شما برای مطالعه این مقاله فقط 5 دقیقه وقت نیاز دارید

reduce_internet_ping
دسته بندی : آموزش شبکه

10 روش موثر جهت کاهش پینگ اینترنت

4/5 - (3 امتیاز)

روش های کاهش پینگ اینترنت موردتوجه افرادی است که سرعت اینترنت برای آنها بسیار مهم است. مخصوصاً علاقمندان به بازی های ویدیویی و تماشای ویدیو آنلاین از مطالعه این مقاله جذاب و کاربردی، هیجان زده خواهند شد.

در کل، اکثر کاربران اینترنتی دوست ندارند پینگ بالایی داشته باشند ولی شاید اصطلاح پینگ برای آنها ناآشنا باشد. جای هیچگونه نگرانی نیست، هدف از تهیه این مقاله، ارائه روش های موثر برای جهت کاهش پینگ اینترنت است. پینگ بالا به این معنی است که ارسال و دریافت داده زمان بیشتری طول می کشد و آشنایی با نحوه کاهش پینگ اینترنت می توان تاخیری که حین بازی، تماشای فیلم یا هر کار اینترنتی دیگر با آن مواجه هستید را کاهش دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ادامه مقاله همراه باشید:

پینگ چیست؟

پینگ چیست

هر چقدر که سرعت اتصال یا انتقال داده بین دو دستگاه موجود در شبکه کمتر باشد، نرخ پینگ بالاتر است و این برای یک کاربر اینترنتی زجرآور است. اگر سرعت اتصال برای شما هم انقدر مهم است چرا با خرید سرور مجازی یا پیاده سازی سایر راهکارها، پینگ را به پایین ترین حد ممکن نمی رسانید؟

پینگ به معنای مدت زمانی است که طول می کشد تا یک مجموعه داده از دستگاه شما به یک سرور در اینترنت ارسال شود و دوباره به دستگاه شما بازگردد.

زمان پینگ بر حسب میلی ثانیه اندازه گیری می شود و یک شاخص بسیار مهم برای بازی های آنلاین است، اما برای کارهای دیگر مثل تماشای فیلم آنلاین یا گشت و گذار در اینترنت نیز زمان پینگ تاثیر قابل توجهی بر میزان تاخیر دسترسی دارد.

نرخ پینگ هم تحت تاثیر فناوری دسترسی به اینترنت است و هم به سطح استفاده از آن بستگی دارد. البته، توجه داشته باشید که پینگ به تاخیر دوطرفه (تاخیر رفت و برگشت) اشاره دارد.

اگ قصد دسترسی به سرورهای دور را دارید، طول مسیر انتقال نیز تاثیر قابل توجهی بر روی میزان تاخیر دارد. اتصالات اینترنت سریع دارای زمان پینگ کمتر از 2 میلی ثانیه هستند. در مقابل، اتصالات اینترنتی کند، تاخیری بیش از 50 میلی ثانیه دارند. نرخ پینگ معمولاً بین 5 تا 30 میلی ثانیه است. اگر علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد پینگ هستید، مقاله پینگ چیست؟ را از دست ندهید.

البته بهتر است به این نکته نیز اشاره کنیم که اکثر کاربرانی که به میزان پینگ اهمیت زیادی می دهند، خرید سرور مجازی را در اولویت خود قرار می دهند. پایین بودن پینگ و سرعت بالای سرورهای مجازی دلیل اصلی این ترجیح است. اگر شما نیز علاقمند به افزایش سرعت دسترسی خود به منابع موردنظر هستید و از بالا بودن نرخ پینگ یا تاخیر کلافه شده اید، بهتر است نگاهی به پلن های سرور مجازی شرکت آسام سرور بیندازید تا با خرید یک سرور قدرتمند با سرعت پردازشی بالا، شروع جدیدی داشته باشید.

 

دلایل بالا بودن پینگ اینترنت

شاید فکر کنید که “پینگ بالا” به معنای سرعت بالای اینترنت باشد اما کاملاً برعکس است. بالا بودن پینگ به معنای این است که فرآیندی بیش از حد مطلوب طول بکشد. از مهم ترین عوامل موثر در افزایش یا کاهش پینگ اینترنت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ازدحام شبکه

وجود تعداد زیادی کاربر یا دستگاه در شبکه می تواند بر سرعت اینترنت تاثیر بگذارد که به نوبه خود باعث افزایش پینگ اینترنت می شود.

حجم داده ها

فعالیت های مختلف باعث تغییر میزان پینگ می شوند. فعالیت هایی با پهنای باند بالا مانند بازی های آنلاین و کنفرانس های ویدیویی باعث افزایش پینگ می شوند.

همچنین، تجهیزات، دستگاه ها یا سیستم های قدیمی نیز می توانند روی میزان پینگ تاثیر بگذارند. برای جلوگیری از کاهش پینگ اینترنت بررسی کنید که آیا کامپیوتر، روتر یا نرم افزاری نیازی به بروزرسانی دارد یا نه.

کلیک کنید  بررسی 3 تفاوت اصلی هاست اشتراکی و سرور مجازی + مقایسه کامل

روش های  رایج برای کاهش پینگ اینترنت

نحوه کاهش پینگ اینترنت

وجود تاخیر در حین بازی یا صحبت آنلاین با یک شخص می تواند خسته کننده باشد. اما جای هیچگونه نگرانی نیست، در ادامه چند مورد از بهترین روش های کاهش پینگ اینترنت را خدمت شما عزیزان معرفی می کنیم:

1. نرم افزارها و دستگاه های خود را بروزرسانی کنید.

بهتر است ابتدا از بروز بودن فریمور روتر یا نرم افزار کامپیوتر یا گوشی خود مطمئن شوید. همچنین شاید لازم باشید خود دستگاه ها را نیز ارتقاء دهید تا کاملاً با کاری که می خواهید انجام دهید، سازگار باشد.

2. برنامه ها و وبسایت های که از آنها استفاده نمی کنید را ببندید.

آیا برنامه زیادی را در دستگاه خود باز کرده اید در حالی که نیازی به آنها ندارید؟ بهتر است بدانید که این کار باعث افزایش پینگ و کاهش سرعت اینترنت می شود. سعی کنید فقط روی کاری که در حال انجام آن هستید، تمرکز کنید تا پهنای باند بیشتری در اختیار آن فعالیت قرار بگیرد.

برنامه های سنگینی مثل یوتیوب یا بازی های آنلاین در حال اجرا مانع کاهش پینگ اینترنت می شوند. البته برنامه های آفلاین، تاثیری روی سرعت اینترنت شما نمی گذارند.

3. دستگاه خود را از طریق کابل اترنت به روتر وصل کنید.

با این که دسترسی از راه دور به اینترنت از طریق وای فای، راحت تر است، اما هیچوقت به اندازه اتصال سیمی قابل اعتماد نیست. تا زمانی که مشکل از روتر نباشد، میزان پینگ شما تقریباً همیشه در اتصال سیمی کمتر از اتصال بی سیم است.

اگر با اتصال بی سیم، شاهد کاهش پینگ اینترنت نشدید، به احتمال زیاد مشکل از روتر یا ISP است.

4. در صورت استفاده از وای فای، تعداد دستگاه های متصل را کاهش دهید.

مودم ها قادر به پشتیبانی از دستگاه های زیادی هستند و هر دستگاه سهم خود را از این اتصال برمی دارد که این هم باعث کاهش سرعت اتصال و افزایش پینگ می شود.

به عنوان مثال، اگر در حال انجام بازی آنلاین سنگینی هستید، بهتر است تلفن همراه خود را در حالت هواپیما قرار دهید تا کمی هم که شده از کاهش پینگ اینترنت لذت ببرید.

5. بسته اینترنت خود را تغییر دهید.

 اگر کار شما با خرید یک بسته اینترنتی با سرعت دانلود و آپلود بالاتر حل می شود، بهتر است هر چه سریع تر برای کاهش پینگ اینترنت وارد عمل شوید.

اگر با تغییرات فوق، تغییری در پینگ شما ایجاد نشد، بهتر است ابتدا با ISP خود تماس بگیرید تا در این زمینه از آنها کمک بگیرید.

از راهکارهای موثر دیگر برای کاهش پینگ اینترنت می توان به اتصال VPN (نزدیک ترین سرور)، تعویض مودم، تغییر ISP، استفاده از فیبر نوری و سرور مجازی کاهش پینگ اشاره کرد.

نکته: اگر دوست دارید از میزان پینگ اینترنت و سرعت دانلود و آپلود خود مطلع شوید، می توانید از SPEED TEST استفاده کنید.

 کلام آخر

یادگیری نحوه کاهش پینگ اینترنت به افزایش سرعت اتصال می کند و هدف از تهیه مقاله نیز ارائه روش های کارساز و موثر در این زمینه بود. این بستگی به میزان اهمیت سرعت اینترنت، نوع کاربرد و میزان بودجه شما برای کاهش پینگ اینترنت دارد که یک اقدام مناسب را در این راستا انجام دهید.

اگر از بین روش های موجود، خرید سرور مجازی را انتخاب کرده اید، شرکت آسام سرور پلن های فوق العاده ای را برای شما درنظر گرفته است. این شرکت با ارائه سرورهای مجازی مجهز به سیستم Raid ورژن 10 با لوکیشن های متنوع در تلاش است که با استفاده از این محصولات، به محدودیت های خود پایان دهید و از دسترسی به اینترنت با سرعت بالا لذت ببرید.

از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید، از شما متشکریم. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت داشتن هر گونه سوال یا درخواست، می توانید آن را از طریق بخش نظرات، با ما در میان بگذارید تا در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ دهیم.

سوالات متداول:

گاهی اوقات یک ری استارت ساده می تواند معجزه کند. سعی کنید ابتدا مودم خود را خاموش/روشن کنید و اگر تغییری در سرعت اینترنت ایجاد نشد، دستگاه خود را ری استارت کنید.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

من زهرا پیرجانی دانشجوی رشته نرم افزار هستم. علاقه ای که به یادگیری مطالب جدید دارم باعث شد که انگیزم برای فعالیت در حوزه تولیدمحتوا بیشتر شود. تمام تلاشم این است که با درک کامل موضوع، محتوایی ساده و کامل تهیه کنم که برای همه علاقمندان مفید و کاربردی باشد. یادگیری مطالب جدید و آموزش اونها به بقیه، بهترین کاری هست که می توانم برای رشد خودم و همچنین کمک به رشد علاقمندان به مباحث مورنظر انجام بدم.

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید