شما برای مطالعه این مقاله فقط 22 دقیقه وقت نیاز دارید

25-digital-currencies

لیست ارزهای دیجیتال که ارزش سرمایه گذاری دارند

4.9/5 - (17 امتیاز)

چند سال پیش اگر در مورد سرمایه گذاری از ما می پرسیدند، تنها گزینه ای که به آن فکر می کردیم، طلا و زمین و … بود. اما زمان ثابت کرد، پیشرفت تکنولوژی می تواند تمامی سرمایه گذاری های سنتی را دگرگون کند و صفحه جدیدی برای کسانی که می خواهند با کمترین سرمایه، سود خوبی در دراز مدت کسب کنند، رقم خورد.

ارزدیحیتال یکی از دارایی های دیجیتال است که ما به آن طلای نامرئی می گوییم! چرا که می تواند برای شما بسیار سود آور باشد. اما همانقدر که می تواند سود آور باشد، اگر با ناآگاهی وارد دنیای آن شوید، ممکن است متضرر شوید!

ارزهای زیادی به وجود آمدند و افراد زیادی هم از این راه کسب درامد کردند و سود های بسیار زیادی هم به دست آوردند. جالب است بدانید که بیش از 8400 ارز وجود دارند که پشت هرکدام یک پشتوانه وجود دارد؛ اما از بین 8400 ارزی که وجود دارد، تمامی آن ها ارزش سرمایه گذاری ندارند و تنها برخی از آن ها هستند که ارزش سرمایه گذاری دارند. اما این ارزها کدام ها هستند؟ شاید نام بسیاری از ارز دیجیتال های معروف به گوشتان خورده باشد، مانند بیت کوین، اتریوم، دوج کوین، ریپل و … . اما ما در این مقاله به شما 25 ارز دیجیتال معرفی خواهیم کرد که پشتوانه خوبی دارند و کارشناسان آینده خوبی را برایشان متصور شده اند؛ پس اگر می خواهید روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید و به دنبال گزینه های معتبر هستید، این مقاله را از دست ندهید.

پیش از آن که به ادامه مقاله بروید این نکته را در نظر داشته باشید که برای ترید بدون دردسر، نیاز است که خرید سرور مجازی ترید را از سایت ما انجام دهید.

بیت کوین (BTC)

بیت کوینبه دنیای کریپتوکارنسی علاقه مند باشید، محال است که نام بیت کوین را نشنیده باشید. بیت کوین اولین و قدیمی ترین ارزدیجیتال است که افراد آن را می شناسند. بیت کوین سقف قیمت 66 هزار دلار را نیز تجربه کرده است و پس از آن افت قیمتی زیادی را تجربه کرده است که برای افرادی که تجربه و دانش کافی در این زمینه نداشتند، خبر بدی بود، اما کسانی که با هدف سرمایه گذاری این ارز دیجیتال دوست داشتنی را خریداری کرده بودند، با نوسانات قیمتی چندان تحت تاثیر قرار نگرفتند.

جالب است بدانید که بسیاری از افراد 6 رقمی شدن قیمت بیت کوین را پیش بینی کرده اند و دلیل این موضوع نیز این است که بسیاری از بانک های بین المللی آن را به رسمیت شناخته اند و روی آن سرمایه گذاری های کلانی انجام داده اند که این موضوع سبب شده است که طرفداران زیادی جذب کند و متقاضیان زیادی داشته باشد. پس با خیال راحت می توانید روی بیت کوین سرمایه گذاری کنید، چرا که هنوز جای رشد زیادی دارد.

اتریوم (ETH)

اتریومرده دوم ارزش بازار متعلق به اتریوم است که با هدف قراردهای هوشمند به وجود آمد. البته تنها کاربرد اتریوم برای قرار دادهای هوشمند و انجام تراکنش های مالی نیست، بلکه مواردی مانند برنامه های غیرمتمرکز، دارایی های توکنیزه شده و نیز امورمالی غیرمتمرکز کاربرد دارد.

مزیتی که اتریوم دارد، این است که قدرت نقد شوندگی بالایی دارد و جالب است بدانید که رمز ارزهای زیادی هستند که بر پایه بلاک چین اتریوم راه اندازی شده اند.

ویتالیک بوترین و چارلز هاسکینسون از بنیان گذاران اتریوم هستند که شهرت بسیار خوبی دارند و سرمایه گذاران زیادی به خاطر این حسن شهرت، به پروژه اتریوم اعتماد می کنند. یکی از نقد هایی که از سمت کارشناسان بازار کریپتوکارنسی به اتریوم وارد می شود، نوسانات قیمتی شدید است؛ اما جالب است بدانید که افراد زیادی، از این نوسانات، سودهای زیادی کسب می کنند.

پیش از آن که تصمیم قطعی خودتان را برای خرید و سرمایه گذاری  اتریوم بگیرید، بهتر است کمی هم در مورد معایب آن بدانید! معایبی مانند عدم مقیاس پذیری، کارمزد بالای تراکنش ها، برگشت ناپذیری قراردادهای هوشمند.

بایننس کوین (BNB)

بایننس کویناحتمالا شما هم با شنیدن نام بایننس کوین، یاد صرافی بایننس افتادید. حدستان درست است؛ بایننس کوین یک ارزدیجیتال بومی این صرافی است. آنچه باعث شده است که BNB در لیست ما جای بگیرد، این است که قادر است 1.4 تراکنش را در هر ثانیه انجام دهد و تبدیل یک بستر تبادلاتی محبوب برای سرمایه گذاران شود.

بایننس کوین یکی از ارزهایی است که روی بلاک چین شبکه اتریوم در سال 2017 راه اندازی شده است. برای عرضه BNB یک سقف در نظر گرفته شده است که این سقف 200 میلیون واحد است. بایننس کوین در رتبه چهارم ارزش بازار کریپتوکارنسی خودنمایی می کند.

یکی از مواردی که سبب پیشگیری از کاهش قیمت این ارزدیجیتال می شود، توکن سوزی است. در توکن سوزی بسیاری از توکن ها نابود می شوند تا عرضه آن محدود باشد و کمیاب و ارزشمند تر شود، بنابراین می توانید به راحتی حدس بزنید که یکی از گزینه های هوشمندانه برای سرمایه گذاری است.

ریپل (XRP)

ریپلریپل پلتفرمی است که کمپانی اصلی آن در سانفرانسیسکو آمریکا قرار گرفته است و با ساختاری که دارد، کمک می کند که شما بتوانید تراکنش های مالی بین المللی را سریع تر و کم هزینه تر و به صورت غیر متمرکز انجام دهید. ریپل به قدری کاربردی است که حتی بسیاری از بانک ها و موسسات مالی از ریپل برای انجام تراکنش هایشان استفاده می کنند. نکته ای که باید در اینجا روشن کنیم، این است که ریپل نام کمپانی است و XRP نام ارز دیجیتال این کمپانی است.

ریپل از جمله ارزهای دیجیتال است که هم سرعت تراکنش بالایی دارد و هم تیم توسعه بسیار قدرتمندی دارد و کارمزد تراکنش های پایینی که برای ترید کردن می تواند گزینه مناسبی باشد.

اما متمرکز بودن یکی از معایب این ارزدیجیتال است که بسیاری از افراد اعتقاد دارند که این خاصیت ریپل از جمله ویژگی های ریپل است که با ذات ارزهای دیجیتال در تناقض است.

کاردانو یا آدا (ADA)

کاردانوکاردانو نسل سوم بلاک چین ها است که در آن دیگر خبری از مشکلات بلاک چین های نسل مانند بیت کوین و بلاک چین نسل دوم مانند اتریوم وجود ندارد. ADA غیرمتمرکز و متن باز است که امنیت بسیار بالایی دارد و این امکان را به افراد می دهد که بتوانند برروی بلاک چین آن قرارداد هوشمند ایجاد کنند و آن را اجرا کنند.

جالب است بدانید که کاردانو محدودیت مقیاس پذیری ندارد و با افزایش تعداد کاربران، تعداد پردازش کاربران هم افزایش میابد.

کاردانو اولین بلاک چینی است که 2 لایه تسویه حساب و محاسبه در آن راه اندازی شده است. ویژگی دیگری که این توکن دارد، این است که هم سرعت تراکنش بالایی دارد و هم کارمزد تراکنش های آن پایین است.

اگر جزو افرادی هستید که دغدغه محیط زیست دارید، دانستن این نکته خالی از لطف نیست که میزان مصرف برق پایینی دارد و با محیط زیست سازگار است.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که کاردانو نیز مانند دیگر ارزدیجیتال ها، معایبی دارد؛ از جمله این که میزان مقیاس پذیری آن نسبت به ریپل و استلار لومن، بسیار کم است، برای مثال در استلار لومن و ریپل تعداد این تراکنش ها در هر ثانیه 100 تراکنش است و در کاردانو نهایتا 257 تراکنش. از معایب دیگری که کاردانو دارد، این است که کیف پول آن، با مشکلات زیادی روبروست. اما در هر صورت جزو ارزهایی است که ارزش سرمایه گذاری دارند.

سولانا (SOL)

سولانااین ارزدیجیتال نیز، غیرمتمرکز است و از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می کند. سولانا به دنبال این است که بازدهی و کارایی شبکه خودش را به حداکثر میزان خودش برساند و این کار را به کمک اثبات سهام با کمترین موانع ورودی انجام می دهد. 50 تا 65 هزار تراکنش در ثانیه در این شبکه انجام می شود (البته با محدودیت 70 هزار تراکنش).

سولانا به دنبال این است که مقیاس پذیری شبکه خودش را افزایش دهد، اما امنیت و تمرکززدایی‌اش کاهش نیابد. برای این کار از پشتیبانی نرم افزارهای بلاک چینی با سرعت بالا و در سطح بین المللی اقدام می کند.

سولانا را به عنوان جانشینی برای اتریوم در نظر می گیرند. شعاری که سولانا با هدف آن به وجود آمد این بود: قدرتمند برای توسعه دهندگان و سرعت برای همه و جالب است بدانید که دارای سریع ترین بلاک چین در حال حاضر است.

اگر بخواهیم در مورد سرعت پردازش تراکنش این توکن صحبت کنیم، باید بگوییم که 50 هزار تراکنش را در یک ثانیه پردازش می کند؛ برای درک بزرگی این عدد باید بگوییم که بیت کوین 5 تراکنش و اتریوم 17 تراکنش را در ثانیه پردازش می کند که با این حساب می تواند گفت 10 هزار برابر سریع تر از بیت کوین و 3 هزار برابر سریع تر از اتریوم است.

کارمزد شبکه SOL نیز بسیار پایین است. به عنوان مثال کارمزد تراکنش در شبکه اتریون در حدود 7 دلار است و در سولانا نزدیک به 0.00025 دلار است.

دوج کوین (DOGE)

دوج کویندوج کوین، توکنی بود که شوخی شوخی جدی شد! هدفی که دوج کوین برای محقق کردن آن به وجود آمد، به چالش کشیدن بیت کوین بود و رفته رفته موفق شد جایگاه خوبی در دنیای کریپتوکارنسی برای خودش دست و پا کند. به حدی که ما آن را در بین 25 ارز دیجیتالی که ارزش سرمایه گذاری دارند، معرفی کنیم. در اوایل به وجود آمدن این توکن، در رسانه های اجتماعی حاشیه های زیادی در مورد دوج کوین وجود داشت و کاربران شوخی های زیادی با این توکن می کردند. البته اعتقاد سازندگان آن نیز در این موضوع دخیل بود؛ چرا که آن ها اعتقاد داشتند که پروژه ارز دیجیتال باید هم بتواند مقاصد اقتصادی را دنبال کند و هم بتواند سرگرم کننده باشد.

کوین دوج کوین از بلاک چین لایت کوین به وجود آمده است و دارای یک جامعه اختصاصی است که بر پیشرفت آن نظارت می کند و قیمت آن را تعیین می کند. یکی از افرادی که در قیمت این کوین تاثیر زیادی داشت، ایلان ماسک بود که تنها با چند توییت توانست قیمت این کوین را تحت تاثیر قرار دهد.

به صورت کلی این ارز دیجیتال می تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشد، که می توانید درصدی از سرمایه‌تان را به دوج کوین اختصاص دهید.

پولکادات (DOT)

پولکاداتارز دیجیتال هایی که تاکنون به وجود آمده اند، برا تحقق چندین هدف به وجود آمده اند و بیشترین هدفی که دنبال می کنند، حل کردن مشکلات شبکه بلاک چین است و پولکادات نیز با این هدف به وجود آمد. بلاک چین پولکادات قادر است که بلاک چین های متفاوت و زیادی را بهم متصل کند. DOT قادر است که مقیاس پذیری را بهبود دهد، انعطاف پذیری شبکه بالایی دارد (بدون نیاز به فورک) و دارای یک سیستم کاربر محور است که سبب افزایش امنیت این توکن می شود. پولکادات یکی از ارزهایی است که کارشناسان زیادی آینده خوبی برای آن متصور شده اند و با توجه به زمزمه هایی که در مورد این ارز دیجیتال وجود دارد (آن را به عنوان رقیبی برای اتریوم به حساب می آورند)، ما آن را به عنوان یکی از 25 ارز دیجیتالی که ارزش سرمایه گذاری دارند، معرفی کرده ایم.

پالیگان (MATIC)

پالیگاناحتمالا شما هم با دیدن این تیتر با خودتان بگویید پالیگان کجا و متیک کجا و حتی احتمال داده باشید که ما اشتباه نوشته ایم؛ بگذارید برای تنویر افکار عمومی، در این زمینه توضیحی بدهیم! شبکه پالیگان در اوایل کار با نام Matic Network عرضه شد و قیمت توکن آن در یک محدوده اندکی بود و سرمایه گذاران نمی توانستند به آن اعتماد کنند و این موضوع سبب می شد که نتواند این شبکه به هدف خودش برسد؛ اما بعد ها تیم توسعه دهنده‌اش توانست یک لایه دوم به تکنولوژی خودش اضافه کند که Ethereum Matic Network 2 نام گذاری شد و آن را با نام تجاری پالیگان عرضه کرد و قیمت آن را تا حد زیادی افزایش داد (پالیگان حاضر، متیک سابق!). این لایه دوم از تکنولوژی بسیار پیشرفته ای که پلاسما نام دارد، استفاده می کند که سرعت و امنیت فوق العاده ای را برای قرارداد ها فراهم می کند.

تلاش این شبکه در راستای فراهم کردن یک راهکار امن برای اتصال و تعامل شبکه های بلاک چین با یکدیگر است. هدفی که پالیگان به دنبال آن است، این است که مشکلاتی که شبکه اتریوم داشت را رفع کند. مشکلاتی مانند عدم مقیاس پذیری، کارمزد تراکنش بالا، سرعت پایین و تراکنش های تاخیر دار و نیز توان عملیاتی محدود.

برای تحقق این هدف، لایه دوم یا سایدچین ویژه برای آن طراحی شده است که تمامی تراکنش ها و قراردادهای هوشمند اتریوم را بر بستر آن انجام می دهد. البته این لایه دوم تاییدیه هایی که خارج از زنجیره هستند را با سرعت و امنیت بالایی به انجام می رساند.

شیبا (SHIBA)

شیباشیبا ارز دیجیتالی تازه وارد است که در عین جنجالی و خبرساز بودن و متناقض بودن، موفق ترین ارزدیجیتال است که بر پایه اتریوم است و بلاک چین اختصاصی ندارد؛ البته خود اتریوم نیز یکی از رقبای شیبا است. از دیگر رقبای شیبا می توان به سولانا و کاردانو را اشاره کرد.

بسیاری از افراد شیبا را با دوج کوین شبیه می دانند که البته دوج کوین بزرگتر از شیبا است. توسعه دهنده شیبا یک فرد ژاپنی بود که ریوشی نام داشت و شیبا را از یک نژاد سگ که شیبانو نام دارد و چهره بانمک و خندانی دارد، الهام گرفته است. در ابتدا حدود 1 کوادریلیون (ماهم نمی دانیم چند صفر دارد، ولی می دانیم عدد بزرگی است) توکن شیبا وجود داشت که نصف آن ها توسط ریوشی در صرافی یونی سواپ قفل شدند و نصف دیگرشان را در اختیار ویتالیک بوترین که بنیان گذار اتریوم بود، قرار داد تا امنیت و عملکرد شبکه را تضمین کند که البته ویتالیک بوترین هم 10 درصد از توکن های خودش را برای کمک به یک خیریه در هند فروخت (از کیسه خلیفه بخشید) و 40 درصد دیگر را به یک آدرس غیرقابل استفاده یا منقضی شده ارسال کرد تا با این کار توکن های در گردش شیبا را کاهش دهد و قیمت آن را افزایش دهد.

ترون (TRON)

ترونترون که یکی از ارزهای محبوب سرمایه گذاران کریپوکارنسی است که بنابر ادعاهای تیم ترون، مقیاس پذیری بسیار بالایی دارد و می تواند طیف وسیعی از برنامه های غیرمتمرکز را پشتیبانی کند، علاوه بر این توان اجرایی بالایی دارد که قادر است 2000 تراکنش را در ثانیه با کمترین میزان کارمزد انجام دهد. ترون با این هدف به وجود آمده است که تمامی افراد بتوانند بدون واسطه و به صورت غیرمتمرکز، نیازهای خودشان را در بستر اینترنت انجام دهند.

ترون نیز این امکان را دارد که بتوانید درست مانند اتریوم، قرارداد هوشمند بسازید. با توجه به ویژگی ها و اهدافی که این ارز دیجیتال دارد، می توان از آن به عنوان جاه طلبانه ترین پروژه ای که تا کنون در کریپتوکارنسی وجود دارد، یاد کرد؛ چرا که هدفی که ترون به دنبال آن است، ساختن یک اینترنت واقعا غیرمتمرکز است.

بیت تورنت BTT یکی از توکن هایی است که روی شبکه ترون ساخته شده است.

اولانچ (AVAX)

اولانچاولانچ پلتفرم ارز دیجیتال و بلاک چین است که می توان آن را به عنوان رقیب اتریوم در نظر گرفت (بله، درست حدس زده اید، اتریوم رقیب زیاد دارد). AVAX یک توکن بومی شبکه اولانچ است که از قراردادهای هوشمند استفاده می کند تا از انواع پروژه های مختلف بلاک چین، پشتیبانی کند. پردازش تراکنش ها در شبکه اولانچ به صورت فوری است و دلیل این موضوع نیز به مقیاس پذیری شبکه اولانچ بر می گردد که جزو اولویت هایش است.
از توکن آولانچ می توان برای پرداخت کردن کارمزد تراکنش ها و همچنین ایمن تر کردن شبکه اصلی استفاده کرد. آمار و گزارش ها نشان داده است که اولانچ می تواند تا 4500 تراکنش را در هر ثانیه پردازش کند. این ارز دیجیتال یک پروژه متن باز است که هرکسی قادر به مشاهده کدهای آن و توسعه دادن آن است.

یونی (UNI)

یونییونی در سال 2020 وارد بازار شد، اما توانست محبوبیت زیادی را بین سرمایه گذاران به دست آورد. البته طراحی این ارز دیجیتال 3 سال طول کشیده است. یونی یک توکن حاکمیتی است، به این معنی که قدرت رای و نظر را به دارندگان خودش می دهد. یونی یک روش پرداخت غیرمتمرکز است که به شما این امکان را می دهد که بتواند کنترل بیشتری روی پولتان داشته باشید.

برای کارهایی مانند وثیقه گذاری و سرمایه گذاری یا حتی یک جایگزین برای نقل و انتقالات بین المللی گران می توان از یونی استفاده کرد.

یکی از مزایایی که یونی دارد، این است که امنیت بسیار بالایی دارد و این را باید در پشتیبان هایش جستجو کرد! چرا که یونی توسط اتریوم و یونی سواپ پشتیبانی می شود و خود اتریوم امنیت تضمین شده ای دارد و به همین خاطر امنیت یونی نیز تضمین شده است!

مزیت دیگری که می توانیم برای این توکن در نظر بگیریم، حریم خصوصی بالا است؛ دلیل این موضوع نیز صرافی غیرمتمرکز است که علاوه بر افزایش حریم خصوصی، سبب می شود تا یونی رشد چشمگیری داشته باشد.

اگر هم می خواهید یونی را برای ترید خریداری کنید، می تواند گزینه مناسبی برایتان باشد، چرا که تفاوت ارزشی زیادی با توکن هایی که متمرکز هستند، دارند.

این ارز، جزو ارزهای جوان قرار می گیرد و کارشناسان پیش بینی کرده اند که تا سال 2025 این ارز دیجیتال، جایگاه خوبی در بین ارزهای دیجیتال خواهد داشت؛ پس یکی از گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری بلند مدت نیز می تواند باشد.

کلیک کنید  NFT چیست؟ آشنایی با کاربردهای توکن غیر قابل تعویض NFT

لایت کوین (LTC)

لایت کوینلایت کوین یکی از اولین فورک های بیت کوین است؛ به این معنا که می توان پایگاه کد های آزاد و اپن سورس بیت کوین را در دست گرفت و آن را تغییر داد تا به شکل امروز درآید. چارلی لی که کارمند سابق گوگل بود و انجمن لایت کوین توسعه و نگهداری می شد و هدف از آن بهبود و توسعه لایت کوین بود.

لایت کوین کمک کرد تا هم سرعت تراکنش ها بیشتر شود و هم پتانسیل معاملات اسپمی که به شبکه آسیب می زنند، کاهش پیدا کند و مشارکت افراد را در شبکه افزایش دهند. مزایای لایت کوین موارد زیر است:

  • غیرمتمرکز بودن
  • برخورداری از سرعت بالا نسبت به بیت کوین
  • در دسترس بودن
  • مقاوت در برابر اسپم ها

اما لایت کوین مانند ارزهای دیگر نیز معایبی دارد که موارد زیر است:

  • برتری رمز ارزهای دیگر نسبت به لایت کوین
  • عدم مقیاس پذیری ارز دیجیتال لایت کوین
  • پذیرش پایین لایت کوین در تراکنش ها
  • نوسانات قیمتی شدید

FTT

FTTارز دیجیتال FTT توسط پلتفرم معاملاتی FTX توسعه یافته و ارائه شده است. بیشتر افراد از این توکن برای تخفیف در کارمزد معاملاتی خودشان استفاده می کنند یا به عنوان وثیقه در معاملات استفاده می کنند. FTT نیز مانند بایننس کوین، توکن سوزی دارد که سبب افزایش این توکن می شود.

امنیت بالا، سازگاری عالی و کاربردهای متنوع از جمله مزایای این توکن است که آن را در بین سرمایه گذارن تبدیل به گزینه ای محبوب می کند.

در صورتی که شرایط به این منوال پیش برود، بسیاری از کارشناسان آینده خوبی را برای این ارز تصور می کنند و انتظار دارند که با طرح های تشویقی که ارائه می شود و توکن سوزی هایی که انجام می شود، قیمت این ارز بالا برود و رشد خوبی داشته باشد. بنابراین می توانیم با اطمینان این ارز را در بین لیست 25 ارز دیجیتال با ارزش سرمایه گذاری، جای دهیم.

چِین لینک (LINK)

چین لینکلینک نیز یکی از توکن هایی است که روی بلاک چین اتریوم فعالیت می کند و دارای یک فناوری منبع باز است. این توکن توسط یک جامعه بزرگ از توسعه دهنده ها و محققان و کاربرانی ایجاد شده است که هدفشان این بود تا چین لینک به یک کالای عمومی به نفع کل اکوسیستم بلاک چین تبدیل شود.

قراردادهای هوشمند توسط چین لینک با داده ها و خدماتی که خارج از زنجیره امن هستند، متصل می شوند. از توکن های لینک برای پرداخت خدمات در شبکه نیز استفاده می شود. این ارزدیجیتال از یک فناوری که اوراکل نام دارد پشتیبانی می کند و این موضوع می تواند سبب یک انقلاب بزرگ در عرصه اقتصادی و صنعتی شود.

در عرض یکسال چین لینک در حدود 100 درصد رشد قیمتی داشته است، اما با این حال کارشناسان اعتقاد دارند که چین لینک جای پیشرفت زیادی دارد. مزیت دیگری که چین لینک دارد، این است که قادر است با بلاک چین های دیگر هم تعامل داشته باشد و در حال حاضر با بیش از 150 شرکت معتبر همکاری دارد که این عدد هرسال افزایش میابد.

تمامی افراد قادر هستند به چین لینک دسترسی داشته باشند و از آن جایی که داده هایی که روی آن ثبت شده اند، قابل دستکاری نیستند، همیشه اطلاعات دقیق و قابل اعتماد به کاربران ارائه می شود. مزیت دیگری در مورد چین لینک وجود دارد، این است که یک مجموعه متخصص و بسیار فعال پشت آن در حال فعالیت هستند.

جالب است بدانید که در پروژه چین لینک، هنوز پای نهنگ ها باز نشده است و کسانی که در این ارزدیجیتال سرمایه گذاری کرده اند، دارایی های خرد دارند. لینک ویژگی های مثبت و کاربردی زیادی دارد که سبب می شود شانس لینک برای موفقیت زیاد باشد. به صورت کلی لینک یکی از ارزهای دیجیتالی است که می توان به عنوان یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری، به آن فکر کرد.

کریپتو (CRO)

کریپتوتوکن کریپتو با هدف سرعت دادن به فرایند پذیرش جهانی رمز ارزها برای افزایش کنترل شخصی سرمایه، حفاظت کردن از اطلاعات شخصی کاربران ایجاد شد. کریپتو دارد، ارز واسط است؛ به این معنا که به کاربران این امکان را می دهد که رمز ارزهای خودشان را با هزینه خیلی کم به ارزهای فیات تبدیل کنند.

هدفی که کریپتو دارد، این است که یک روش مقرون به صرفه و در دسترس برای کاربران برای خرید های آنلاین به کمک ارزدیجیتال فراهم کند؛ البته کریپتو راه حل هایی را هم برای مشکلات مرتبط با مقیاس پذیری ارائه می کند.

یکی دیگر از اهدافی که کریپتو به دنبال آن است، ارائه کردن یک راه حل، برای مشکلات مقیاس پذیری با ارائه کردن تاییدیه های پرداخت فوری و نیز پشتیبانی کردن از مقیاس پذیری در راستای افزایش دادن تعداد تراکنشات است. مقیاس پذیری را باید یک مشکل اساسی دانست که از ادغام شدن گسترده فناوری بلاک چین، جلوگیری می کند. از طرف دیگر مقیاس پذیری توانایی بلاک چین برای مقابله کردن با تراکنش های بسیار است که به صورت همزمان روی بلاک چین انجام می شود. حالا بلاک چینی را تصور کنید که برای مقیاس پذیری بهینه نشده است، در این صورت کاربراتی که تراکنش فراتر از آستانه بلاک چین دارند، در یک صف می مانند و در این صورت کسانی که کارمزد بالاتری را پرداخت کنند، جایگاه اول صف را حفظ می کنند. توکن کریپتو در کمتر از 1 ثانیه تایید انجام می دهد که می توان گفت عدد خوبی است.

شما به کمک توکن می توانید کارمزد تراکنش های خودتان را پرداخت کنید.

جالب است بدانید که اگر توکن کریپتو را در صرافی Crypto.com ذخیره کنید، به صورت سالیانه 10 الی 12 درصد سود دریافت خواهید کرد.

اتم (ATOM)

اتماتم، یک رمز بومی در شبکه کازماس (cosmos)، است که از آن برای پرداخت کردن تراکنش ها و کارمزد ها استفاده می شود. 280 میلیون واحد توکن کازماس وجود دارد که 223 میلیون از آن به بازار عرضه شده است. ارزشی که بازار کازماس دارد، 7.16 میلیارد دلار است که آن را در جایگاه 27 ارزدیجیتال ها قرار داده است. یکی از اهداف اصلی که اتم دارد، این است که همکاری های مختلفی بین بلاک چین های مختلف ایجاد کند. به این معنا که بلاک چین هایی که حوزه فعالیت مشابهی دارند، وجود داشته باشد. همانطور که می توانید حدس بزنید، دورهم جمع کردن پروژه هایی که در یک شبکه با یکدیگر رقابت دارند، بزرگترین چالش این پروژه است.

NEAR

NEARپروتکل near که بلاک چینی عمومی است، با مکانیزم POS کار می کند. قراردادهای هوشمند در قالب این شبکه در اختیار توسعه دهنده های برنامه های غیرمتمرکز قرار داده می شود. شرکت NEAR Collective بنیان گذار این شبکه است و در تلاش است تا برای میزبانی کردن از برنامه های غیرمتمرکز، رقابت کند و نام توکن اختصاصی این شبکه NEAR است که از آن برای پرداخت کردن هزینه تراکنش ها و وثیقه ذخیره سازی داده ها استفاده می شود. این امکان برای کاربران فراهم است که بتوانند توکن های خودشان را به اشتراک بگذارند و در فرایند اعتبار سنجی تراکنش ها شرکت داشته باشند و بتوانند پاداش کسب کنند.

جالب است بدانید که علاوه بر مواردی که بیان کردیم، شبکه برای پرداخت کردن پاداش گره و دیگر صاحبان نفع در بین افراد جامعه NEAR، از این توکن استفاده می کنند و به صورت کلی در حدود 5.4 درصد از کل عرضه سالانه رمز ارز را برای پرداخت کردن پاداش ها در نظر می گیرد.

توسعه دهنده هایی که از قراردادهای هوشمند در این شبکه را برای برنامه های غیرمتمرکز خودشان تعریف می کنند، در نهایت قسمتی از کارمزدشان را دریافت می کنند که البته شبکه باقی کارمزد را می سوزاند که در طی یک سال، 5 درصد از عرضه توکن ها، مجددا برای سرمایه گذاری در توسعه اکوسیستم، اختصاص پیدا می کنند.

مونرو (XMR)

مونروتوکن مونرو یا XMR یک ارزدیجیتال امن، پرایوت و غیرقابل پیگیری، متن باز و حافظ حریم خصوصی کاربران است. در مونرو از رمزنگاری هایی استفاده می شود که آن را غیرقابل رهگیری می کند. ویژگی که مونرو دارد، این است که مانند بیت کوین، قابل استخراج است. 3 ویژگی است که خط قرمز مونرو محسوب می شود و در حفظ آنان بسیار حساس است؛ این سه مورد را در زیر آورده ایم:

امنیت: مونرو اعتقاد دارد که تراکنش کاربران باید بدون خطا و حمله باشد و سرمایه گذاران بتوانند به این شبکه اعتماد کنند.

حریم خصوصی: مورد دیگری که حریم خصوصی به آن اهمیت می دهد، حریم خصوصی است به طوری که کاربرانش را از هرگونه محاکمه قضایی نجات دهد.

تمرکز زدایی: توکن مونرو به بالاترین سطح از غیرمتمرکز ساختن اعتقاد دارد.

البته ذکر این نکته لازم است که این ارز، مبهم و غیرشفاف است و احتمال شناسایی طرفین معاملات و جزئیات تراکنش ها بسیار پایین است و این موضوع یک بستر مناسب برای انجام دادن کارهای غیرقانونی در دارک وب فراهم می کند.

جالب است بدانید که امکان استخراج مونرو به کمک پردازنده های گرافیکی CPU ممکن است و این به این معنا است که اگر بخواهید استخراج مونرو را انجام دهید، نیاز به خرید سخت افزارهای گران یا ماینر ندارید.

استلار (XLM)

استلارزیربنای پرداخت متن باز و توزیع شده، چیزی است که استلار در سایت رسمی‌اش، خودش را معرفی می کند.

تولد استلار به سال 2014 بر می گردد و ماهیتی مشابه به ریپل دارد و می توان آن را شاخه ریپل محسوب کرد. دلیل این موضوع نیز این است که با آن که اهداف تقریبا متفاوتی را دنبال می کنند، اما شیوه کارشان یکی است. جد مک کالب، بنیانگذار ارشد ریپل است که با دیگر توسعه دهندگان ریپل، به اختلاف خوردند که جد مک کالب، از ریپل جدا شد و استلار را ایجاد کرد که با هدف تسهیل کردن پرداخت های بین افراد را فراهم کرد و این در حالی است که ریپل بر روی ارائه یک راه حل برای انتقال بین بانک های جهان تمرکز کرده است.

ارز استفاده شده در شبکه استلار، لومن نام دارد که در حدود 100 میلیارد از آن ایجاد شده که به صورت تدریجی به بازار عرضه می شود. سرعت تراکنش ها کمتر از 6 ثانیه است و کارمزد آن ۰.۰۰۰۱ است. هرچند که استلار غیرمتمرکز است، اما برعکس بیت کوین و مانند ریپل، روی بلاک چین فعالیت نمی کند. آخرین موضوعی که در مورد استلار می خواهیم به شما بگوییم، این است که قابل استخراج نیست و مقدار مشخصی از آن توسط شرکت ایجاد شده است.

الگورند (ALGO)

الگورندبنیانگذار الگورند، یک استاد علوم کامپیوتر در انستیتو فناوری ماساچوست است که سیلویو میکالی نام دارد. آقای سیلویو میکالی مشارکت هایی در رمزارزهای پایه و پروتکل های بلاکچین داشت و توانست در سال 2012 جایزه تورینگ را دریافت کند و تبدیل شود به برترین سازنده ارز دیجیتال در جهان!

الگورند برای محافظت از کاربرانش، اقدامات جالبی دارد که در ادامه اشاره می کنیم:

کاربران ارز دیجیتال الگورند، قادر هستند که از انجام معاملات کاربران دیگر پیشگیری کنند و این موضوع سبب می شود که احتمال تقلب پایین تر بیاید و این کار ارزش سهام الگورند را افزایش می دهد.

موضوع دیگر، تعویض کار توسط الگورند است که هیچگونه ارتباط میان آن ها وجود نداشته باشد. تایید صحت یک بلاک، توسط کلید خصوصی کاربر انجام می شود و سبب می شود که احتمال هک کاهش پیدا کند.

جالب است بدانید که بلاک چین الگورند، فورک نمی شود.

فلو (FLOW)

فلویکی دیگر از آلت کوین هایی که می خواهیم برای سرمایه گذاری معرفی کنیم، فلو است که یکی از بلاک چین های نسل دوم است که یک بستر مناسب برای تراکنش های سریع و کم هزینه محیا می کند و برای این کار نیازی به تکنیک های شاردینگ ندارد.

فلو توانسته است که یک ظرفیت بسیار خوب برای بسیاری از برنامه ها و بازی های در حال توسعه فراهم کند. بسیاری از افرادی که بازی طراحی می کنند، بسیاری از گزینه ها و امکانات داخل بازی را تبدیل به توکن های غیر مثلی می کنند که به کاربران بازی می فروشند و زمانی که کاربری توکنی را خریداری می کند، مالک واقعی آن می شود.

در زیر به ویژگی هایی اشاره می کنیم که کاربران با خرید فلو به دست می آورند:

معماری چند کاربره

شبکه فلو این قابلیت را دارد که بتواند به تعداد زیادی کاربر خدمت رسانی کند و هیچگونه آسیب یا نقطه ضعفی هم نداشته باشد و این کار به لطف معماری چند منظوره فلو ایجاد شده است.

برنامه نویسی منبع گرا

Cadence زبان برنامه نویسی است که در قراردادهای هوشمند فلو استفاده شده است؛ جالب است بدانید که Cadence در عین این که زبان ساده ای است، اما امنیت بسیار بالایی دارد.

دارای ارگونومی توسعه دهنده

ویژگی که این شبکه دارد، این است که با ارتقا و ارائه محصولات جدید، سازگاری بسیار خوبی دارد و به خوبی می توان از آن برای اجرای توسعه برنامه ها استفاده کرد.

پردازنده مناسب کاربران و مصرف کنندگان

پردازنده ای که در بلاک چین فلو طراحی شده است، برای مصرف کنندگان طراحی شده است.

در فلو یک مسیر برای پرداخت ایمن و سریع برای تبدیل به ارزهای فیات به ارز فلو در این شبکه وجود دارد. مزیت دیگری که فلو دارد، این است که میزان کارمزد های فلو نسبت به اتریوم بسیار کم است.

وی چین VET

وی چینوی چین مجموعه ای از خدمات بلاک چینی است که می توان آن را از نخستین بلاک چین هایی دانست به صورت اختصاصی با هدف تامین کردن نیاز کاربران ایجاد شده است. نام توکن این شبکه وتور نام دارد.

هدف اصلی که وی چین به دنبال آن است، این است که در فرایند کسب و کارهای جهان، سهولت ایجاد کند.

VET از انعطاف پذیری خاصی برخوردار است که کاربران را قادر کرده است که بتوانند پیگیری یک محصول را از کارخانه تا مصرف کننده نهایی، انجام دهند و تفاوتی ندارد که این محصول چه چیزی باشد، می تواند یک لباس باشد، یا یک وسیله برقی!

کاربردهایی که وی چین دارد، کمی متفاوت از ارزهای دیگر است که در ادامه هرکدام را برایتان توضیح می دهیم:

ایمنی غذا

کسب و کارهایی که در زمینه مواد غذایی فعالیت می کنند، این امکان برایشان فراهم است که فرایند تولیدشان را به صورت ایمن و غیرقابل تغییر، ثبت کنند و شکاف اعتمادی که بین کسب و کارها و مشتریان است را پر کنند.

مدارک پزشکی

در مدت همه گیری کرونا، وی چین به عنوان پایه و اساس برنامه E-HCert استفاده می شد. البته این قابلیت دسترسی به اطلاعات پزشکی و نتایج ذخیره شده را فقط برای بیماران و مراکز درمانی ممکن می کند.

مبارزه با تقلب!

یکی از بهترین کاربردهایی که شبکه وی چین دارد، این است که با جعل کالاها مبارزه می کند. این کار به این صورت انجام می گیرد که با ایجاد کردن تراشه های رمزنگاری شده و دنبال کردن تاریخچه و چرخه عمر یک محصول (حمل و نقل، انبارداری، نگهداری مجدد و اصالت محصول) کاربران قادر هستند که اصل یا تقلبی بودن یک محصول مطلع شوند؛ این کار از انجام بسیاری از تقلب ها جلوگیری می کند.

بیمه

این امکان برای صاحبان خودرو ممکن است که با استفاده از شبکه وی چین، داده های رانندگی خودشان را ذخیره کنند و از شرایط بیمه مطلوب تری استفاده کنند.

نگهداری کردن از داروها

کاربرد دیگری که بلاک چین وی چین دارد، این است که اگر شرایط نگهداری دارو ها استاندارد نباشد، می توان آن را آن را از طریق وی چین به تولید کننده و مصرف کنده، اطلاع رسانی کرد و این ویژگی کمک می کند که کیفیت دارو ها افزایش یابد.

پیشگیری از انتشار کربن

هر ابزار هوشمند و وسیله نقلیه ای که بتواند ثابت کند کربن کمتری منتشر می کند، به مصرف کنندگان اعتبار بیشتری می دهد. هر اندازه که پاداش های بیشتری کسب کنند، می توانند از سرویس های مختلف وی چین استفاده کنند و این را می توانیم ترکیب بلاک چین و اینترنت در کاهش انتشار کربن بدانیم.

ICP

ICPICP یک شبکه غیرمتمرکز است که بر پایه و اساس بلاک چین است که هدف از آن ایجاد کردن یک محیط بدون محدودیت و بی قید و بند برای قراردادهای هوشمند و دیگر برنامه های غیرمتمرکز با کمک و اساس سرعت وب است.

ICP به اینترنت کامپیوتر نیز معروف است که به وسیله یک بنیاد رمزنگاری شده که DFINITY که در سوئیس قرار دارد، ایجاد شده است. اهدافی که بنیاد دفینیتی برای خودش ترسیم کرده است، موارد زیر است:

در 5 سال آینده، در مدارس آموزش های لازم در رابطه رایانه اینترنتی و زبان برنامه نویسی Motoko داده شود.

طی 10 سال آینده، بودجه ای که در اختیار شرکت ها قرار می گیرد، از سمت اینترنت سنتی به اینترنت کامپیوتر هدایت شود و میزان رشد و توسعه ای که برای ICP در نظر گرفته می شود، برابر با اینترنت سنتی حاضر برابر باشد.

چشم اندازی که دفینیتی برای 20 سال آینده دارد، این است که ICP توسعه یافته تر از اینترنت متمرکز امروزه باشد و تمام افراد بتوانند در کل جهان از حاصل این تلاش ها استفاده کنند.

سخن آخر

در این مقاله در مورد 25 از دیجیتالی که ارزش سرمایه گذاری دارند، صحبت کردیم و جزئیات هرکدام را معرفی کردیم. فراموش نکنید که ارزهای زیادی وجود دارند که ممکن است ارزش سرمایه گذاری داشته باشند، اما در این جا تلاش کردیم تا ارزهایی را معرفی کنیم که کمترین ریسک را دارند و شما می توانید سودهای بهتری کسب کنید.

در نظر داشته باشید که بسیاری از صرافی های معتبر مانند بایننس، ip ایرانی را مسدود کرده اند و شما برای آن که بتوانید در این صرافی ها ثبت نام کنید، نیاز است که ip ثابت خارجی داشته باشید. یکی از روش های داشتن ip ثابت خارجی، خرید سرور مجازی است؛ اما ما برای کسانی که قصد ترید دارند، امکان خرید سرور مجازی ترید را فراهم کرده ایم که مخصوص ترید است و شما می توانید از آن برای ورود به دنیای کریپتوکارنسی استفاده کنید.

در صورتی که ارزهای دیگری میشناسید که ارزش سرمایه گذاری دارند، در نظرات با ما به اشتراک بگذارید. اگر هم سوالی در این زمینه دارید، با ما مطرح کنید تا در سریع ترین زمان پاسخ دهیم.

 

سوالات متداول:

نمی توان ارز دیجیتالی را به عنوان بهترین معرفی کرد. چرا که هر کدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

32 تا حرف داریم ولی باهاش می تونیم حرف بزنیم، ارتباط برقرار کنیم، آثار هنری خلق کنیم، آموزش بدیم، محبت کنیم، نفرت بورزیم و... برای همین دنیای کلمات، برای من جذاب ترین دنیاست. منم تصمیم گرفتم نویسنده بشم تا با 32 تا حرف فارسی، کلی مقاله آموزشی بنویسم و هم معلم باشم و هم نویسنده. سعی می کنم ساده و روان بنویسم تا هیچوقت از یاد گرفتن خسته نشید و لذت ببرید.

دیدگاه های شما

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید