شما برای مطالعه این مقاله فقط 10 دقیقه وقت نیاز دارید

common-wordpress-login-issues

آموزش رفع خطای ورود به پیشخوان وردپرس

5/5 - (1 امتیاز)

وردپرس یکی از پلتفرم های قدرتمند به شمار می رود که در سراسر جهان توسط بسیاری از افراد استفاده می شود و یکی از سیستم های مدیریت محتوا معروف است. اما دلیل نمی شود که عاری از هرگونه خطا و مشکل باشد. برای مثال یکی از رایج ترین مشکلاتی که کاربران با آن دست و پنجه نرم می کنند، خطای ورود به پیشخوان وردپرس است. اگر شما هم با مشکل ورود به بخش مدیریت وردپرس مواجه هستید، این مقاله را از دست ندهید. چرا که در این مقاله قرار است مشکلاتی که در ورود به سیستم وردپرس ایجاد می شود را بررسی کنیم و راهکارهای مختلفی را برای رفع این مشکل بیان کنیم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

اگر در ورود به ورودپرس به مشکل برخورد کرده اید، راهکارهای زیر را امتحان کنید: رمزعبور خود را تغییر دهید. کش و کوکی های مرورگر خود را پاک کنید. افزونه های خود را غیرفعال کنید. به تم پیش فرض برگردید. فایل لاگین خود را جایگزین کنید. یک فایل htaccess. خراب را برطرف کنید.

اما در نظر داشته باشید که یکی از مهم ترین مشکلاتی که در ورود به وردپرس وجود دارد، خطاهای سرور است. برای آن همین باید یک سرور با کیفیت را برای سایت خودتان در نظر داشته باشید. اگر هنوز از هاست اشتراکی یا سرورهای با کیفیت پایین و سخت افزار قدیمی استفاده می کنید، می توانید به صفحه خرید سرور مجازی هاستینگ ما در آسام سرور مراجعه کنید.

مشکلات و خطاهای رایج در ورود به پیشخوان وردپرس

گاهی مشکلات ورود به وردپرس به قدری ساده هستند که راهکارهای ساده تری هم دارند. پس اگر با مشکلی مواجه شدید، خودتان را گم نکنید، اول علت را بررسی کنید و به راحتی راهکاری که می گوییم را اجرا کنید.

  1. فراموشی رمز عبور وردپرس

یکی از مشکلات بسیار رایجی که در ورود به بسیاری از سایت ها با آن مواجه هستیم، فراموش کردن گذرواژه است. معمولا توصیه ما این است که برای امنیت بیشتر، در بازه های مختلف پسوردتان را تغییر دهید و همین موضوع سبب می شود تا پسوردتان یادتان نماند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، روش های زیر را امتحان کنید:

روی Lost your password کلیک کنید.

خطای ورود به وردپرس

صفحه ای برایتان باز می شود که از شما ایمیل می خواهد. پس از وارد کردن ایمیلتان وردپرس یک لینک برایتان ارسال می کند که شما می توانید از آن برای ایجاد کردن یک پسورد جدید استفاده کنید.

اگر به هر دلیلی نمی خواهید از این شیوه استفاده کنید، روش های دیگری هم وجود دارد که در ادامه برایتان آورده ایم.

  • از مرورگر های دیگر استفاده کنید

در صورتی که از مرورگر های دیگر برای وارد شدن به وردپرس استفاده کرده اید، بررسی کنید که کدام یک از مرورگرها، هنوز لاگین هستند یا پسوردتان سیو شده است. اگر توانستید وارد شوید، به پنل مدیریتی وارد شوید و پسوردتان را تغییر دهید.

  • اما راهکار بعدی این است که رمزعبورتان را در پایگاه داده وردپرس آپدیت کنید. معمولا میزبان هاستینگ به شما این امکان را می دهند که به نرم افزارهای مدیریت پایگاه داده مانند phpMyAdmin دسترسی داشته باشید و به صورت مستقیم مقادیر در پایگاه داده را ویرایش کنید و رمز عبورتان را هم تغییر دهید.

البته پیش از هراقدامی برای ویرایش پایگاه داده هایتان در وردپرس، یک نسخه بکاپ کامل از سایتتان ایجاد کنید و مراحلی که در ادامه برایتان آورده ایم را انجام دهید:

  • phpMyAdmin را راه اندازی کنید، پایگاه داده سایت خود را پیدا کنید و جدول wp_users را باز کنید.
  • در لیست کاربران، نام کاربری خود را در ستون user_login قرار دهید و در کنار آن ردیف Edit را انتخاب کنید.
  • فیلد user_pass را پیدا کنید و یک رمز عبور متن ساده جدید را در قسمت Value تایپ کنید و جایگزین نمادها و کاراکترهای موجود کنید.
  • از منوی کشویی، MD5 را انتخاب کنید.
  • به پایین صفحه بروید و روی Go کلیک کنید.
  • در این مرحله، باید بتوانید با استفاده از رمز عبور جدیدی که به نام کاربری وردپرس خود با phpMyAdmin اختصاص داده اید، وارد شوید:

خطای ورود به وردپرس

با این حال، اگر هنوز قفل شده اید و نمی توانید رمز عبور خود را بازیابی کنید، چندین گزینه اضافی وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

  1. کش و کوکی ها

کوکی ها فایل های کوچکی هستند که در فهرست های مرورگر قرار دارند و اطلاعات مربوط به تعامل کاربر با وب سایت های خاص را ذخیره می کنند. وردپرس نیاز به استفاده از کوکی ها در طول فرآیند ورود دارد. اگر کوکی ها فعال نباشند، ورود به وردپرس نمی تواند رخ دهد.

کش مرورگر به فایل‌های موقتی که در مرورگر وب شما ذخیره می‌شوند، اشاره می‌کند که به یک صفحه وب دسترسی پیدا می‌کنید. اگر حافظه پنهان شما به درستی به روز نمی شود، ممکن است نسخه های قدیمی برخی از فایل هایی که از وردپرس پشتیبانی می کنند را مشاهده کنید.

چگونه کش و کوکی های مرورگر خود را پاک کنیم؟

خوشبختانه، مشکلات مربوط به لاگین وردپرس مربوط به کش و کوکی ها معمولاً به راحتی برطرف می شوند. ابتدا مطمئن شوید که کوکی ها فعال هستند و سپس کش و کوکی های خود را پاک کنید.

  1. تداخل پلاگین ها

تداخل پلاگین ها

این امکان وجود دارد که یک افزونه در روند ورود اختلال ایجاد کند. ممکن است یک افزونه به درستی به روز نشده باشد، یا ممکن است بین دو یا چند افزونه شما تداخلی وجود داشته باشد.

چگونه تداخل پلاگین را با ورود به وردپرس حل کنیم؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که تأیید کنید که مشکل توسط یک افزونه ایجاد شده است. می توانید این کار را با غیرفعال کردن همه افزونه های خود یا با تغییر نام موقت پوشه افزونه ها انجام دهید.

اگر به پنل مدیریت خود دسترسی دارید، به سادگی به منوی Plugins رفته و همه افزونه ها را غیرفعال کنید. ابتدا حتما از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. همه افزونه ها را انتخاب کنید، به قسمت Bulk Actions بروید و گزینه Deactivate را انتخاب کنید.

اگر به پنل مدیریت دسترسی ندارید، می توانید نام پوشه افزونه ها را در فهرست اصلی وردپرس خود تغییر دهید. از یک سرویس گیرنده پروتکل انتقال فایل (FTP) استفاده کنید، پوشه wp-content/plugins را پیدا کنید و نام آن را به طور موقت تغییر دهید:

تغییر نام پوشه افزونه ها برای حل مشکلات ورود به وردپرس.

پس از تغییر نام آن پوشه، وردپرس قادر به شناسایی یا دسترسی به آن نخواهد بود. این بدان معناست که به طور خودکار تمام افزونه های وب سایت شما را غیرفعال می کند. اگرچه ممکن است کمی ویران شود، اما سریع‌ترین راه برای تأیید اینکه آیا یک افزونه پشت مشکلات ورود به سیستم شما وجود دارد یا خیر.

وقتی همه افزونه‌ها را غیرفعال کردید، وارد سیستم شوید. اگر اکنون می‌توانید وارد شوید، تأیید کرده‌اید که یک افزونه باعث ایجاد مشکل شده است. در این صورت کاری که باید انجام دهید، این است که عیب یابی کنید تا بفهمید کدام افزونه باعث ایجاد مشکل شده است.

  1. تداخل تم

مشکلات قالب می تواند باعث مشکلات ورود به وردپرس شود، به خصوص اگر موضوع شما دارای یک صفحه ورود سفارشی باشد. این مشکل به احتمال زیاد زمانی که یک به‌روزرسانی تم مشکل‌ساز نصب می‌شود، یا زمانی که هسته وردپرس به‌روزرسانی می‌شود و باعث ایجاد ناسازگاری تم می‌شود، بیشتر می‌شود.

چگونه تداخل تم با ورود به وردپرس را حل کنیم؟

تعیین اینکه آیا موضوع شما پشت مشکلات ورود به سیستم است یا خیر، تقریباً مانند افزونه ها عمل می کند. شما می توانید نام پوشه تم فعال خود را از طریق FTP تغییر دهید و وردپرس به قالب پیش فرض خود باز می گردد.

برای انجام این کار، نام دایرکتوری تم فعال خود را به طور موقت تغییر دهید تا وردپرس آن را تشخیص ندهد. با استفاده از یک سرویس گیرنده FTP به پوشه wp-content/themes دسترسی پیدا کنید، پوشه تم فعال را پیدا کنید و یک نام جدید به آن بدهید:

عکس تغییر نام پوشه تم فعال خود برای حل مشکلات ورود به وردپرس.

اکنون سعی کنید وارد سیستم شوید تا تأیید کنید که علت مشکل، تم است. اگر تم فعال شما پشت مشکلات ورود شما بوده است، ممکن است لازم باشد به طور موقت الگوها را تغییر دهید یا صفحه ورود سفارشی خود را غیرفعال کنید (اگر از یکی استفاده می کنید).

  1. فایل ورود به سیستم خراب

به طور پیش فرض، صفحه ورود به وردپرس شما در آدرس wp-login.php قرار دارد که نام فایل مربوط به آن نیز می باشد. اگر وردپرس نتواند آن فایل را پیدا کند، نمی توانید وارد وب سایت خود شوید و ممکن است با خطای 404 مواجه شوید.

کلیک کنید  وردپرس چیست؟ + بررسی 10 دلیل استفاده از وردپرس

برای تعیین اینکه آیا مشکل این است (و برای حل همزمان آن) باید فایل wp-login.php را با یک فایل جدید جایگزین کنید. برای انجام این کار:

  • قبل از حذف فایل لاگین خود از وردپرس بک آپ بگیرید.
  • فایل wp-login.php خود را در دایرکتوری روت وردپرس بیابید.
  • سپس آخرین نسخه وردپرس را دانلود کنید و فایل wp-login.php را در دانلود جدید پیدا کنید.
  • این فایل را به جای فایل حذف شده خود کپی کنید.
  • فایل ورود به سیستم جدید را باز کنید و عبارت “Redefining user_login” را جستجو کنید.
  • درست در زیر یک نظر PHP که با آن عبارت شروع می شود، کدی را که در قطعه زیر نشان داده شده است، پیدا و جایگزین کنید.

 // Delete this line
$user_login = $user_data["user_login"];
// Replace it with this line
$user_login = $user_data->user_login;

اگر یک فایل wp-login.php خراب دلیل مشکلات ورود به سیستم شما بوده است، اکنون باید رفع شود!

  1. ریدایرکت وردپرس یا url

آدرس url وردپرس مکانی را که وردپرس در آن نصب شده است مشخص می کند، در حالی که آدرس سایت نشان می دهد که وب سایت شما باید کجا را حل کند. اگر هر کدام اشتباه باشد، می تواند منجر به مشکلات ورود به وردپرس و سایر خطاها شود که مانع از دسترسی شما به بخش مدیریت می شود.

اگر اخیراً وب سایت خود را تغییر داده باشید یا مکان فایل های اصلی وردپرس را عوض کرده باشید، ممکن است این اتفاق بیفتد. همچنین می تواند به سادگی به دلیل کار کردن اشتباه هنگام کار با پایگاه داده وردپرس شما باشد (این اتفاق برای هرکدام از ما می تواند رخ دهد!).

چگونه یک خطا را با URL آدرس وردپرس خود برطرف کنیم؟

راه حل های بالقوه زیادی برای اصلاح آدرس وردپرس و آدرس سایت وجود دارد. با این حال، یک ترفند ساده (البته موقت) وجود دارد که به شما امکان می دهد تأیید کنید که در واقع مشکل URL دارید.

پس از پشتیبان گیری از سایت خود، به فایل wp-config.php در دایرکتوری ریشه خود دسترسی پیدا کرده و کد زیر را اضافه کنید:

define('WP_HOME','http://example.com'); define('WP_SITEURL','http://example.com');

مطمئن شوید که از URL آدرس وردپرس برای WP_HOME و آدرس سایت برای WP_SITEURL استفاده کنید. به طور پیش فرض، هر دو آدرس یکسان خواهند بود. با این حال، اگر دایرکتوری خود را به وردپرس داده باشید، آدرس URL وردپرس شامل دایرکتوری است که وردپرس را در آن نصب کرده اید.

سپس فایل wp-config.php به روز شده را ذخیره کرده و آن را در سرور خود آپلود کنید. باید فایل wp-config.php موجود را در دایرکتوری روت وردپرس شما بازنویسی کند.

به خاطر داشته باشید که این یک راه حل موقت است. اگر از این روش استفاده کنید، مقادیر را در وب سایت شما کدگذاری می کند و از تغییر آنها از طریق صفحه تنظیمات وردپرس جلوگیری می کند.

در عوض، کدکس وردپرس توصیه می کند که یکی از این روش ها را برای به روز رسانی URL سایت خود دنبال کنید:

فایل functions.php خود را ویرایش کنید.

  • URL را از طریق پایگاه داده خود تغییر دهید.
  • از تابع “relocate” وردپرس استفاده کنید.

می‌توانید دستورالعمل‌هایی را برای نحوه اجرای هر سه رویکرد در Codex پیدا کنید. با این حال، قبل از شروع به کار، فایل wp-config.php خود را با حذف دو خطی که به آن اضافه کرده اید، به حالت قبلی خود برگردانید.

  1. فایل htaccess مشکل دار

فایل‌های .htaccess شامل دستورالعمل‌های پیکربندی سرور و پیکربندی‌های چند دایرکتوری یا منفرد هستند. وردپرس دارای یک فایل .htaccess است که می‌توانید آن را برای پیاده‌سازی تغییر مسیرها، آدرس‌های IP لیست سفید و موارد دیگر تغییر دهید. با این حال، یک مشکل با اصلاح فایل htaccess. این است که ممکن است خراب شود و منجر به مشکلات ورود به وردپرس شود.

چگونه یک فایل .htaccess مشکل دار را تعمیر کنیم؟

ساده ترین راه برای رفع یک فایل .htaccess خراب، جایگزینی نسخه روی سرور خود با یک کپی تمیز است. کد پیش فرضی که معمولاً یک فایل htaccess وردپرس شامل می شود در اینجا آمده است:

# BEGIN WordPress

RewriteEngine On

RewriteRule .* - [E=HTTP_AUTHORIZATION:%{HTTP:Authorization}]

RewriteBase /

RewriteRule ^index\.php$ - [L]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d

RewriteRule . /index.php [L]

# END WordPress

کاری که باید انجام دهید این است که به دایرکتوری روت وردپرس خود دسترسی پیدا کنید و فایل htaccess. را در آن پیدا کنید. در صورت لزوم آن را در رایانه خود دانلود کنید و سپس فایل را در سرور خود ویرایش کنید. کد آن را با قطعه ای که در بالا می بینید جایگزین کنید و تغییرات را در آن ذخیره کنید.

درک این نکته مهم است که انجام این کار ممکن است بر بخشی از عملکرد سایت شما تأثیر بگذارد، اگر در فایل htaccess. تغییراتی ایجاد کرده باشید. برخی از میزبان‌های وب نیز برای عملکرد بهتر، تغییراتی را برای شما در خارج از جعبه اعمال می‌کنند.

  1. پلاگین های امنیتی شما را مسدود کرده اند

پلاگین های امنیتی معمولا برای جلوگیری از دسترسی های ناخواسته استفاده می شوند. زمانی که فردی با امتحان کردن گذرواژه های مختلف سعی در ورود به پیشخوان شما را داشته باشد، در این صورت توسط پلاگین امنیتی مسدود می شود؛ این پلاگین امنیتی تبعیض قائل نمی شود و ممکن است یکی از کسانی که مسدود می شود، خود شما باشید. اما زمانی که پس از تلاش های مکرر توسط این پلاگین امنیتی مسدود شدید، چه اقدامی باید انجام دهید؟

  1. اگر عجله ندارید، مدتی را صبر کنید و سپس دوباره برای ورود تلاش کنید. مسدود شدن توسط این افزونه، معمولا موقت است.
  2. اگر عجله دارید، باید افزونه را به صورت دستی غیرفعال کنید تا بتوانید بلافاصله وارد شوید.

صبر کنید؛ ما می دانیم که تا زمانی که شما به پیشخوان وردپرس دسترسی نداشته باشید، نمی توانید پلاگینی را غیر فعال کنید. برای غیرفعال کردن این افزونه وردپرس می توانید از FTP یا cPanel File Manager استفاده کنید.

در قدم اول باید به سرور سایتتان متصل شوید و پس از آن به این آدرس وارد شوید: /wp-content/plugins و پوشه ای که مربوط به پلاگین امنیتی است را پیدا کنید. مثلا شما می توانید پلاگین limit-login-attempts-reloaded را مشاهده کنید یا wordfence را ببینید:

خطای ورود به وردپرس

پوشه پلاگین را بیابید و نام پوشه را تغییر دهید و عبارت –disabled را به آن اضافه کنید تا پلاگین غیرفعال شود و مجدد برای ورود به وردپرس تلاش کنید.

دقت داشته باشید که پس از آن که وارد سیستم شدید، نام پوشه را تغییر دهید و قسمت –disabled را حذف کنید و افزونه امنیتی خودتان را فعال کنید.

  1. در مجوزهای فایل شما، مشکلی وجود دارد

یکی از مشکلاتی که می تواند مانع از ورود شما به پیشخوان وردپرس شود، مشکل در مجوزهای فایل است. در صورتی که اشتباهی در مجوزهای فایل wp-login.php و فولدر wp-admin باشد، می تواند از ورود شما به وردپرس جلوگیری کند.

دقت داشته باشید که فایل های وردپرس باید همگی روی 664 تنظیم شده باشند (البته به جز wp-config.php) و پوشه ها نیز روی 775 تنظیم شوند.

اما برای حل این مشکل چه باید کرد؟

    1. به کمک FTP به سرورتان متصل شوید.
    2. اطمینان حاصل کنید که wp-config.php روی 664 تنظیم شده باشد.
    3. اطمینان حاصل کنید که پوشه wp-admin روی 775 تنظیم شده است.
    4. مجوزهای فایل وردپرس را تغییر دهید.
  1. در فایل های اصلی وردپرس شما مشکلی وجود دارد

یکی از مواردی که احتمال پایینی برای رخ دادن دارد، این است که احتمال بروز مشکل در فایل wp-login.php وجود دارد که می تواند فرایند ورود به وردپرس را کنترل کند.

برای آن که اطمینان حاصل کنید چنین نیست، مراحل زیر را دنبال کنید:

        1. آخرین نسخه وردپرس را دنبال کنید (می توانید این کار را از طریق سایت org انجام دهید).
        2. پوشه ZIP را استخراج کنید.
        3. فایل wp-login.php را به سرورتان آپلود کنید. برای این کار می توانید از FTP یا File Manager انجام دهید.
        4. زمانی که از شما خواسته شد، نسخه موجود روی سرورتان را بازنویسی کنید.

سخن آخر

وجود مشکلات ورود به وردپرس می تواند منشأ ناامیدی زیادی باشد و منجر به ساعت های بی شماری عیب یابی شود. همانطور که می بینید، دلایل بالقوه زیادی برای مشکلات ورود به سیستم وجود دارد، بنابراین دانستن اینکه از کجا شروع کنید می تواند دشوار باشد. ما دلایلی که می تواند مانع از ورود شما به پیشخوان وردپرس باشد را برایتان آورده ایم. تمام مواردی که برایتان گفته ایم را امتحان کنید و در صورتی که سوالی در این زمینه داشتید، یا راهکار دیگری برای حل این مشکل می دانید، با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول:

بله؛ شما می توانید به راحتی با استفاده از روش هایی که برایتان آورده ایم، پسوردتان را بازیابی کنید.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

32 تا حرف داریم ولی باهاش می تونیم حرف بزنیم، ارتباط برقرار کنیم، آثار هنری خلق کنیم، آموزش بدیم، محبت کنیم، نفرت بورزیم و... برای همین دنیای کلمات، برای من جذاب ترین دنیاست. منم تصمیم گرفتم نویسنده بشم تا با 32 تا حرف فارسی، کلی مقاله آموزشی بنویسم و هم معلم باشم و هم نویسنده. سعی می کنم ساده و روان بنویسم تا هیچوقت از یاد گرفتن خسته نشید و لذت ببرید.

دیدگاه های شما

4 آذر 1402
نسترن علمداری

سلام وقت بخیر این پیغام برای ورود به پیشخوان وردپرس میده باید چیکار کنم؟ Index of /wp-admin NameLast modifiedSizeDescription Parent Directory - about.php 2023-11-09 06:42 18K admin.php 2023-08-12 09:26 12K css/ 2023-11-24 06:24 - images/ 2023-11-24 06:24 - includes/ 2023-11-24 06:24 - js/ 2023-11-24 06:24 - maint/ 2023-11-24 06:24 - network/ 2023-05-24 10:42 - user/ 2023-05-02 09:40 -

    6 آذر 1402
    زهرا پیرجانی

    سلام نسرین جان ممنون. این خطا به فایل index.php و سایر فایل های core وردپرس مربوط میشه یعنی احتمالاً این فایل ها به دلیلی حذف یا خراب شدن. کاری که باید انجام بدید اینه که وردپرس رو مجدداً دانلود کنید. سپس با استفاده از کلاینت ftp به محتوای وردپرس خودتون دسترسی پیدا کنید و همه فایل های موجود در فایل وردپرس دانلود شده رو با فایل های وردپرس سایت خود ( به جز فایل wp-config.php و پوشه /wp-content/ ) جایگزین کنید. محتوا و تنظیمات وبسایت شما در فایل wp-config.php و پوشه /wp-content/ قرار دارند، پس اصلاً کاری به این دو مورد نداشته باشید. اگر با این راهکار، موفق به حل مشکل نشدید، اطلاعات پایگاه داده در wp-config.php را بررسی و در صورت نیاز تصحیح کنید. مجوزهای فایل ها (۶۴۴) و دایرکتوری ها (۷۵۵) را بررسی کنید و از عدم تداخل پلاگین ها مطمئن شوید.

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید