لینک های سایتتان را بررسی کنید و از ابزارهایی مانند Majestic و Ahrefs استفاده کنید تا بررسی کنید که آیا از سایت های مشکوک لینک دارید یا خیر.

اگر بک لینک های بی کیفیت و اسپمی مشاهده کردید، می توانید از ابزار Disavow استفاده کنید تا به گوگل بگویید که این لینک ها را نمی خواهید و می خواهید آن را بی تاثیر کنید.

دریافت لینک از PBN ها

راه دیگر برای تشخیص اینکه آیا سایت شما هدف سئو منفی است یا خیر، این است که تعداد غیرعادی بک لینک از یک شبکه وبلاگ خصوصی (PBN) دریافت می کند.اگر برایتان سوال شده است که PBN چیست؟ باید بگوییم این یک شبکه وبلاگی است که صرفا به منظور ایجاد بک لینک برای وب سایت ها وجود دارد. البته PBN قطعا فقط یک مزرعه لینک است.

شما می توانید تشخیص دهید که آیا بک لینکی که به سایت شما اشاره می کند از PBN می آید یا خیر، زیرا مقاله ای که حاوی بک لینک است معمولاً ضعیف نوشته شده است. این مقالات عموما از روی مقالات دیگر توسط هوش مصنوعی بازنویسی می شوند و محتوای حاصل شده به نظر می رسد توسط فردی تولید شده است که به زبان فارسی تسلط ندارد!

زمانی که می خواهند سئو منفی برایتان ایجاد کنند، با محتوای بازنویسی شده می خواهند به سایت شما لینک دهند تا شما را متخلف جلوه دهند!

اگر بک لینک‌هایی از PBN می‌بینید، ابزار Disavow به شما کمک می کند تا به Google بگویید نمی‌خواهید تاثیری روی سایت شما داشته باشند.

کلمه کلیدی بیش از حد بهینه شده در انکر تکست ها

گوگل دوست ندارد هر بک لینکی که به سایت شما اشاره می کند از یک انکر تکست استفاده کند که اتفاقاً کلمه کلیدی است و می خواهید برای آن رتبه بندی کنید.

سئوکاران کلاه سیاه این از این موضوع به خوبی آگاه هستند، بنابراین آنها عمداً بک لینک ها را با انکر تکست کلمات کلیدی شما، به شما لینک می دهند.

اگر بک لینک هایی با انکر تکست بیش از حد بهینه شده را مشاهده کردید، بازهم چاره کار استفاده از Disavow است.

با این حال، به یاد داشته باشید: هیچ چیز بهتر از خلاص شدن از شر لینک ها نیست. اگر می توانید این کار را انجام دهید، با مدیران وب سایت ها تماس بگیرید تا لینکها را حذف کنند.

وجود لینک های جهانی از وب سایت های بزرگ!

یکی از علائم هشدار دهنده به گوگل مبنی بر اینکه یک وب سایت از سئو کلاه سیاه استفاده می کند این است که بک لینک های زیادی از سایت های دیگر دارد. این به ویژه اگر این لینک ها از وب سایت های بزرگ آمده باشند، قوت می گیرد.

پروفایل بک لینک خود را برای لینک های غیرقابل توضیح از سایت های بزرگ خارجی بررسی کنید. اگر آن ها را پیدا کردید، اقدامات اصلاحی انجام دهید.

لینک های خارج از موضوع

راه دیگری که ممکن است برخی از رقبای دزدگیر در تلاش برای از بین بردن رتبه شما باشند، انتشار لینک های خارج از موضوع به سایت شما است.

وجود یک لینک به یکی از صفحات شما در بخشی از مقاله ای که ربطی به محتوای آن صفحه ندارد، یک خط قرمز برای گوگل خواهد بود. کلاه سیاهان در هک سئو از این موضوع آگاه هستند. پروفایل بک لینک خود را برای بک لینک های غیر متنی زیر نظر داشته باشید.

لینک هایی با کلمات کلیدی ممنوع که خط قرمز گوگل هستند

برخی از کلمات کلیدی وجود دارد که اغلب توسط افرادی که هک سئو انجام می دهند، به صورت غیراخلاقی استفاده می شود. مثلا با کلمات و واژه های غیراخلاقی و غیرعرفی، به سایت شما لینک می دهند. اگر بک لینک هایی با برخی از این کلمات در انکر تکست دارید، در معرض حمله منفی سئو قرار گرفته اید.

سئوی منفی

استفاده بد افزار ها

گاهی اوقات، متخصصان هک سئو مستقیماً به سایت شما می روند و آن را با بدافزار آلوده می کنند. وقتی این اتفاق می افتد، باید این انتظار را داشته باشید که رتبه شما کاهش یابد. البته، بهترین راه برای مبارزه با آن این است که هر کاری که می توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید تا از وقوع این اتفاق در امان هستید. فراموش نکنید که پیشگیری بهتر از درمان است! برای این کار باید رمز عبورهای بسیار قوی تعیین کنید.

سرچ کنسول گوگل هک شده

راه دیگری که ممکن است متوجه هک سئو شوید، زمانی است که رقیب شما حساب سرچ کنسول گوگل شما را هک کرده و وب سایت شما را حذف می کند که در این صورت کاری از دستتان بر نمی آید.

برای پیشگیری از این اتفاق، از رمزهای عبور واضح استفاده نکنید و آن ها را مرتباً تغییر دهید. احتمال اینکه کسی بتواند وارد حساب شما شود را محدود کنید.

استفاده از لوکیشن اشتباه

گاهی اوقات، افراد کلاه سیاه چراغ خاموش فعالیت می کنند! حتی اگر بتوانند به حساب سرچ کنسول گوگل شما دسترسی پیدا کنند، وب سایت شما را حذف نخواهند کرد. کاری که آنها انجام خواهند داد، تغییر کشور مرتبط با سایت شما است. آنها می توانند این کار را با گزینه International Targeting در قسمت Search Traffic انجام دهند.

در صفحه هدف گذاری بین المللی، آنها فقط می توانند روی تب Country کلیک کنند و وب سایت شما را طوری تنظیم کنند که کاربران کشور دیگری را هدف قرار دهند.

این ضربه بدی می تواند به سایت شما باشد؛ زیرا ممکن است حتی ندانید که این اتفاق افتاده است. حتماً آن صفحه را مرتباً چک کنید. اگر متوجه شدید که کشور هدف شما تغییر کرده است، رمز عبور خود را به روز کنید.

فایل DISAVOW حذف شد

هکرهای سئو از چه روش های دیگری می توانند حساب سرچ کنسول گوگل شما را دچار مشکل کنند؟ آنها می توانند فایل Disavow شما را حذف کنند. همانطور که دیدیم، باید از فایل Disavow خود برای فاصله گرفتن سایت خود از بک لینک های مشکوک استفاده کنید.

می‌توانید مطمئن باشید که اگر رقبای شما به حساب سرچ کنسول شما دسترسی پیدا کنند، به آنجا رفته و فایل Disavow شما را حذف خواهند کرد. وقتی این اتفاق بیفتد، همه آن لینک های بد رتبه شما را به خطر می اندازند. به یاد داشته باشید که فایل رد کردن خود را به طور مرتب بررسی کنید تا مطمئن شوید که هنوز وجود دارد.

ریدایرکت کردن یک دامنه بی کیفیت به سایت شما

هک کنندگان سئو فقط از سایت‌های جریمه شده برای بک لینک استفاده نمی‌کنند. گاهی اوقات، آنها را به یک سایت رقیب هدایت می کنند! آن وقت چه اتفاقی می افتد؟ برخی از جریمه های مرتبط با دامنه بی کیفیت به سایت رقیب ارسال می شود. گوگل آنالتیکس خودتان را بررسی کنید تا ببینید آیا افراد از طریق یک دامنه پنالتی هدایت شده به سایت شما می آیند یا خیر.

لینک کنونیکال مضر!

زمانی از کنونیکال استفاده می کنیم که می خواهیم به گوگل بفهمانیم که از ایندکس محتواهای تکراری خودداری کنیم و صفحه هدفی که به کاربر نشان دهد را مشخص کنیم. اگر رقیب شما سایت شما را هک کند، می تواند صفحات شما را به صفحات هدف خودش کنونیکال کند و در این صورت سایت شما بالا نخواهد آمد!

ROBOTS.TXT هک شده

همه سئوکاران در تلاش هستند تا صفحاتشان در سایت ها ایندکس شود و رقبا این را نمی خواهند! برای این منظور، آنها ممکن است سایت شما را هک کنند و فایل robots.txt شما را خراب کنند. برای مثال به این مورد نگاه کنید:

User-agent: *
Disallow: /

این به همه ربات‌ها (از جمله Googlebot) می‌گوید که اجازه خزیدن در سایت شما را ندارند. این بدان معناست که صفحات سایت شما ایندکس نمی شوند.

حتماً فایل robots.txt خود را هر از چند گاهی بررسی کنید تا مطمئن شوید که دستکاری نشده است.

Meta Noindex TAG

یکی دیگر از کارهایی که در هک سئو انجام توسط برخی افراد انجام می شود، هک کردن سایت شما و افزودن یک متاتگ noindex به تمام صفحات شماست. اگر عبارت زیر را مشاهده کردید، تگ را بردارید و امنیت سایتتان را افزایش دهید.

<meta name=”robots” content=”noindex”>

ایجاد ترافیک جعلی در سایت شما

گاهی اوقات، هکرهای سئو، یک ترافیک جست و جوی جعلی ایجاد می کنند که به دنبال چیزهای منفی در مورد شرکت شما هستند. به عنوان مثال: اگر شرکت شما XYZ باشد، ترافیک جعلی عبارت «دعوی حقوقی شرکت XYZ» را جستجو می کند. هنگامی که افراد فقط در نوار جستجو عبارت «XYZ» را تایپ می کنند، ممکن است یک پیشنهاد خودکار برای «دعوی حقوقی شرکت XYZ» ایجاد شود.

همچنین، گاهی اوقات در هک سئو، یک صفحه وب را برای همان عبارت جستجو ایجاد و بهینه می‌کنند. آن ها آن را با اخبار جعلی در مورد اینکه چگونه شرکت شما در حال حاضر هدف یک دادخواهی دسته جمعی است پر می کنند.

ترفند کلاهبرداری

یکی دیگر از تاکتیک‌های معروفی که مدیران باید مرتباً با آن سر و کار داشته باشند، زمانی است که یک رقیب یک صفحه وب با عنوانی ایجاد می‌کند که شامل نام شرکت شما و به دنبال آن «کلاهبرداری» است. این کار سبب می شود که تصور بسیاری از مردم نسبت به کسب و کار تغییر کند. برای مقابله با این کار می توانید با وب مسترها تماس بگیرید تا در مورد اظهارات نادرستی که در رابطه با کسب و کار شما در سایتشان قرار داده اند، صحبت کنید و از آن ها بخواهید تا این اطلاعات جعلی را بردارند. در صورت نیاز می توانید شکایت کنید.

کلاهبرداری

سخن آخر

در این مقاله به صورت کامل در مورد هک سئو صحبت کردیم و هم جنبه منفی و هم جنبه مثبت آن را بیان کردیم. اگر با سئو آشنایی داشته باشید، می توانید حدس بزنید که مواردی که در هک رشد سئو بیان کردیم، بسیار شبیه به سئو کلاه خاکستری است؛ چرا که اگر بخواهید فقط از روش های سئو کلاه سفید استفاده کنید، زمان زیادی نیاز است که به جایگاهی که می خواهید برسید. این نکته را نیز هرگز فراموش نکنید که استفاده کردن از سئو کلاه سیاه تنها کار رقبایتان را آسان تر می کند؛ چرا که گوگل خیلی سریع سایت هایی که از قوانین سرپیچی می کنند را پنالتی می کند.

در صورتی که سوالی در این زمینه دارید، می توانید با ما در قسمت نظرات مطرح کنید تا در سریع ترین زمان به شما پاسخ دهیم.

سوالات متداول:

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

علاقه مند به حوزه دیجیتال مارکتینگ به خصوص (SEO - SEM)

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید