شما برای مطالعه این مقاله فقط 8 دقیقه وقت نیاز دارید

improve_internet_speed
دسته بندی : آموزش ویندوز

ترفند عملی افزایش سرعت اینترنت در کامپیوتر و گوشی

4.7/5 - (12 امتیاز)

حضور اینترنت در جنبه های مختلف زندگی مخصوصاً کسب و کار و آموزش باعث شده است که اینترنت سریع دیگر یک لوکس محسوب نشود و افزایش سرعت اینترنت جزو خواسته های اکثر مردم باشد.

تاثیر دسترسی به اینترنت پرسرعت در عصری که هر کس در حیطه خودش به دنبال راهی برای افزایش اطلاعات و مهارت خود است تا رشد کند، غیرقابل انکار است. سرور مجازی پرسرعت یکی از بهترین روش هایی است که می تواند شما را به اینترنت امن، قابل اعتماد و پایدار برساند و به محدودیت های شما پایان بدهد.

وقتی ارائه دهندگان خدمات اینترنتی محدودیت هایی را برای سرعت اینترنت لحاظ می کنند، ما هم مجبور می شویم به دنبال راه هایی باشیم که این محدودیت ها را کنار بزنیم تا کار، تحصیل یا هر جنبه دیگر زندگیمان ضربه نخورد؛ اما نگران نباشید، روشی وجود دارد که می تواند دسترسی همیشگی به اینترنت سریع را برای شما فراهم کند و از این طریق، از تک تک لحظات کاری که قرار است با اینترنت انجام دهید، بیشتر لذت ببرید:

روشی برای پایان دغدغه سرعت کم اینترنت در ایران

دغدغه سرعت اینترنت در ایران

مطمئناً تاثیر اینترنت در وضعیت پیشرفته کنونی دنیا غیر قابل انکار است و وقتی کاربران در تمام جنبه های زندگی خود مخصوصاً کار، تحصیل، خرید و تجارت انقدر به اینترنت پرسرعت وابسته هستند، چرا باید یک ایرانی به سرعت 35.48 مگابیت بر ثانیه ( 4.4 مگابایت) آن هم در بهترین حالت ممکن، محدود باشد؟

سرعت اینترنت موبایل و خانگی در ایران

وقتی کل دنیا در انجام کارهای مختلف در رقابت هستند، آنهایی که به منابع، سرویس ها و اطلاعات موردنیاز خود در زمان کوتاه تری دسترسی پیدا می کنند، یک قدم از بقیه جلوتر هستند. در ادامه، فقط به گوشه ای از کاربرد اینترنت در زمینه های مختلف اشاره می کنیم:

کار و تحصیل از راه دور

شرکت در دوره های آموزشی آنلاین از سراسر دنیا و همچنین انجام کارهایی مثل برنامه نویسی به صورت ریموت نیاز به اینترنت سریع دارد و ابزارهایی که در این زمینه به کار می روند فقط با دسترسی سریع و به موقع با بهترین بازده همراه خواهند بود. مثلاً نرم افزارهای ارتباطی مثل زوم، ادوبی کانکت، گوگل میت و … همگی به اتصال پرسرعت نیاز دارند.

سرگرمی

امروزه که شبکه های اجتماعی مخصوصاً توئیتر و اینستاگرام بین اکثر مردم دنیا مخصوصاً جوانان خیلی خوب جا افتاده است، اشتراک گذاری و استفاده از این شبکه ها با سرعت و کیفیت بالا، یکی از نیازهای اصلی آنها است. علاوه بر این، برقراری ارتباط با خانواده و دوستانی که در فاصله دور قرار دارند با اینترنت پرسرعت راحت تر و کم هزینه تر است.

همچنین، گیمرهایی که دوست دارند در رقابت بین هم بازی های خود جلو باشند به اینترنت پرسرعت نیاز دارند چون در این صورت است که می توانند از بازی های خود نهایت لذت را ببرند.

تجارت

از دیدگاه تجاری هم اینترنت سریع با بهره وری بالاتر مرتبط است. حتی تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، نشان می دهد پهنای باند با سرعت بالاتر نقش بسیار مهمی در بهبود عملکرد شرکت ها دارند.

بسیاری از کارمندان شرکت ها از برنامه هایی مثل Oracle و بسیاری از نرم افزارهای CRM استفاده می کنند و مخصوصاً توسعه دهندگان وبسایت و اپلیکیشن هم دائم سر و کارشان با اینترنت است، به همین خاطر برای بهره وری بالاتر به به روش های خاصی برای افزایش سرعت اینترنت نیاز دارند.

اینترنت اشیا

چند سالی است که اینترنت اشیا نقش مهمی در زندگی مردم کشورهای پیشرفته دارد و افزایش سرعت اینترنت یک راهکار عالی برای حفظ امنیت و مدیریت خانه های هوشمند است چون عملکرد صحیح بخش های مختلف آن در گرو اینترنت سریع و پایدار است.

پزشکی

حوزه پزشکی هم اخیراً بیشتر تحت تاثیر اینترنت قرار گرفته است و عواملی مثل فاصله زیاد و شیوع ویروس هایی مثل کرونا باعث شد که بیشتر از قبل به پزشکی ریموت با استفاده از فناوری مخابرات نیاز باشد. پس اتصالات اینترنتی پرسرعت پیوندهای حیاتی بین بیماران و متخصصان پزشکی را راحت می کند و محدودیت های درمانی با افزایش سرعت اینترنت کم رنگ تر می شود.

وقتی اینترنت در جای جای زندگی ما نقش دارد، چرا باید به خاطر اینترنت ضعیف ازپیشرفت و داشتن یک زندگی راحت تر و پیشرفته تر محروم شویم ؟

ولی جای نگرانی نیست، راهکاری وجود دارد که می تواند به تمام محدودیت های شما در زمینه افزایش سرعت اینترنت پایان بدهد. راهی که اکثر فعالان در حوزه های اینترنتی ترجیح می دهد امنیت و اینترنت سریع را با آن تجربه کنند، بله منظور ما استفاده از سرور مجازی است.

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی چیست

سرور مجازی یا VPS به عنوان یک محیط مجازی و ایزوله روی یک سرور فیزیکی عمل می کند که متعلق به ارائه دهنده میربانی وب یا ابری است. در واقع، این ارائه دهنده ها از فناوری های مجازی سازی برای تقسیم کردن یک سرور فیزیکی به چند محیط مجازی و اختصاصی استفاده می کنند تا منابع سرور فیزیکی را بین آنها به اشتراک بگذارند.

شرکت ها و افراد با پرداخت هزینه کمتر برای خرید سرور مجازی، تجربه ای مشابه یک سرور اختصاصی دارند که استفاده از آن باعث کاهش هزینه های سربار هم می شود.

عملکرد بالا، افزایش سرعت اینترنت، قابلیت اطمینان و امنیت بالا از جمله معیارهایی هستند که با خرید یک سرور مجازی پرسرعت، نصیب شما خواهد شد.

با این که سرورهای مجازی در انواع مختلفی عرضه می شوند ولی اگر بخواهیم از بین آنها سرور مجازی پرچمدار را معرفی کنیم، آن سرور مجازی ویندوز است. کار کردن با این سرور مجازی مثل ویندوز دسکتاپ است ولی امکاناتی که سرور مجازی ویندوز برای کاربر فراهم می کند به مراتب بیشتر و کاربردی تر است.

امنیت بالا، سخت افزار قوی، پشتیبانی از انواع نرم افزارها و امکان استفاده راحت به خاطر رابط کاربری ساده و آشنا از مهم ترین مزیت هایی است که با خرید سرور مجازی ویندوز از آنها بهره مند خواهید شد. در کل، فرقی نمی کند که در این زمینه مبتدی هستید یا حرفه ای، با سرور مجازی ویندوز به چیزی که می خواهید، می رسید مخصوصاً اگر با هدف افزایش سرعت اینترنت تصمیم به خرید سرور مجازی دارید.

کلیک کنید  آموزش نصب سیستم عامل ویندوز 8 با فلش (تصویری) قدم به قدم

همچنین، منابعی پیشفرضی که با انتخاب یک پلن به شما اختصاص پیدا می کند، مخصوص شما هستند و قرار نیست آنها را با کاربر دیگری به اشتراک بگذارید و یکی از بزرگترین مزیت های استفاده از سرور مجازی انعطاف پذیری و مقیاس پذیری بالای آن است و به خاطر همین اگر بعداً به خاطر دلایلی مثل افزایش ترافیک سایت، به منابع بیشتری نیاز داشتید، می توانید پلن خود را به صورت سفارشی تغییر دهید تا هدف شما از استفاده از سرور مجازی با مانع مواجه نشود.

ترفند افزایش سرعت اینترنت با سرور مجازی

سرعت اینترنت برای بسیاری از مردم مهم است و یکی از بهترین راه های بهبود آن استفاده از سرور مجازی یا همان VPS است. امکان نصب هر نوع نرم افزار در آن و پیکربندی آن به شکل دلخواه باعث افزایش سرعت اینترنت می شود چون کاربر با می تواند از نرم افزارهای خاص برای بهینه سازی سرور در راستای نیازهای خود استفاده کند.

البته، نوع سرور مجازی، لوکیشن دیتاسنتر و ارائه دهنده ای که برای خرید آن انتخاب می کنید، تاثیر زیادی در افزایش سرعت اینترنت شما دارند.

در حال بارگذاری پخش کننده...

نقش دیتاسنترها در سرعت سرور مجازی

افزایش سرعت ایترنت با سرور مجازی

اگر بخواهیم دیتاسنتر را در ساده ترین حالت ممکن توضیح دهیم باید اینگونه بگوییم:

دیتاسنتر یک مرکز فیزیکی است که سازمان ها از آنها برای نگهداری سرور های حاوی برنامه ها و داده های مهم استفاده می کنند.

طراحی یک دیتاسنتر بر اساس شبکه ای از منابع محاسباتی و ذخیره سازی است که امکان دانلود/آپلود فایل ها و تحویل برنامه ها را فراهم می کند. از اجزای مهم و کلیدی یک دیتاسنتر می توان به روترها، سویچ ها، فایروال ها، سیستم های ذخیره سازی، سرورها و کنترلر ها اشاره کرد.

ولی چون ما در این بخش می خواهیم در مورد نقش دیتاسنتر در سرعت سرور مجازی صحبت کنیم، به همین قدر توضیح درمورد دیتاسنتر اکتفا می کنیم ولی اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتری در مورد دیتاسنترها هستید، می توانید مقاله ” دیتاسنتر چیست؟” را مطالعه کنید.

با توجه به اینکه محدودیت های ارائه دهندگان خدمات اینترنتی ایرانی از دلایل اصلی پایین بودن سرعت اینترنت است پس انتخاب سرور مجازی که سرور فیزیکی آن متعلق به دیتاسنترهای ایرانی مثل آسیاتک، افرانت، ایرانسل و همراه اول است، ایده چندان خوبی برای افزایش سرعت اینترنت نیست.

ولی با انتخاب سرور مجازی که سرور میزبان آن در کشور خارجی دیگری قرار دارد می توانیم متناسب با فاصله و مجوزهایی که برای سرعت دسترسی قرار داده اند، مسیر روشن تری را برای خودمان ایجاد کنیم.

سرورهایی که دیتاسنترهای آن متعلق به کشورهای خارجی هستند، علاوه بر پایداری بالاتر، پنهای باند بیشتری را برای دانلود و آپلود فایل های حجیم اختصاص می دهند. همچنین، امنیتی که امروزه همه ما نگران آن هستیم هم به دیتاسنتر و سیستم های امنیتی مربوط به سرور بستگی دارد.

در کل، اگر می خواهید به دیتاسنترهای خارجی سطح بالا دسترسی داشته باشید و از سرعت بالا و سرویس های باکیفیت تر لذت ببرید، بهترین ایده این است که از یک سرور مجازی با دیتاسنتر خارجی با سرعت بالا استفاده کنید.

پس موقع انتخاب سرور مجازی به مکان جغرافیایی دیتاسنتر دقت کنید، همان اسم کشوری که در کنار سرور مجازی می آید! (سرور مجازی آلمان، سرور مجازی استرالیا)

از بین دیتاسنترهایی که ارائه دهندگان برای پلن های سرور مجازی خود در نظر گرفته اند، انگلیس، هلند و سنگاپور بیشترین سرعت را نسبت به بقیه دارند چون هم پینگ آنها با ایران متناسب است و هم اینکه قدرت منابع سخت افزاری و اعتبار دیتاسنترهای آنها بالاتر است.

کاربردهای سرور مجازی با سرعت بالا

اگر برای افزایش سرعت اینترنت خود، خرید سرور مجازی را هدف قرار داده اید، قبل از هر کاری بهتر است با کاربردهای سرور مجازی با سرعت بالا آشنا شوید و بعد تصمیم بگیرید که این کاربردها چقدر در کسب و کار یا حوزه موردنظر شما اهمیت دارند؟

  • دسترسی به منابع موردنیاز در صورت مسدود بودن آنها برای کاربران ایرانی
  • امکان دانلود/آپلود سریع فایل هایی با حجم بالا
  • اجرای بی وقفه برخی از نرم افزارهای حسابداری و … که همیشه باید آنلاین باشند (سرور مجازی همیشه روشن است)
  • دسترسی دادن به چند کاربر برای نرم افزارهای که محدودیت استفاده تک کاربری دارند.
  • داشتن عملکرد عالی و سریع در خرید و فروش سهام و ارز دیجیتال
  • ذخیره فایل های تجاری بزرگ و محرمانه و دسترسی دادن به کاربران در موقعیت های مکانی مختلف
  • میزبانی از حداکثر 10 سایت

اگر در زمینه خرید سرور مجازی پرسرعت نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، توصیه می کنیم که “ ۱۰ نکته مهم هنگام خرید سرور مجازی پرسرعت” را از دست ندهید.

در صورتی که بعد مطالعه این مطالب کنجکاو شدید که سرعت اینترنت خودتان را بدانید و بر این اساس، تصمیم بگیرید که به سرور مجازی نیاز دارید یا نه می توانید از ابزار speed test استفاده کنید!

*  توجه داشته باشید سرور مجازی موقعی شما را به سرعت دلخواهتان خواهد رساند که از منابع سخت افزاری، امکانات و سرویس های باکیفیتی بهره مند باشد و شرکت آسام سرور هم ارائه چنین سرور های مجازی با کیفیت به شما عزیزان را هدف قرار داده است. کافی است به صفحه خرید سرور مجازی ما مراجعه کنید و با انتخاب یکی از پلن ها، علاوه بر سرعت بالا از پشتیبانی همیشگی و قیمت مقرون به صرفه آنها هم شگفت زده شوید. بله خرید سرور مجازی از شرکت آسام سرور، همان راهکاری است که برای افزایش سرعت اینترنت دنبالش بودید.

 

کلام آخر

رفته رفته سرعت اینترنت اهمیت بیشتری پیدا می کند و با پیشرفته شدن هر حوزه، افراد بیشتری به دنبال بهترین راه های افزایش سرعت اینترنت می گردند چون نمی خواهند از رقابت و مسیری که انتخاب کرده اند، عقب بیافتند. خرید سرور مجازی هم یکی از بهترین روش ها است و موقعی با پشیمانی همراه نمی شود که از یک ارائه دهنده معتبر انجام شود.

از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید، از شما متشکریم. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال، درخواست و نیاز به راهنمایی، می توانید با ثبت نظر خود، با ما وارد ارتباط شوید تا هر چه زودتر به شما پاسخ دهیم.

 

 

سوالات متداول:

سیستم ذخیره سازی، کیفیت سخت افزار، پهنای باند، سیستم عامل، نوع روش مجازی سازی و مکان دیتاسنتر از جمله نکاتی هستند که باید هنگام انتخاب سرور مجازی پرسرعت به آنها توجه داشته باشید.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

من زهرا پیرجانی دانشجوی رشته نرم افزار هستم. علاقه ای که به یادگیری مطالب جدید دارم باعث شد که انگیزم برای فعالیت در حوزه تولیدمحتوا بیشتر شود. تمام تلاشم این است که با درک کامل موضوع، محتوایی ساده و کامل تهیه کنم که برای همه علاقمندان مفید و کاربردی باشد. یادگیری مطالب جدید و آموزش اونها به بقیه، بهترین کاری هست که می توانم برای رشد خودم و همچنین کمک به رشد علاقمندان به مباحث مورنظر انجام بدم.

دیدگاه های شما

5 مهر 1401
مهدیه

برای بالا بردن سرعت اینترنت چه کار باید کرد؟

    5 مهر 1401
    زهرا پیرجانی

    روش ها و تکنیک های زیادی وجود دارن که به کمک آنها می تونید سرعت اینترنت خودتون رو بالا ببرید. روش هایی مثل پاک کردن DNS، حذف محتویات پوشه temp، حذف کش مرورگر و برنامه ها، فعال سازی Data saver و ارتقا تجهیزات مودم و تغییر طرح اینترنت از رایج ترین آنها هستند ولی استفاده از سرور مجازی یکی از محبوب ترین روش های افزایش سرعت اینترنت است و اکثر کاربران به دلایل مختلف ترجیح می دهند که با یک سرور مجازی، دسترسی همیشگی به اینترنت پرسرعت را تضمین کنند.

5 مهر 1401
میلاد

ترفند بالا بردن سرعت اینترنت در ویندوز ۷ چیه؟

    5 مهر 1401
    زهرا پیرجانی

    کاربران ویندوز 7 با روش هایی مثل آپدیت به آخرین ورژن ویندوز 7، انتخاب یک مرورگر پرسرعت مثل گوگل کروم، حذف کوکی ها و کش مرورگر، حذف افزونه های غیرضروری، بررسی ویروس ها و بدافزارهای سیستم و محدودسازی پهنای باند قابل رزرو کامپیوتر می توانند سرعت اینترنت خود را افزایش دهند.

2 آبان 1401
mona

چطوری سرعت اینترنت کامپیوتر در ویندوز ۱۰ رو بالا ببریم؟

    2 آبان 1401
    زهرا پیرجانی

    دلایل زیادی هستن که می تونن باعث افت سرعت اینترنت در ویندوز 10 بشن ولی اگر از اتصال و کیفیت بسته اینرتنتی خودتون مطمئن هستید، بهتره با استفاده از روش های مثل متوقف کردن برنامه های پس زمینه و آپدیت خودکار ویندوز جلوی مصرف اضافی پهنای باند رو بگیرید. روش های دیگه ای مثل حذف پوشه temp و فایل های کش و تغییر تنظیمات dns هم می تونن کارساز باشند.

2 آبان 1401
محمد

چگونه سرعت اینترنت همراه اول خودمون رو افزایش بدیم؟

    2 آبان 1401
    زهرا پیرجانی

    ری استارت گوشی و تغییر نام یا ایجاد یک APN جدید می توانند تاثیرگذار باشند ولی اگر افت سرعت به خاطر تنظیمات نادرست گوشی باشد، ریست کردن تنظیمات شبکه می تواند باعث افزایش سرعت شود و برای این کار باید به بخش General management برید و Reset network setting انجام بدید.

2 آبان 1401
تینا

چطوری سرعت اینترنت گوشی رو افزایش بدیم؟

    2 آبان 1401
    زهرا پیرجانی

    در کل، این که جلوی آپدیت خودکار برنامه ها رو بگیرید یا برنامه های اضافی رو حذف کنید می تواند تاثیر زیادی در افزایش سرعت اینترنت گوشی داشته باشید ولی اگ با انجام این ها باز هم از سرعت اینترنت گوشی راضی نبودید، می توانید روش های دیگری مثل حذف کش، Reset network settingو تغییر مرورگر رو هم امتحان کنید.

21 آبان 1402
حمزه

از طریق متصل شدن لپ تاپ به اینترنت گوشی چجوری میشه سرعت اینترنت رو افزایش داد یعنی وی پی اس رو چجوری باید تهیه کرد برای گوشی یا ویندوز؟

نظر شما پس از تایید قابل مشاهده خواهد بود.

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید