شما برای مطالعه این مقاله فقط 6 دقیقه وقت نیاز دارید

Disable Windows 10 automatic update
دسته بندی : آموزش ویندوز

آموزش تصویری غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز ۱۰ به صورت گام به گام

5/5 - (3 امتیاز)

آپدیت خودکار در ویندوز 10 یک ویژگی است که جنجال زیادی بر سرش وجود دارد. این ویژگی سبب می شود که به محض انتشار آپدیت جدید، ویندوز به صورت خودکار بروزرسانی را دریافت کند. خودکار بودن این وضعیت سبب می شود که کارهای شما مختل شود و حتی ممکن است باگ های جدیدی برایتان ایجاد کند یا برخی ویژگی هایی که به دنبالش هستید را از بین ببرد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد (و حتی شما) به دنبال غیرفعال کردن این ویژگی هستند. ما در این مقاله می خواهیم آموزش تصویری غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10 را به صورت گام به گام در اختیار شما قرار دهیم. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

آپدیت خودکار ویندوز همانطور که می تواند یک نقطه قوت برای ویندوز 10 محسوب شود، همانطور هم میتواند یک نقطه ضعف محسوب شود. این موضوع زمانی میتواند آزار دهنده باشد که به صورت اتوماتیک گاه و بی گاه و ناخواسته، سیستم شما را درگیر کند.

با استفاده از windows services آپدیت خودکار ویندوز 10 را غیرفعال کنید

1. اولین و ساده ترین روشی که می خواهیم برای غیرفعال کردن بروزرسانی ویندوز 10 به شما معرفی کنیم، استفاده از windows services است. در این روش کافی است که کلید های Win+R را به صورت همزمان فشار دهید تا پنجره Run برایتان باز شود. در کادر خالی عبارت «Services.msc» را تایپ کنید و سپس روی دکمه OK کلیک کنید.

غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10

2. پنجره جدیدی برایتان باز می شود که اگر صفحه را به پایین اسکرول کنید، گزینه «Windows Update services» را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید.

غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10

3. در صفحه جدیدی که برایتان باز می شود، از اولین تب (General) گزینه Startup type را از حالت Manual به Disabled تغییر دهید و پس از آن تغییراتی که ایجاد کرده اید را ذخیره کنید و در نهایت سیستم را restart کنید.

غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10

4. اگر به هر دلیلی از غیرفعال کردن بروزرسانی ویندوز 10 پشیمان شدید، در مرحله سوم، گزینه Automatic را انتخاب کنید تا بروزرسانی خودکار روی سیستم شما اجرا شود.

استفاده از روش Metered Connection

این روش برای کسانی مناسب است که از wifi برای اتصال به اینترنت استفاده می کنند. شما می توانید به کمک گزینه Metered Connection برای تنظیمات ویندوز 10 استفاده کنید. جالب است بدانید که این گزینه تنها برای دانلود و نصب کردن اتوماتیک آپدیت های مایکروسافت است که هنوز اولویت های آن مشخص نیست و تا به الان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به صورت کلی با غیرفعال کردن این گزینه، تمامی آپدیت های شما با توقف مواجه می شوند که طبیعتا بروزرسانی ویندوز را هم شامل می شود. برای استفاده از این روش، مراحلی که می گوییم را به صورت گام به گام انجام دهید.

1. کلید های win+i را به صورت همزمان فشار دهید تا وارد تنظیمات شوید. در منوی باز شده گزینه Network & Internet را انتخاب کنید.

غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10

2. Wifi خودتان را که انتخاب کردید، گزینه Properties را می توانید مشاهده کنید. روی آن کلیک کنید.

غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10

3. Set as metered connection را به وضعیت روشن (on) تغییر وضعیت دهید.

غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10

این کار به شما کمک می کند که بتوانید اینترنت ورودی به سیستم‌تان را کنترل و محدود کنید. این کار سبب می شود که ویندوز دیگر حق دانلود هیچگونه آپدیتی را نداشته باشد.

کلیک کنید  تفاوت سرور مجازی لینوکس با ویندوز و هاستینگ

سومین روش غیرفعال کردن آپدیت ویندوز 10 از طریق Group Policy Editor

این روش برای کسانی مناسب است که از نسخه های Windows 10 Education, Pro یا Enterprise استفاده می کنند. در نظر داشته باشید که کاربران نسخه ویندوز 10 Homeنمی توانند با استفاده از این روش، آپدیت ویندوز 10 خودشان را برای همیشه ببندند. در صورتی که می خواهید از این روش برای غیرفعال کردن بروزرسانی های ویندوز 10 استفاده کنید، آپدیت های امنیتی همچنان به صورت اتوماتیک نصب می شوند؛ البته آپدیت های دیگر به شما اطلاع داده می شوند که در دسترس هستند و شما می توانید آن را از دسترس خارج کنید.

1. برای این کار در مرحله اول Win+R را به صورت همزمان فشار دهید و در پنجره Run بازشده در کادر خالی عبارت gpedit.msc را وارد کنید و روی OK کلیک کنید.

غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10

2. بر اساس عکس زیر از Computer Configuration گزینه Administrative Templates انتخاب کنید.

غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10

3. از قسمت Windows Components گزینه Windows Update را انتخاب کنید.

غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10

4. از صفحه ای که برایتان باز شده است، از سمت راست، گزینه Configure Automatic Updates را پیدا کنید و آن را انتخاب کنید.

غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10

5. اکنون دو اقدام پیش روی شماست. اولین اقدامی که باید انجام دهید، این است که گزینه Enabled را فعال کنید و پس از انتخاب کردن گزینه، از کادر پایینی که در سمت چپ قرار گرفته است، گزینه Notify for download and auto install را انتخاب کنید. پس از انجام این مراحل روی Apply و Ok کلیک کنید.

غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10

6. از جستجوی منوی استارت، عبارت Windows Update settings را انتخاب کنید. پس از آن سیستم خودتان را مجدد restart کنید تا فرایند بروزرسانی Group policy editor به اتمام برسد.

غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10

7. پس از آنکه سیستم restart شد، وارد ویندوز آپدیت شوید، پنجره زیر را مشاهده خواهید کرد.

غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10

پس از آن که این مراحل را طی کردید، ویندوز به شما اطلاع رسانی می کند که آپدیت ها در دسترس هستند و این وظیفه شماست که آپدیت ها را دانلود کنید.

تمامی آپدیت ها را غیرفعال کنید

اگر روشی را می خواهید که تمامی آپدیت هایی که در ویندوز وجود دارد را به تعویق بیاندازید، الزامی به بستن همیشگی آپدیت ها نیست؛ به عبارت دیگر در مدت زمان به تعویق انداختن، بروزرسانی ها دانلود می شوند و پس از مدت مشخص شده، نصب می شوند. از این روش می توانید برای به تعویق انداختن آپدیت ها هم استفاده کنید و آن را فعال کنید تا به مدت 35 روز هیچ بروزرسانی نصب نخواهد شد.

برای این کار روش های زیر را طی کنید:

1. به تنظیمات ویندوز بروید و گزینه Update & Security را انتخاب کنید و پس از آن هم گزینه Windows Update را انتخاب کنید. پس از این باید روی گزینه Advanced options کلیک کنید.

غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10

2. طبق عکسی که در اینجا مشاهده می کنید، Pause updates را به وضعیت فعال تغییر دهید.

غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10

پس از اجرای مراحلی که گفتیم، ویندوز شما دیگر آپدیت جدیدی را دریافت نخواهید مگر در زمان بندی مشخص شده.

سخن آخر

در اینجا تمامی جزئیات مربوط به غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10 را بیان کردیم و به صورت گام به گام و مرحله ای در اختیارتان قرار دادیم. اگر دوست دارید که حتی در سرور خودتان هم از ویندوز استفاده کنید، می توانید به صفحه خرید سرور مجازی ویندوز ما سر بزنید و پلن مورد نظرتان را انتخاب کنید و خریدتان را انجام دهید. در صورتی که سوالی در این زمینه دارید، می توانید با ما در قسمت نظرات مطرح کنید تا در سریع ترین زمان ممکن پاسخ دهیم.

 

سوالات متداول:

بله؛ در این مقاله چندین روش برای غیرفعال کردن آپدیت خودکار ویندوز 10 به شما معرفی کرده ایم.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

32 تا حرف داریم ولی باهاش می تونیم حرف بزنیم، ارتباط برقرار کنیم، آثار هنری خلق کنیم، آموزش بدیم، محبت کنیم، نفرت بورزیم و... برای همین دنیای کلمات، برای من جذاب ترین دنیاست. منم تصمیم گرفتم نویسنده بشم تا با 32 تا حرف فارسی، کلی مقاله آموزشی بنویسم و هم معلم باشم و هم نویسنده. سعی می کنم ساده و روان بنویسم تا هیچوقت از یاد گرفتن خسته نشید و لذت ببرید.

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید