شما برای مطالعه این مقاله فقط 12 دقیقه وقت نیاز دارید

stuck-in-windows-installation

مشکل گیر کردن هنگام نصب ویندوز: چگونه آن را حل کنیم؟

4.5/5 - (4 امتیاز)

با اینکه پروسه نصب ویندوز کاملاً تعاملی است و بر اساس خواسته های شما پیش می رود ولی این دلیل نمی شود که با مشکل گیر کردن هنگام نصب ویندوز روبرو نشوید!

دلایل زیادی برای مشکل گیر کردن ویندوز موقع نصب وجود دارد که گم شدن فایل موردنظر، کند بودن سخت افزار یا ناسازگاری های مربوط به درایور و سخت افزار از مهم ترین آنها هستند و هر کدام راه حل های مخصوص خود را دارند.

درست مثل آهنگی که به طور کامل حفظ هستید ولی یک جایی به یک دلیلی هر چقدر هم که تلاش کنید نمی توانید یک بخش از آن را به یاد بیاورید. اما نگران نباشید ما در این آموزش علاوه بر دلایل، تمام راه حل های مشکل گیر کردن هنگام نصب ویندوز را به طور دقیق توضیح می دهیم تا هر چه زودتر این پروسه استرس آور را پشت سر بگذارید.

کافیست آرامش خود را حفظ کنید و اجازه دهید سیستم چند ساعت روشن باقی بماند تا خودش خطایابی کند. اگر دیدید همچنان سیستم در این وضعیت باقی مانده است باید خودتان دست به کار شوید و راهکارهای دیگر را امتحان کنید.

اگر آماده اید، شروع کنیم:

مشکل گیر کردن هنگام نصب ویندوز

این که دلیل گیر کردن ویندوز را به طور دقیق تشخیص دهیم کمی سخت است. فقط کافیست به این جنبه از قضیه توجه کنید که هر مرحله از نصب ویندوز به یک سری فایل های مشخص نیاز دارد تا مرحله بعدی نصب وارد عمل شود. حالا اگر فایل های موردنیاز برای مرحله بعدی در دسترس نباشند، دانلود نشوند یا گم شوند، ممکن است با مشکل گیر کردن هنگام نصب ویندوز روبرو شویم که این مشکل بسته به نوع نسخه ویندوز می تواند در قالب پیام هایی مثل گیر کردن نصب ویندوز ۱۰ در getting ready، گیر کردن نصب ویندوز ۷ روی لوگو و گیر کردن نصب ویندوز ۱۰ در just a moment ظاهر شود.

البته، بعضی مواقع نبود نیازهای سخت افزاری و ناسازگاری سیستمی هم باعث بروز این مشکل می شوند. به همین دلیل است که قبل از نصب ویندوز مخصوصاً ویندوز 11 بهتر است الزامات سخت افزاری را بررسی کنید تا از قدرت سخت افزاری سیستم خود برای میزبانی از ویندوز موردنظر مطمئن شوید.

در حال کلی، توصیه می کنیم که قبل از شروع آپگرید یا نصب، حتماً یک نسخه پشتیبان از سیستم خود تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل، بتوانید سیستم را به حالت قبلی برگردانید و سازگاری سخت افزاری سیستم را هم با PC Health بررسی کنید.

این قضیه برای سرورهای ویندوز هم صدق می کند. سرور شما باید از قدرت سخت افزاری لازم برای نصب ویندوز سرورها بربیاید. به عنوان مثال ویندوز سرور 2022 به عنوان جدیدترین عضو خانواده ویندوز سرورها حداقل به یک پردازنده 64 بیتی 1.4 گیگا هرتزی، 512 مگابایت رم و 32 گیگابایت فضای دیسک نیاز دارد که اگر در کنار نیازمندی های اپلیکیشن، وبسایت یا پروژه خود این موارد را هم لحاظ نکنید، با مشکلاتی مثل گیر کردن ویندوز روبرو خواهید شد.

البته، ارائه دهندگان سرور مجازی کارها را برای شما راحت تر کرده اند. این که موقع سفارش سرور خود می توانید در مورد نیازهای خود تصمیم بگیرید و کارهای مربوط به نصب و مدیریت ویندوز سرورها را به یک تیم مجرب بسپارید، یک امتیاز بسیار بزرگ است. پس کافیست به صفحه خرید سرور مجازی ویندوز مراجعه کنید و با سفارش سرور موردنظر خود، یک قدم محکم در مسیر اهدافتان بردارید.

دیگر وقت آن است که روش های حل مشکل گیر کردن هنگام نصب ویندوز را بررسی کنیم:

1. کمی صبر کنید

بله. ساده ترین راه حل مشکل گیر کردن ویندوز این است که کمی صبر کنید تا مشکل برطرف شود. به عنوان مثال وقتی موقع نصب یا آپدیت با پیام ” Getting Windows ready don’t turn off your computer” روبرو می شوید، سیستم در حال پردازش تسک های مهمی مثل دانلود و نصب فایل ها، تنظیم ماژول ها و … است که احتمالاً تکمیل موفقیت آمیز این تسک ها باعث شده است مشکل گیر کردن هنگام نصب ویندوز را تجربه کنید. دلیل اینکه موقع نصب ویندوز با مشکل Getting files ready for installation هم مواجه می شوید، همین پروسه آماده سازی فایل ها است.

برای اینکه این پروسه به درستی طی شود و پیام گیر کردن نصب ویندوز ۱۰ در getting ready، جای خود را به بوت سیستم بدهد، بهترین و درست ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که منتظر بمانید و اجازه دهید سیستم کار خودش را انجام دهد.

معمولاً توصیه می شود که موقع مشاهده پیام getting ready در نصب ویندوز حدود 2 الی 3 ساعت با حوصله صبر کنید و بعد اگر خود سیستم موفق به حل مشکل getting windows ready نشد، راه حل های دیگر را امتحان کنید.

2. ویندوز را با استفاده فلش دیسک نصب کنید

اگر تصمیم گرفته اید که ویندوز خود را ارتقاء دهید، بهتر است بگوییم که اگر برای تغییر یا نصب ویندوز به جای خود Windows Update از یک درایور خارجی استفاده کنید، احتمال این که با مشکلاتی مثل گیر کردن هنگام نصب ویندوز روبرو شوید، کمتر می شود.

خوشبختانه خود مایکروسافت در کنار شما است و با ارائه فایل های نصبی 32 و 64 بیتی، تمام تلاش خود را کرده است که این پروسه را به راحتی پشت سر بگذارید. برای آموزش این روش نصب می توانید از مقاله نحوه نصب ویندوز 10 با فلش قابل بوت کمک بگیرید.

کافیست فایل ISO ویندوز موردنظر خود را دنبال کنید و با استفاده از ابزار هایی مثل RUFUS فلش خود را به یک درایور قابل بوت تبدیل کنید. بعد سیستم خود را با آن بوت کنید و دستورالعمل های آن را دنبال کنید تا اینکه بالاخره موفق به نصب ویندوز شوید.

3. گزینه های منطقه و زبان را بررسی کنید

خطای “Something Happened” یکی از پیام های خطا مربوط به پروسه نصب و آپگرید ویندوز است.

خطای something happened

اگر در فضای اینترنت به راه حلی برای این مسئله نرسیده اید، باید بگوییم این خطا هم راهکار خاص خودش را دارد و امیدواریم با اجرای آن، مشکل گیر کردن ویندوز را حل کنید.

روی استارت کلیک کنید و Control Panel را باز کنید.کنترل پنل را باز کنید

روی Region کلیک کنید و منطقه خود را انتخاب کنید.روی region کلیک کنیدمنطقه را انتخاب کنید

روی تب Administrative کلیک کنید و Change System Locale را انتخاب کنید.زبان موردنظر را انتخاب کنید

زبان موردنظر (ترجیحاً انگلیسی) را انتخاب کنید و در آخر، روی Apply و Ok کلیک کنید.

4. اسم فولدر Software Distribution را تغییر دهید

این فولدر حاوی دایرکتوری ویندوز است و تمام فایل های موقت لازم برای پروسه آپدیت و نصب ویندوز در این فولدر ذخیره می شود. بعضی مواقع با تغییر اسم این فولدر می توانید مشکل گیر کردن هنگام نصب ویندوز را حل کنید.

کافیست مراحل زیر را به ترتیب اجرا کنید:

CMD را به صورت Run as administrator باز کنید.

دستورات زیر را یکی یکی وارد کرده و بعد از هر کدام، اینتر را بزنید تا اجرا شوند:

net stop bits
net stop wuauserv
net stop cryptSvc
net stop msiserver
net stop bits and net stop wuauserv

برای تغییر نام فولدر Software Distribution، دستور زیر را وارد کرده و اینتر را بزنید:

ren C:\Windows\SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old

بعد، دوباره دستورات زیر را یکی یکی اجرا کنید تا این فولدر ریست شود و اسم آن هم تغییر کند:

net start wuauserv
net start cryptSvc
net start bits
net start msiserver
net start wuauserv net start cryptSvc net start bits net start msiserver

سیستم خود را ری استارت کنید و بعد بررسی کنید که مشکل حل شده است یا نه.

5. خطای 0x80300024 را رفع کنید

این خطا یکی از خطاهای نصب ویندوز است و معمولاً زمانی اتفاق می افتد که فایل های موردنیاز برای نصب به طور کامل دانلود نشده باشد یا فولدر نصب ویندوز خراب باشد.

برای حل این مشکل، فولدر دانلود SoftwareDistribution را باز کنید و محتویات آن را حذف کنید.

C:/Windows/Software Distribution/Download

یا اینکه CMD را به صورت Run as Administrator باز کنید.

دستور زیر را اجرا کنید:

Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

در آخر، دستور زیر را اجرا کنید تا این تغییرات اعمال شوند:

exe/updatenow

اگر این روش هم کار نکرد، باید از Registry Editor کمک بگیرید.

روی استارت کلیک کنید و regedit را تایپ کرده و آن را باز کنید:

regedit را باز کنید

در بخش نوار آدرس، مسیر زیر وارد کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdateبه مسیر ویندوز آپدیت بروید تا مشکل گیر کردن هنگام نصب ویندوز را حل کنید

بعد، روی فولدر WindowsUpdate راست کلیک کنید، یک کلید جدید ایجاد کنید و اسم آن را OSUpgrade بگذارید:ایجاد کلید جدید

سپس در پنل سمت چپ، راست کلیک کنید و یک DWORD جدید به اسم AllowOSUpgrade ایجاد کنید و آن را هم با عدد 1 مقداردهی کنید.ایجاد dword جدید مقداردهی dword جدید

سیستم خود را ری استارت کنید و بررسی کنید که مشکل گیر کردن هنگام نصب ویندوز برطرف شده است یا نه.

6. مانیتورها و لوازم جانبی را از سیستم جدا کنید

بعضی وقت ها اتصال لوازم جانبی هم می توانند دلیلی برای گیر کردن ویندوز باشند. مخصوصاً برنامه نویسان و گیمرهایی که برای افزایش عملکرد و سرعت خود از مانیتورهای اضافی استفاده می کنند، ممکن است موقع نصب ویندوز با این مشکل مواجه شوند.

کلیک کنید  آموزش راه اندازی ویندوز سرور ۲۰۲۲

برای حل این مشکل، بهتر است فقط از یک مانیتور استفاده کنید و تمام دستگاه های USB و لوازم اضافی دیگر از سیستم جدا کنید. بعد تست کنید که مشکل نصب ویندوز حل شده است یا نه.

7. TPM 2.0 و Secure Boot را فعال کنید

بعضی وقت ها کاربران موقع نصب ویندوز 11 با خطای زیر مواجه می شوند و دیگر نمی توانند به مراحل بعدی بروند:

حتی اگر قبل از نصب ویندوز 11، سیستم خود را با ابزار PC health هم چک کنید، این پیام را خواهید دید که نشان می دهد پروسه نصب شما به خاطر TPM 2.0 و Secure Boot دچار مشکل خواهد شد.

پس بیایید روش حل این مسائل را بررسی کنیم:

نحوه فعال سازی TPM 2.0

اگر مطمئن هستید که سیستم شما از TPM 2.0 پشتیبانی می کند ولی همچنان با این نوع خطا روبرو می شوید، احتمالاً این قابلیت در سیستم شما فعال نشده است. پس باید مراحل زیر را دنبال کنید:

دکمه ترکیبی Win + R را فشار دهید، tpm.msc را تایپ کرده و روی Ok کلیک کنید.

بعد که برنامه مدیریت TPM باز شد، بخش Status را بررسی کنید و ببینید که این قابلیت فعال است یا نه.

اگر پیام The TPM is ready for use را مشاهده کردید یعنی اوضاع مرتب است و بهتر است به مرحله فعال سازی بوت امن بروید.

در غیر این صورت، مراحل زیر را طی کنید تا TPM 2.0 را در سیستم خود فعال کنید:

سیستم خود را ری استارت کنید و موقع ری استارت، دکمه های “F1، F2، F10، F11 یا DEL” (بسته به نوع سیستم) را فشار دهید تا وارد منوی startup شوید.

بعد، از بخش security به TPM device بروید.

از لیست موجود ورژن TPM را انتخاب کرده و بعد از ذخیره این تغییرات، سیستم خود را ری استارت کنید.

نحوه فعال سازی Secure Boot

سیستم خود را ری استارت کنید و مثل TPM، وارد منوی startup شوید.

وارد تنظیمات بایوس شوید، روی تب advanced کلیک کنید و boot options را انتخاب کنید.

Secure boot را از بین گزینه ها پیدا کرده و آن را فعال کنید.

تغییرات را ذخیره کنید و از این بخش خارج شوید.

سیستم خود را ری استارت کنید و دوباره وارد منوی startup شوید.

گزینه boot device را انتخاب کنید و بعد به صورت دستی درایو قابل بوت ویندوز 11 را انتخاب کنید.

اجازه دهید پروسه نصب ویندوز 11 با فلش قابل بوت شروع شود.

8. یک Clean Boot انجام دهید

با این کار، پروسه ای که قرار است موقع بارگیری ویندوز جدید طی شود، سبک تر می شود و همین می تواند مشکل گیر کردن هنگام نصب ویندوز را حل کند.

برای Clean Boot سیستم خود باید مراحل زیر را دنبال کنید:

دکمه ترکیبی Win + R را فشار دهید، msconfig را تایپ کرده و روی Ok کلیک کنید.بخش سرویس های را باز کنید

در پنجره System Configuration روی Services کلیک کنید.

Hide all Microsoft services را علامت بزنید و و روی دکمه Disable all کلیک کنید.

انتخاب سرویس های غیرضروری برای حل مشکل گیر کردن هنگام نصب ویندوز

بعد به تب Startup بروید و روی لینک Task Manager window کلیک کنید.باز کردن تسک منیجر

تمام تسک های استارت آپ غیر ضروری را انتخاب کرده و روی دکمه Disable موجود در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید.غیرفعال سازی سرویس های غیرضروری موقع استارت آپ

در آخر، سیستم خود را ری استارت کنید.

9. با استفاده از دستور SFC و DISM سیستم خود را اسکن کنید

همانطور که در قسمت دلایل هم اشاره کردیم، خرابی بعضی از فایل های موردنیاز برای نصب هم می توانند باعث بروز مشکل گیر کردن هنگام نصب ویندوز شوند به همین خاطر بهتر است با اجرای System File Checker این فایل ها را اسکن و تعمیر کنید.

ابزارهای داخلی سیستم ویندوز مثل SFC و DISM این کار را برای کاربران راحت تر کرده اند و کافیست مراحل زیر را اجرا کنید:

CMD را به صورت Run as Administrator باز کنید.

دستور زیر را وارد کنید و اینتر را بزنید.

sfc /scannow

بعد از این دستور، ابزار System File Checker کار خود را شروع می کند و تا زمانی که وضعیت این اسکن به 100 درصد نرسیده است باید صبر کنید.

بعد برای تعیین فایل های خراب سیستم دستور زیر را هم اجرا کنید و اینتر را بزنید.

Dism /Online /Cleanup-Image /CheckHealth

دستور زیر را هم برای اسکن پیشرفته تر تصویر سیستم عامل استفاده می شود، پس آن را هم اجرا کنید تا خطایابی را با اطمینان بیشتری انجام دهید:

DISM.exe /Online /Cleanup-Image /ScanHealth

دستور زیر اجرا کنید تا خطاهایی که بعد از پروسه اسکن کشف شده اند، برطرف شوند:

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth

بعد برای تکمیل درست پروسه تعمیر خطاها، دستور زیر را هم اجرا کنید تا وقتی تکمیل نشده است، منتظر بمانید:

Dism /Online /Cleanup-Image /restorehealth

سیستم خود را ری استارت کنید و بعد ببینید که مشکل نصب ویندوز حل می شود یا نه.

10. تنظیمات بایوس را تغییر دهید

گاهی اوقات پیکربندی های بخش بایوس هم می توانند باعث گیر کردن ویندوز موقع نصب شوند. برای حل این مشکل باید به بخش BIOS بروید و تنظیمات مربوط به آن را تغییر دهید.

برای انجام این کار، اول باید سیستم خود را ری استارت کنید و با فشردن دکمه Del یا F2 ( بسته به نوع سیستم) وارد بخش BIOS شوید.

طبق گفته بعضی از کاربران، ویژگی های Legacy Floppy Drive Support و Intel SpeedStep باعث بروز این مشکل می شوند پس برای حل آن، کافیست این ویژگی ها را غیرفعال کنید.

بعضی از کاربران هم ادعا دارند که ویژگی HyperTransport باعث این مشکل می شود که برای رفع آن باید KN HT Speed را روی 1X و KN HT Width را هم روی 8 تنظیم کنید.

در آخر، این تغییرات را ذخیره کنید و سیستم خود را ری استارت کنید تا ببینید مشکل نصب ویندوز حل شده است یا نه.

11. درایور شبکه را به روزرسانی کنید یا مجدداً نصب کنید

بعضی مواقع، گیر کردن ویندوز موقع نصب به عملکرد نادرست درایور شبکه هم مربوط می شوید که برای حل این مشکل، دو راه حل دارید:

– درایور شبکه را آپدیت کنید.

دکمه ترکیبی Win + X را فشار دهید و Device Manager را انتخاب کنید.

دو بار روی Network adapters کلیک کنید تا لیست درایور ها باز شود.

بعد روی درایور شبکه خود راست کلیک کنید و Update driver را انتخاب کنید.

روی Search automatically کلیک کنید تا آخرین ورژن درایور موردنظر دانلود و نصب شود.

– درایور شبکه را حذف و مجدداً نصب کنید.

دکمه ترکیب Win + X را فشار دهید و Device Manager را انتخاب کنید.

دو بار روی Network adapters کلیک کنید تا لیست درایور ها باز شود.

بعد روی درایور شبکه خود راست کلیک کنید و Uninstall device را انتخاب کنید.

یک پیام هشدار ظاهر می شود که کافیست Delete the driver software for this device را علامت بزنید و روی Uninstall کلیک کنید.

درایور را از طریق وبسایت سازنده سیستم خود دانلود و نصب کنید.

در آخر سیستم خود را ری استارت کنید و ببینید مشکل نصب ویندوز حل شده است یا نه.

البته، اگر فکر می کنید مشکل از شبکه و اینترنت است، غیرفعال سازی فایروال و آنتی ویروس هم می توانند برای حل این مشکل کارساز باشند.

جمع بندی کلی از دلایل و راه حل های مشکل گیر کردن هنگام نصب ویندوز

اگر ویندوز در پروسه Setup دچار مشکل شده است:

احتمالاً فایل های راه اندازی خراب هستند که برای حل آن بهتر است فایل های ISO را دوباره دانلود کنید و نصب با فلش قابل بوت را مجدداً امتحان کنید.

پیشنهاد دوم هم این است که ابزارهای خطایابی SFC و DISM را اجرا کنید تا فایل های خراب تعمیر شوند.

اگر پروسه نصب ویندوز در بخش اضافه کردن حساب مایکروسافت گیر کرده است:

پیشنهاد می کنیم که از این مرحله صرف نظر کنید و به جای آن یک حساب محلی ایجاد کنید و به پروسه نصب ویندوز ادامه دهید.

اگر پروسه نصب روی لوگوی ویندوز گیر کرده است:

در این شرایط شما باید سیستم را در حالت Safe Mode یا با استفاده از گزینه های Advanced Startup بوت کنید تا سیستم را عیب یابی و ریستور کنید. البته، ارتقا UEFI هم می تواند این مشکل را حل کند.

اگر پروسه نصب ویندوز روی Getting ready گیر کرده است:

در این مورد، کار زیادی نمی توانید انجام دهید جز اینکه صبر کنید. شاید بعد از 5 ساعت باز هم این مرحله را رد نکنید که در این صورت بهتر است سیستم را ری استارت کنید و دوباره پروسه نصب را شروع کنید.

اگر پروسه نصب ویندوز روی Just a moment گیر کرده است:

غیرفعال سازی اتصالات اینترنتی و حذف لوازم جانبی می تواند مشکل گیر کردن هنگام نصب ویندوز را حل کند.

اگر پروسه نصب ویندوز روی  Getting files گیر کرده است:

احتمالاً USB که برای نصب ویندوز انتخاب کرده اید، کند است و در این صورت بهتر است از یک USB سریع تر استفاده کنید.

اگر پروسه نصب ویندوز روی صفحه آبی گیر کرده است:

بهتر است launch CSM را غیرفعال کرده و UEFI را فعال کنید که برای این کار باید به تنظیمات BIOS بروید و در تب security، secure boot را غیرفعال کنید و به UEFI سوئیچ کنید.

اگر پروسه نصب ویندوز در مرحله بارگیری فایل ها گیر کرده است:

آپدیت بایوس می تواند مشکل شما را حل کند.

در حالت کلی، صبر کردن (2 الی 3 ساعت) بهترین کاری است که می توانید برای مشکل گیر کردن ویندوز موقع نصب انجام دهید. اگر دیدید وضعیت همان است باید به فکر راهکارهای دیگر باشید.

کلام آخر

دلایل زیادی وجود دارد که می تواند باعث بروز مشکل گیر کردن ویندوز موقع نصب ویندوز شود که خرابی فایل نصبی یا نقص سخت افزاری از مهم ترین آنها هستند. اگر می توانید دلیل مشکل را حدس بزنید که چه بهتر! کافیست راه حل های مخصوص آن را اجرا کنید. اگر هم از دلیل آن خبر ندارید باز هم جای نگرانی نیست چون راه کارهای این مقاله برای رفع مشکل نصب ویندوز شما جمع آوری شدند که مطمئناً یکی از آنها مشکل شما را حل خواهند کرد.

از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید، از شما متشکریم. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال، درخواست و نیاز به راهنمایی، می توانید با ثبت نظر خود، با ما وارد ارتباط شوید تا هر چه زودتر به شما پاسخ دهیم.

سوالات متداول:

در کل، توصیه می شود که 2 الی 3 ساعت صبر کنید و بعد اگر دیدید که وضعیت فرقی نکرده است به دنبال راهکارهای دیگر باشید.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

من زهرا پیرجانی دانشجوی رشته نرم افزار هستم. علاقه ای که به یادگیری مطالب جدید دارم باعث شد که انگیزم برای فعالیت در حوزه تولیدمحتوا بیشتر شود. تمام تلاشم این است که با درک کامل موضوع، محتوایی ساده و کامل تهیه کنم که برای همه علاقمندان مفید و کاربردی باشد. یادگیری مطالب جدید و آموزش اونها به بقیه، بهترین کاری هست که می توانم برای رشد خودم و همچنین کمک به رشد علاقمندان به مباحث مورنظر انجام بدم.

دیدگاه های شما

17 تیر 1402
سعید

سلام می تونید بگید راه حل های مشکل getting ready در ویندوز ۱۰ چیه؟

    17 تیر 1402
    زهرا پیرجانی

    این خطا می تونه دلایل زیادی داشته باشه که خراب بودن یا گم شدن فایل موردنیاز برای نصب، عدم اتصال سیستم به سرورهای ویندوز و فضای ناکافی برای پارتیشن نصب ویندوز از مهم ترین آنها هستن. اولین کاری که باید برای رفع خطای getting ready در ویندوز ۱۰ انجام بدید اینه که کمی صبر کنید. بعد اگ دیدید مشکل حل نشد، راه حل هایی که در مقاله توضیح دادیم رو امتحان کنید.

17 تیر 1402
ملیسا محمدی

ممنون بابت مقاله عالیتون. سیستم من تقریبا نیم ساعته به خاطر مشکل Getting files ready for installation گیر کرده، چیکار باید انجام بدم؟

    17 تیر 1402
    زهرا پیرجانی

    ممنون ملیسا جان. Getting files ready for installation پیامیه که موقع آماده سازی فایل های موردنظر برای نصب ظاهر میشه و بسته به سخت افزار سیستم و اندازه فایل ها نصبی ممکنه طول بکشه. بهتره صبر کنید تا خود نصب کننده این پروسه رو رد کنه.

18 تیر 1402
رضا

سلام من با مشکل گیر کردن نصب ویندوز ۱۰ روی لوگو مواجه شدم. به نظرتون چه راه حلی می تونه این مشکل رو حل کنه؟

    18 تیر 1402
    زهرا پیرجانی

    سلام دوست عزیز. اگر ویندوز ۱۰ شما ۶۴ بیتیه، راه حل اصلی این مشکل اینه که بایوس قدیمی رو به UEFI تغییر بدید. اگر این راه حل جواب نداد، راه حل های حذف لوازم جانبی اضافی، تغییر رسانه نصبی و حذف پارتیشن ها رو هم به ترتیب امتحان کنید.

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید