شما برای مطالعه این مقاله فقط 7 دقیقه وقت نیاز دارید

blog100
دسته بندی : آموزش سئو

سئو کلاه خاکستری، رشد در عین مفید بودن

4.2/5 - (6 امتیاز)

چیزی که باعث می شود سئو کردن یک سایت کار سختی باشد، این است که گوگل یک بام و دو هوا است! اما یعنی چه؟ زمانی که شما بخواهید بر اساس قوانین گوگل حرکت کنید تا بتوانید رتبه های خوبی در گوگل کسب کنید، باید سال ها در انتظار بمانید و شاید هرگز به جایگاه دلخواهتان نرسید؛ چرا که بسیاری از افراد با قانون شکنی، رتبه های خوب را به چنگ می آورند!

با سئو کلاه خاکستری، شما گرگی می شوید در لباس میش! یعنی از روش ها و تکنیک های سئوی کلاه سیاهی استفاده می کنید که گوگل فکر می کند که از روش های کلاه سفید استفاده کرده اید

اگر هم بخواهید گوگل را دور بزنید و از روش های ناجوانمردانه استفاده کنید، گوگل چنان سایت شما را از نتایج حذف می کند که انگار هرگز وجود نداشته است 😐 احتمالا شما هم اعصابتان خرد شد؛ اما صبر کنید.

ما یک راه حل سوم هم به شما می گوییم که نه جریمه شوید، نه در انتظار نتایج خوب پیر شوید، آن هم این است: استفاده از سئو کلاه خاکستری!

اما این که سئو کلاه خاکستری چیست و چه تکنیک هایی دارد و چگونه می توان با سئو کلاه خاکستری موفق شد، موضوعی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

اگر شما هم دوست دارید تا از سئو کلاه خاکستری استفاده کنید و کسب و کار آنلاینتان را توسعه دهید، تا پایان مقاله همراه ما باشید تا تکنیک های سئو کلاه خاکستری و تجارب خودمان را در اختیار شما قرار دهیم.

سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری چیست؟

اگر مقاله سئو چیست ما را مطالعه کرده باشید، تا حدودی با سئو خاکستری آشنا شده اید، اگر هم مطالعه نکرده اید، ایرادی ندارد، در این مقاله بیشتر آشنا می شوید.

خب اگر بخواهیم یک تعریف از سئو خاکستری ارائه دهیم، باید بگوییم یعنی از روش هایی استفاده کنید که نه سیخ بسوزد و نه کباب! به صورت دقیق تر یعنی از روش های کلاه سیاهی استفاده کنید که هنوز برای گوگل ناشناخته مانده اند و گوگل تفاوت آن ها را با سئو کلاه سفید نمی داند!

اگر یادتان باشد، ما در مقاله «با سئو کلاه سفید موهات رنگ دندونات میشه» به صورت مفصل در مورد قوانین و تکنیک های سئو کلاه سفید و لینک سازی سفید گفتیم.

شما که نمی توانید تا ابد منتظر بمانید تا یک سایتی پیدا شود، شاید به شما لینک بدهد! آن هم لینکش به درد بخورد یا نه؛ پس نیاز به کمی زیر آبی رفتن دارید!

اما فکر نکنید که بروید و به سایت ها پول بدهید که به شما لینک بدهند، می توانید موفق شوید! الگوریتم پنگوئن فورا از راه می رسد و سایت شما را پلمپ می کند.

بهتر است به سراغ روش های لینک سازی خاکستری بروید؛ هر از گاهی، از سایت های معتبر، یک لینک با کیفیت خریداری کنید تا گوگل فکر کند که سایت ها خودشان این لینک ها را به شما داده اند؛ در این صورت احتمال این که گوگل به لینک سازی شما پی ببرد، بسیار کم است.

احتمالاً تا این بخش به خوبی با مفهوم سئو خاکستری آشنا شده اید؛ بهتر است برویم با تکنیک های این سئوی محبوب آشنا شویم.

تکنیک های سئو کلاه خاکستری

ما روش های سئو خاکستری را در ادامه برایتان ذکر می کنیم. روش هایی که بیان می کنیم، حاصل دانش و تجربه ما است؛ اما نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید، تخصص است!

بدون دانش و پیش زمینه قبلی، استفاده از این روش ها را توصیه نمی کنیم:

سایتتان را دوباره طراحی کنید و صفحات را آپدیت کنید

در سئو کلاه سفید گفتیم که آپدیت کردن محتوا، یکی از روش هایی است که به چشم گوگل بیایید؛ حالا می خواهیم داستان را کمی دارک تر کنیم؛ دارک مایل به خاکستری! شما می توانید وب سایتتان را دوباره طراحی کنید تا الگوریتم های گوگل فکر کنند که در حال آپدیت محتواهای خودتان هستید.

از آن جایی که در طراحی دوباره سایت، در کدهای برنامه نویسی سایت، تغییرات عمده ای صورت می گیرد، گوگل این تصور را می کند که شما دارید محتواهایتان را به روز رسانی می کنید.

گوگل دوست دارد سایت هایی را به کاربران نشان دهد که به مخاطب ارزش قائل هستند و مدام محتواهایشان را آپدیت می کنند و به این دلیل با این کار می توانید اعتبار خودتان را بیشتر کنید.

شما حتی می توانید با اضافه کردن 100 تا 300 کلمه یا یک تصویر به متن، محتواهای قدیمی خودتان را به روز کنید.

نکته ای که در این میان باید به آن توجه داشته باشید، این است که نباید آپدیت های شما، باعث تاثیر منفی در تجربه کاربری شود؛ پس با نهایت دقت و وسواس این کار را انجام دهید.

طراحی دوباره سایت

چگونه لینک سازی کلاه خاکستری انجام دهیم؟

کمی بالاتر در مورد لینک سازی خاکستری با شما صحبت کردیم، اما از آن جایی که لینک سازی و سئو آف پیج، کار بسیار حساسی است و گوگل حساسیت زیادی روی این موضوع دارد، تصمیم گرفتیم نکات ایمنی لازم را به شما بگوییم.

پس نکاتی که در ادامه می گوییم را با دقت بخوانید تا دچار مشکل نشوید.

  • رپورتاژ با کیفیت خریداری کنید

رپورتاژ یعنی تبلیغ؛ زمانی که یک سایت، با استفاده از یک متن، ویدیو، عکس و… به سایت شما لینک می دهد، رپورتاژ نامیده میشود.

برای رپورتاژ شما باید به سایت های معتبر مانند خبرگزاری ها هزینه ای بپردازید و از آن ها بخواهید تا سایت شما را تبلیغ کنند.

احتمالا با خودتان می گویید که این کار که مشکلی ندارد؟ اما از نظر گوگل این کار مشکل دارد؛ چرا که شما این لینک را به صورت طبیعی به دست نیاورده اید، بلکه برای این لینک هزینه پرداخت کرده اید.

کلیک کنید  تگ noindex چیست؟ صفحاتی که باید نوایندکس شوند

به صورت کلی گوگل با پرداخت هزینه به دیگران برای رشد سایت مشکل دارد (خب خودش تبلیغات کلیکی دارد؛ دوست دارد مبالغ مصرف شده را به خودش پرداخت کنید!)

برای آن که خرید رپورتاژ مشکلی برای سایت شما پیش نیاورد، حتما سعی کنید که از رسانه های پرقدرتی لینک خریداری کنید و بعد اینکه لینک را درون محتوای رپورتاژی قرار دهید.

رپورتاژ مزایای دیگری هم برای شما دارد که در ادامه برایتان می گوییم:

اولین کاربرد رپورتاژ این است که اعتبار سایتی که در آن رپورتاژ را منتشر می کنیم، به سایت ما منتقل می شود (البته اگر لینک فالو باشد)

جدا از انتقال اعتبار، کاربران چنین سایت های پربازدیدی، رپورتاژ ما را مشاهده می کنند و وارد سایتمان می شوند و اگر سایت ما خوب باشد، تبدیل به مشتری های جدید می شوند.

اگر محتوای شما استاندارد های لازم را داشته باشد، می تواند در نتایج اول گوگل به کاربران دیگر نشان داده شود و ورودی های بیشتری به سایت شما وارد شود.
سایت های دیگری که از اقدام به کپی کردن محتوای شما از سایت هایی مانند خبرگزاری ها می کنند، باعث انتشار بیشتر لینک شما می شوند و اعتبار سایت شما بیشتر می شود.

رپورتاژ نویسی مهارت خاصی را می طلبد تا به گونه ای نوشته شود، که گوگل متوجه تبلیغاتی بودن آن نشود.

نشود فاش کسی!

  • نشود فاش کسی، آن چه این جا، در گوشت می گوییم!
    نکته ای که در این بخش می خواهیم به شما بگوییم، در دوره های آموزشی سئو گفته می شود که هرگز رایگان نیست! پس خوب حواستان را جمع کنید و پیش از رقبایتان این کار را انجام دهید.

ما تکنیکی داریم به نام لینک سازی چندگرهی یا هرمی؛ در این تکنیک لینک سازی کلاه خاکستری، زمانی که شما از یک سایت معتبر رپورتاژ خریداری کردید، پس از انتشار رپورتاژتان، شروع می کنید به خرید بک لینک برای صفحه رپورتاژتان! در این روش اعتبار صفحه رپورتاژ خودتان را افزایش می دهید و در نتیجه اعتبار لینک های داخل رپورتاژ هم افزایش پیدا می کند.

شما می توانید این کار را در سطح دیگری تکرار کنید، یعنی برای بک لینک های خریداری شده برای صفحه رپورتاژتان، بک لینک بخرید!

  • خرید دامنه های منقضی شده

آی خونه دار و بچه دار، هرچی دامنه منقضی شده داری، بده بیاد! احتمالا با خودتان فکر می کنید که دامنه های منقضی شده به چه درد ما می خورند؟

بسیاری از سایت ها وجود دارند که مدت ها فعالیت کرده اند و پس از گذشت مدتی، صاحبشان منصرف شده و دیگر دامنه را تمدید نکرده است.

شما می توانید چنین دامنه هایی را خریداری کنید و از آن ها به خودتان لینک بدهید و دامین رفرینگ خودتان را افزایش دهید.

حتما به اعتبار و دامین آتوریتی، دامنه ای که می خرید توجه داشته باشید تا بتوانید لینک های خوبی ایجاد کنید.

مورد دیگری که نیاز است بگوییم، این است که شاید در آینده گوگل این کار را به عنوان سئو کلاه سیاه بشناسد و جریمه کند. اما در حال حاضر می توان از این کار نتیجه گرفت، حداقل برای لینک سازی چند گرهی.

  • کامنت مارکتینگ فراموش نشود

گوگل دوست دارد که محتوای شما توجه کاربران را جلب کند و با کاربران تعامل داشته باشید، فرق نمی کند که کامنت ها مثبت باشند یا منفی، مهم این است که کامنت باشد؛ ارسال کامنت یک روش سئو کلاه سفید است که شما می توانید کمی آن را خاکستری کنید!

می توانید از دوستان و آشنایان خودتان بخواهید تا برایتان کامنت بگذارند؛ اما این کار باید به صورت طبیعی انجام شود تا گوگل به فعالیت کاربران مشکوک نشود.

  • لینکو بکش بالا!

در سال های اخیر شاهد شوخی ها و طنز های بسیاری در شبکه های اجتماعی با جمله لینکو بکش بالا بودیم.

صفحات پر مخاطب در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، اقدام به تبلیغ سایت های مختلف می کردند و با قرار دادن لینک سایت در استوری، از فالورهایشان می خواستند تا وارد لینک شوند (سو تفاهم نشود، هنوز هم این کار انجام می شود)

زمانی که سایتی از شبکه های اجتماعی ورودی دارد، گوگل آن سایت را بیشتر دوست دارد و بهش توجه می کند؛ اگر سایتی دارید، حتما اقدام به فعالیت در شبکه های اجتماعی نیز بکنید؛ چرا که گوگل فعالیت شبکه های اجتماعی شما و میزان تعامل شما با کاربران را در نظر می گیرد.

می توانید هم در شبکه های اجتماعی تبلیغات کنید و هم از دوستان و آشنایان بخواهید تا پست های شما را به اشتراک بگذارند.

وقتی می گوییم شبکه های اجتماعی، احتمالا اینستاگرام برایتان تداعی می شود، اما جالب است بدانید که اینستاگرام کمترین تاثیر را دارد! سعی کنید که در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، لینکدین و توییتر فعالیت کنید و با مخاطبان بیشتری تعامل برقرار کنید.

سئو کلاه خاکستری

سخن آخر

در این مقاله سئو کلاه خاکستری و تکنیک ها و روش هایی را تا حدودی به شما معرفی کردیم؛ توصیه می کنیم که از این تکنیک ها بدون دانش و پیش زمینه استفاده نکنید و سعی کنید که اطلاعات خودتان را در این زمینه کامل کنید و سپس اقدام به استفاده از سئو کلاه خاکستری کنید.

لیستی که در اینجا قرار دادیم، مهم ترین و موثرترین تکنیک های سئو کلاه خاکستری است، اما ترفند ها و تکنیک های بیشتر در این زمینه وجود دارد؛ اگر تکنیک های بیشتری را نیز می شناسید، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید و به کامل شدن چک لیست ما کمک کنید.

اگر سوالی در این زمینه دارید، می توانید از تیم پشتیبانی آسام سرور بپرسید تا در سریع ترین زمان پاسخ دهیم.

سوالات متداول:

هرگونه لینکی که با پرداخت پول به دست آید، سئو کلاه خاکستری است! شما باید از روش های لینک سازی کلاه خاکستری استفاده کنید که در این مقاله به صورت کامل گفته ایم.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

علاقه مند به حوزه دیجیتال مارکتینگ به خصوص (SEO - SEM)

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید