شما برای مطالعه این مقاله فقط 7 دقیقه وقت نیاز دارید

how-to-install-windows-10
دسته بندی : آموزش شبکه

نصب ویندوز 10 با فلش در 3 مرحله ساده + آموزش تصویری

4.1/5 - (18 امتیاز)

به جرات میتوان گفت نصب سیستم عامل ویندوز 10 حتی با انتشار ویندوز 11 نیز هنوز بهترین انتخاب شما بین سیستم عامل های دیگر خواهد بود؛ با توجه به اینکه ویندوز 11 تازه معرفی شده است، بدون شک دارای باگ های متعدد و مواردی خواهد بود و احتمالاً برای اکثر افرادی که کارمند میباشند و یا به هر نحوی با ویندوز 10 خو گرفته بوده اند کار با ویندوز 11 برای این اشخاص تا حدودی دشوار خواهد بود؛ همچنین اکثر باگ های موجود در ویندوز 10 نیز برطرف شده است؛ پس ویندوز 10 را میتوان کامل ترین نوع سیستم عامل ویندوز نام برد، با نصب ویندوز 10 دیگر دغدغه ای جهت باگ ها یا مشکلات متعدد در سیستم عامل را نخواهید داشت❗ پس اگر به دنبال یک سیستم بدون دردسر هستید، می توانید آموزش نصب ویندوز 10 را در این مقاله دنبال کنید و به راحتی آن را روی سیستم خودتان نصب کنید.

نصب سیستم عامل ویندوز 10 نسبت به فرآیند نصب ویندوز 8 تغییراتی را در خود داشته است، همچنین تغییرات زیادی در ظاهر خود نسبت به ویندوز 8 دارد، شاید تنها مرحله سخت هنگام نصب ویندوز، بوتیبل کردن و رفتن به بخش بوت ویندوز باشد، در مقاله پیش رو شیوه نصب ویندوز 10 بصورت کامل آموزش داده خواهد شد.

نصب ویندوز 10با فلش

توجه: لازم به ذکر است آسام سرور با دسترسی به فضای ذخیره سازی SSD NVMe، لوکیشن های متنوع و همچنین مجهز به سیستم Raid ورژن 10 میتواند سرور مجازی های با کیفیتی را در اختیارتان بگذارد؛ به منظور تهیه سرور مورد نظر، میتوانید به صفحه خرید سرور مجازی نیز مراجعه نمائید و سرویس مورد نظر خود را فعال کنید❗


شرایط لازم برای نصب سیستم عامل ویندوز 10

پیش از آن که به آموزش نصب ویندوز از فلش بپردازیم، باید پیش نیازهایی که برای نصب این سیستم عامل داشته باشید را بررسی کنیم؛ مانند:

  • نصب نرم افزار Rufus و دانلود ویندوز
  • بوتیبل کردن فلش مموری
  • شروع نصب ویندوز 10

اول از همه باید یک فلش درایو داشته باشید و فایل iSO اوبونتو را به فلش مورد نظر انتقال دهید تا ویندوز 10 نصب شود؛ ابتدا به نسخه جدید ISO Windows 10 دسترسی داشته باشید؛ بعد از دسترسی به فایل نصبی ویندوز، لازم است تا نرم افزار Rufus را نیز دانلود کنیم.

توجه: برای نصب نسخه های 7، 8 و 11 ویندوز می توانید مقالات آموزش نصب ویندوز 7با فلش تصویری در 3 مرحله، آموزش نصب سیستم عامل ویندوز 11 با فلش و آموزش نصب ویندوز 8 با فلش را مطالعه نمایید.

نصب نرم افزار Rufus و دانلود فایل اوبونتو لینوکس

توجه: به منظور دسترسی به سیستم عامل ویندوز، میتوانید از طریق لینک روبرو جهت دانلود سیستم عامل ویندوز 10 اقدام کنید❗

توجه: به منظور دسترسی به نرم افزار Rufus، میتوانید از طریق لینک روبرو جهت دانلود نرم افزار Rufus اقدام کنید❗

Rufus فایل ویندوز دانلود شده را روی فلش بصورت بوتیبل قرار می دهد، فایل ویندوز را مطابق شکل زیر در قسمت Boot Selection قرار دهید؛ البته در مثال زیر فایل درج شده متفاوت است اما طرز کار همان است، طرح پارتیشن را روی حالت GPT قرار دهید و روی گزینه Start کلیک کنید؛ بسته به سرعت درایو فلش شما، این فرآیند ممکن است چند دقیقه طول بکشد:

نصب نرم افزار Rufus برای نصب ویندوز 10 با فلش

اکنون میتوانیم به راحتی وارد بایوس شویم و فلش بوتیبل شده را انتخاب کنیم تا نصب را شروع کنیم.

ورود به صفحه Bios به منظور بوتیبل کردن فلش

می توانیم به راحتی به بایوس برویم تا بوت لودر فلش مموری را که برای نصب ویندوز از فلش استفاده می کنیم، انتخاب کنیم؛ دقت داشته باشید ورود به بایوس در هر سیستم متفاوت میباشد؛ در صورت عدم موفقیت با استفاده از راه های توصیه شده در مقاله، میتوانید از طریق اینترنت جستجو کنید یا از طریق بخش چت آنلاین اطلاع دهید تا روش های مورد نظر جهت ورود به صفحه BIOS سیستم مورد نظر را آموزش دهیم؛

از طریق آدرس روبرو: System/ Recovery / Advanced StartUp، در نهایت کلیک روی گزینه: Restart Now، وارد صفحه Windows Repair شوید و بخش Use A Device را انتخاب کنید تا فلش بویبل شود و صفحه نصب ویندوز لود شود، در ادامه مراحل نصب ویندوز را بررسی خواهیم کرد:

بوتیبل کردن فلش برای نصب ویندوز 10 با فلش

با ورود به صفحه نصب، صفحه ای مشابه با تصویر زیر را مشاهده خواهید نمود، برای شروع نصب نیاز است تا منتظر بمانیم و صفحه اصلی نصب ظاهر شود؛ با ورود به بخش Boot، عبارتی مطابق با بخش زیر برای شما نمایش داده میشود:

Press Any Key To Boot From USB...

عبارت بالا نشان دهنده این است که باید کلید واژه ای را از کیبورد خود کلیک کنید تا صفحه اصلی برای شما نمایش داده شود!

کلیک کنید  سرور مجازی رایگان از دروغ تا واقعیت!

 

  • مراحل نصب ویندوز 10

1. نخست لازم است تا زبان مربوطه را جهت فرآیند نصب ویندوز 10 انتخاب نمائیم و سپس جهت ادامه روی گزینه Next کلیک کنیم:

مراحل نصب ویندوز 10 با فلش

2. جهت تایید نصب روی گزینه Install Now کلیک میکنیم و مجددا روی گزینه Next کلیک مینمائیم:

آموزش نصب ویندوز 10 با فلش

3. نسخه مورد نظر از ویندوز 10 را انتخاب میکنیم و سپس روی گزینه Next کلیک خواهیم نمود:

نصب ویندوز 10با فلش

 

4. لایسنس نصب را تایید میکنیم و گزینه Next را انتخاب میکنیم:

مراحل نصب ویندوز 10 با فلش

5. توجه داشته باشید که با انتخاب گزینه اول، هنگامی که به اینترنت متصل باشید، ویژگی های اضافی ویندوز نیز دانلود میشوند که باعث میشود مدت زمان نصب ویندوز 10 طولانی تر باشد؛ گزینه دوم را انتخاب نموده و ادامه میدهیم❗

نصب ویندوز 10 با فلش

6. درایو مورد نظرمان را انتخاب کرده و سپس روی گزینه Next کلیک خواهیم نمود:

مراحل نصب ویندوز 10 با فلش

7. اگر صفحه زیر برای شما نمایان شده است، منتظر بمانید تا فرآیند نصب بصورت خودکار تکمیل شود، ممکن است در طول نصب ویندوز 10، سیستم چند بار مجدداً راه اندازی شود که ایرادی ندارد و امری طبیعی است:

نصب ویندوز 10 با فلش

8. در ادامه سیستم از شما درخواست راه اندازی مجدد را خواهد داشت، روی گزینه Restart Now کلیک نمائید:

نصب ویندوز 10 با فلش

9. زبان مورد نظر را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه Yes کلیک کنید:

مراحل نصب ویندوز 10 با فلش

10. اکنون زبان کیبورد خود را انتخاب نمائید و در ادامه نیز گزینه Yes را انتخاب کنید:

مراحل نصب ویندوز 10با فلش

11. در این بخش سیستم از مشا میپرسد آیا مایلید زبان دومی را برای کیبورد انتخاب کنید؟ اگر مایل بودید گزینه Add Layout و اگر تمایلی نداشتید گزینه Skip را انتخاب کنید:

آموزش نصب ویندوز 10 با فلش

12. نوع اکانت خود را برحسب کاری یا خانگی بودن آن انتخاب نمائید و روی گزینه Next کلیک نمائید:

مراحل نصب ویندوز 10 با فلش

13. اگر از قبل اکانت مایکروسافت را در دسترس دارید، آن را وارد نمائید و گزینه Next را انتخاب کنید؛ اما اگر فاقد اکانت هستید بر روی گزینه Create Account کلیک نمائید تا امانت خود را ایجاد کنید:

نصب ویندوز 10 با فلش

14. اکنون رمز اکانت مایکروسافت رو وارد کنید و سپس روی گزینه Next کلیک کنید:

مراحل نصب ویندوز 10 با فلش

15. ویندوز به شما این اعلان را میدهد تا یک کد ورودی جهت رمز ورود به ویندوز در نظر بگیرید، روی گزینه Create Pin کلیک کنید تا درخواست را قبول کنید:

نصب ویندوز 10 با فلش

16. رمز مورد نظر خود را وارد نمائید و در ادامه روی گزینه OK کلیک کنید:

نصب سیستم عامل ویندوز 10 با فلش

17. تنظیمات شخصی لازم را که قصد دارید روشن باشند را تنظیم کنید و سپس گزینه Accept را انتخاب کنید:

مراحل نصب ویندوز 10 با فلش

18. حالت شخصی سازی صفحه دسکتاپ مورد نظرتون رو انتخاب کنید و در ادامه گزینه Accept را انتخاب نمائید؛ در غیر اینصورت، بر روی گزینه Skip کلیک کنید:

نصب ویندوز 10 بافلش

19. ویندوز به شما یادآور میشود که قادر خواهید بود تلفن هوشمند خودتان را نیز به سیستم خود متصل کنید، اگر روی گزینه Remind me later کلیک کنید هر چد وقت یکبار مجدداً یادآور خواهد شد اما اگر No, thanks را انتخاب نمائید دیگر این مورد را به شما نشان نخواهد داد:

آموزش نصب ویندوز 10 با فلش

20. بخش بعدی نیز جهت Backup فایلهای خود از ویندوز را خواهید داشت، اگر قصد دارید از این موزد نیز استفاده نمائید گزینه Next را انتخاب نمائید:

نصب ویندوز 10 از روی فلش

21. اگر قصد دارید از قابلیت های Microsoft 365 که شامل: Word, Exel, Outlook و … نیز استفاده کنید، بر روی گزینه Try for free کلیک کنید؛ در غیر اینصورت، گزینه No, thanks انتخاب شما خواهد بود:

نصب ویندوز 10 با فلش

22. همچنین اگر تمایلی جهت فعالسازی Game Pass داشتید گزینه Join for 1$ را انتخاب کنید؛ در غیر اینصورت، بر روی گزینه No thanks کلیک نمائید:

آموزش نصب ویندوز 10 با فلش

23. اگر با Cortana نیز کار میکنید و قصد دارید فعال باشد، Accept را انتخاب کنید و در مقابل اگر قصد فعالسازی آن را نداشتید گزینه Not Now را انتخاب نمائید:

نصب ویندوز 10 با فلش

24. اکنون وارد محیط ویندوز 10 خواهید شد و قادر خواهید بود از سیستم عامل ویندوز 10 و قابلیت های آن استفاده کنید:

نصب ویندوز 10 با فلش

 

در این مقاله سعی کردیم آموزش نصب ویندوز 10 را به زبان ساده در اختیار شما قرار دهیم. به طی کردن مراحل این مقاله به سادگی می توانید این ویندوز را داشته باشید و از آن استفاده کنید.

توجه: اگر برای استفاده به عنوان وب سرور نیاز به اجرای سیستم عامل ویندوز دارید، می توانید به صفحه خرید سرور مجازی ویندوز مراجعه نمایید و به راحتی VPS ویندوز مورد نیاز خود را از آسام سرور سفارش دهید تا در سیستم خود استفاده نمایید❗

سوالات متداول:

چند لحظه صبر نمائید و سیستم را دوباره راه اندازی نمائید، سپس وارد محیط بایوس بشید و نصب رو از سر بگیرید؛ اگر میخواهید مطمئن شوید که ویندوز بصورت کامل نصب خواهد شد مجدداً مراحل نصب را از سر بگیرید❗

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

از نظر من نویسندگی باعث میشه جسارت اینو داشته باشی که هر روز بهتر از دیروز خودت باشی و اطلاعات بیشتری رو نسبت به قبل داشته باشی، در ضمن از هر جهت اطلاعات خاصی رو داشته باشی؛ ساده بگم، بهش میگن یجور پادشاهی علم، به نظر من برا همینه که میگن محتوا پادشاه است؛ کلمات نمیتونن عشقی رو که من به این حرفه دارم رو توصیف کنن؛ من عاشق کارمم و همیشه یه هدف خاص داشتم؛ پیشرفت در ساده بودن مقاله ها در حین پیچیده بودنشون، آسام سرور همون انتخابیه که باید داشته باشی، تو انتخابش شک نکن :))

دیدگاه های شما

18 خرداد 1402
فرزانه سیدی ثانی

من آموزش نصب ویندوز 10 رو خوندم اما میترسم نصب کنم اطلاعاتم از ویندوزی که الان استفاده می کنم بپره. من الان از ویندوز 8 استفاده می کنم.

    18 خرداد 1402
    المیرا شرقی

    سلام فرزانه عزیز. شما باید قبل از این که نصب ویندوز 10 رو شروع کنید، اطلاعات و فایل هایی که دارید رو از درایوی که ویندوز روی اون نصب شده بردارید و به یه درایو دیگه انتقال بدید. در اینصورت اطلاعات شما محفوظ میمونه و اتفاقی براشون نمیوفته. می تونید یه فایل بکاپ هم تهیه کنید و بعد با خیال راحت نصب ویندوز 10 رو انجام بدید.

2 تیر 1402
مهرداد

سلام من یه لپ تاپ جدید خریدم که سیستم عاملی روش نصب نیست. می خواستم بپرسم که روش نصب ویندوز از فلش برای لپ تاپ جدید هم قابل اجراست؟

    2 تیر 1402
    زهرا پیرجانی

    سلام دوست عزیز. اصلا نیازی به نگرانی نیست. روش نصب ویندوز از فلش که در مقاله هم به طور مفصل توضیح دادیم برای یک لپتاپ جدید بدون سیستم عامل هم قابل اجرا است. فقط کافیه که یک فلش قابل بوت ویندوز ۱۰ ایجاد کنید و سیستم خودتون رو با این فلش بوت کنید. بعد مراحل نصب ویندوز رو طی کنید تا اینکه عملیات نصب ویندوز ۱۰ با موفقیت انجام بشه.

5 دی 1402
علی امیدی

سلام با تشکر ممنونم..

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید