شما برای مطالعه این مقاله فقط 13 دقیقه وقت نیاز دارید

DNS-Servers-for-gaming
دسته بندی : آموزش شبکه

بهترین DNS برای بازی: معرفی ۲۳ تا DNS پرسرعت گیمینگ

4.5/5 - (29 امتیاز)

اگر عاشق گیمینگ هستید و به خاطر همین به دنبال بهترین DNS ها برای بازی هستید، در جای درستی قرار دارید. مطمئن باشید که اگر بهترین و سریع ترین DNS برای بازی را انتخاب کنید، به راحتی می توانید تاخیر را به حداقل رسانده و سرعت اتصالات خود را به اوج برسانید.

اکثر سرورهای DNS علاوه ارتقا سرعت بارگذاری به امنیت و حریم خصوصی داده های کاربران هم اهمیت می دهند که به این ترتیب، با استفاده از آنها، تجربه بازی روان تر و امن تری خواهید داشت. گوگل، کلود فلر و openDNS جزو بهترین dns های خارجی هستند که می توانند شما را به عملکرد و سرعت دلخواهتان برسانند.

یک گیمر حرفه ای می داند که سرور های DNS پرسرعت چقدر می توانند روی عملکرد گیمرها تاثیر بگذارند پس دیگر وقت آن است که با DNS هایی که در این مقاله ارائه می دهیم، به محدودیت های خود پایان بدهید.

چه ایده ای بهتر از این که در کنار این DNS ها با خرید سرور مجازی مناسب بر گیمینگ یک فضای کاملاً ایده آل برای بازی ایجاد کنید و نقش خود را به عنوان یک گیمر حرفه ای به نحو احسن ایفا کنید.

سرور DNS چیست؟

وقتی از یک وبسایت بازدید می کنید، ویدیو آنلاین تماشا می کنید یا به سرورهای بازی متصل می شوید، سیستم شما در پشت صحنه به طور خودکار اسم دامنه مثلاً www.example.com را به آدرس IP مثلاً 192.122.3.2 تبدیل می کند و این کار را DNS Server انجام می دهد.

اما این پروسه چه تاثیری در سرعت گیمینگ دارد؟ گفتیم که DNS مثل یک دفترچه تلفن به شما کمک می کند که از طریق اسم دامنه به IP و در نتیجه وبسایت یا سرور وصل شوید. هر بار که به اینترنت متصل می شوید، ISP شما یک سرور DNS اختصاصی به شما می دهد که انتخاب های ISP همیشه هم بهترین DNS برای بازی نیستند.

سرور های DNS که سرعت پایینی دارند می توانند بارگذاری وبسایت ها و دسترسی به دیتاسنترهای مربوط به بازی های آنلاین را به تاخیر بیاندازد. البته، این نکته را هم فراموش نکنید که قرار نیست با یک DNS مثلا DNS مربوط به Cloud Flare (1.1.1.1) همیشه پینگ ثابت و سرعت اتصال بالایی داشته باشید. پینگ شما با DNS های مختلف در هر نقطه از دنیا متفاوت است.

در کل، با یک سرور DNS برای بازی از مزیت های زیر برخوردار می شوید:

  • افزایش سرعت آپلود/دانلود و کیفیت اتصال اینترنت
  • کاهش پینگ، جیتر و نرخ از دست دادن داده
  • بارگذاری سریع تر صفحات به خاطر زمان کوئری کم
  • محافظت از کاربر موقع برخورد با وبسایت های مخرب

این شما هستید که باید DNS های مختلف را تست کنید و متناسب با نیازها و لوکیشن خود، بهترین DNS برای بازی را انتخاب کنید. این انتخاب شما تاثیر زیادی روی عملکرد شما در بازی ها خواهد داشت و اگر به اندازه کافی قابل اعتماد باشد، سرعت دسترسی و اتصالات شما در حین بازی حفظ خواهد شد.

با این اوصاف، اگر سرعت برای شما خیلی مهم است و نمی خواهید فقط به استفاده از DNS پرسرعت بسنده کنید با خرید سرور مجازی می توانید یک نفس راحت بکشید. مخصوصا که اگر لوکیشن دیتاسنتر و سرور بازی به هم نزدیک باشد، از سرعت بالای خود در بازی شگفت زده خواهید شد.

پس، اگر تصمیم خود را گرفته اید و میخواهید به یک گیمر حرفه ای و همه فن حریف تبدیل شوید، وقت وقت عمل است. در صورت تمایل می توانید اولین قدم خود را با مراجعه به صفحه خرید سرور مجازی ما بردارید و سفارش خود را ثبت کنید تا کاهش پینگ با سرور مجازی را تضمین کنید. بعد، با استفاده از لیست بهترین DNS برای بازی، قدم های محکم تری در مسیر اهدافتان بردارید:

۵ مورد DNS ایرانی پرسرعت برای بازی آنلاین

همانطور که می‌دانید بسیاری از وبسایت‌های خارجی خدمات خود را بر روی کاربران ایرانی بسته‌اند. از جهت دیگر برخی شرکت‌های بازی سازی نیز بازی‌های خود را به روی IPهای ایرانی مسدود کرده‌اند.

به همین خاطر قبل از آشنایی با دی ان اس های خارجی شرکت‌های ارائه دهنده DNS ایرانی را معرفی می‌کنیم که برای بازی و دسترسی به سایت‌های تحریم شده می‌توانید مورد استفاده قرار دهید:

1. رادار

DNS گیمینگ رادار

سرویس رادار بصورت اختصاصی ویژه بازی و گیم است که برای بازی‌ها DNS ارائه می‌دهد. رادار دارای اپلیکیشن ویندوز و اندروید است که رایگان هستند و در سایت آن آموزش اتصال به DNS به تفکیک پلتفرم‌ها موجود است.

رادار در اصل جمعی از گیمرهای کشور عزیزمان ایران است که راه‌حل‌هایی برای کاهش پینگ و کندی بازی‌های آنلاین پیدا کرده و در اختیار دیگر گیمرهای این مرز و بوم گذاشته‌اند.

اصلیجایگزین
10.202.10.1010.202.10.11

2. بگذر

DNS بگذر

همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید در سایت بگذر می‌توانید در کادر وسط صفحه وضعیت تحریم سایت مدنظرتان را بررسی کنید. در بالای کادر نیز DNS های این سایت به نمایش درآمده‌اند. از DNS های شکن برای بازی می‌توانید استفاده کنید.

بگذر نیز یک تحریم شکن است که کاربران ایرانی را قادر می‌سازد تا به سایت‌هایی که کاربران ایرانی را تحریم کرده‌اند سر بزنند. این تحریم شکن با ایجاد تکنولوژی‌های جدید مسائل امنیت و هک را نیز تحت نظر دارد.

اصلیجایگزین
185.55.226.26185.55.225.25

3. شکن

DNS شکن

خوشبختانه شکن راهنمای تنظیم DNS در تمامی پلتفرم‌ها را بر روی سایت خود قرار داده‌است. شکن از بهترین تحریم شکن‌های ایرانی است که برای گیمینگ و کاهش پینگ هم به کار می‌رود.

DNS های شکن از سرعت بالایی برخوردارند و ترافیک داخلی را دست نخورده باقی می‌گذارند. شکن در دو حالت رایگان و حرفه‌ای موجود است.

اصلیجایگزین
178.22.122.100185.51.200.2

4. الکترو

DNS الکترو برای گیمینگ

الکترو از دیگر ارائه دهندگان DNS ایرانی برای بازی است. در حین استفاده از الکترو با افت سرعت مواجه نخواهید بود و در صورت استفاده از نرم افزار الکترو در ویندوز و اندروید از رابط کاربری ساده آن لذت خواهید برد.

اصلیجایگزین
78.157.42.10078.157.42.101

5. 403

DNS 403 برای رفع تحریم

باوجود اینکه هدف اصلی سرویس رفع تحریم 403 برقراری دسترسی برنامه نویسان ایرانی به منابع و سایت‌های خارجی است با این وجود از DNS های این سرویس برای بازی هم می‌توانید استفاده کنید.

403 پلتفرمی است که علاوه بر DNS دارای اپلیکیشن نیز هست و بیش از 500 سایت و کتابخانه را رفع تحریم می‌کند تا برنامه‌نویسان ایرانی بتوانند پروژه‌های خود را توسعه دهند.

اصلیجایگزین
10.202.10.20210.202.10.102

 

18 مورد از DNS های پرسرعت برای بازی

دیگر وقت آن است که بدون اتلاف وقت، بهترین سرورهای DNS خارجی برای بازی را معرفی کنیم تا هر چه سریع تر وارد عمل شوید و تنظیمات DNS خود را تغییر دهید:

* اگر با نحوه تغییر تنظیمات DNS آشنا نیستید، می توانید از مقاله تنظیمات DNS کمک بگیرید.

  1. Google Public DNSگوگل dns برای بازی

وقتی بحث سرعت، اطمینان و اعتبار است، این کاملاً منطقی است که معرفی بهترین سرور های DNS برای بازی را با گوگل شروع کنیم. علاوه بر این که اعتبار این DNS با توجه به اعتبار ارائه دهنده آن (گوگل) اثبات شده است، ویژگی های شگفت انگیزی مثل امنیت بالا، عملکرد سریع و دقت بالا باعث شده است که این DNS پرسرعت در صدر لیست قرار بگیرد.

این DNS گیمینگ علاوه بر IPv4 از IPv6 هم پشتیبانی می کند و این موضوع برای گیمینگ و دسترسی به وبسایت های مدرن مهم است چون IPv6 بهتر و جدیدتر از IPv4 است.

یکی دیگر از جنبه های مثبت DNS گوگل این است که از شبکه بزرگی از دیتاسنترها پشتیبانی می کند تا بار سرورهای DNS مربوط به ISP ها را حداقل برساند و بارگیری ها با سرعت بالا و عملکرد روان تری انجام شوند.

مزایا

  • اتصال اینترنتی پرسرعت با تاخیر حداقل
  • ارتقا امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران
  • پشتیبانی از IPv4 و IPv6
  • امکان انتخاب لوکیشن برای سرور DNS
  • جلوگیری از حملات فیشینگ و DDoS
  • تجربه بازی روان و سریع

البته اگر مشتاق این هستید که با معایب این DNS هم آشنا شوید، اینگونه بگوییم که پشتیبانی ضعیف از مشتری و رابط کاربری پیچیده از مهم ترین نقاط ضعف این DNS است.

IPv6IPv4
2001:4860:4860::8888 (اصلی)8.8.8.8 (اصلی)
2001:4860:4860::8844 (جایگزین)8.8.4.4 (جایگزین)

 

  1. Cloudflarecloudflare

اگر به دنبال سرویس DNS پرسرعت، امن و درجه یک هستید، Cloudflare یکی از بهترین گزینه ها برای شماست. با استفاده از این DNS گیمینگ هم یک لایه امنیتی دریافت می کنید که از ثبت آدرس IP شما جلوگیری می کند و هم اینکه پینگ و سرعت دسترسی شما به صورت کاملاً هوشمندانه ارتقاء پیدا می کند و این یعنی، یک تجربه عالی در بازی ها خواهید داشت.

حتی بهتر است این حقیقت را هم با شما در میان بگذاریم که تقریباً 10 درصد صاحبان وبسایت از Cloudflare به عنوان پراکسی معکوس هم استفاده می کنند که امنیت وب سرور های خود را بالا ببرند.

همچنین، این DNS تقریباً در 250 شهر فعال است و این به این معنی است که هر کجا باشید، مطمئناً یک سرور Cloudflare در نزدیکی خود خواهید داشت.

مزایا

  • افزایش سرعت تا 28 درصد
  • آپتایم عالی
  • امنیت بالا
  • حفظ حریم خصوصی و داده های شخصیصی
  • رمزگذاری ترافیک وب جهت جلوگیری از دسترسی به فعالیت اینترنتی کاربران
  • هدایت کاربر به یک سرور مناسب بر اساس آدرس IP کاربر
  • حفاظت از کاربر در برابر حملات DDOS و هکرهای خطرناک
  • جلوگیری از تاخیر و قطعی اتصال به اینترنت ضعیف
  • پشتیبانی 7*24

البته، جا دارد به این نکته هم اشاره کنیم که این DNS سرور قادر به جلوگیری از حمله بدافزارها و غیرفعال کردن تبلیغات نیست.

IPv6IPv4

2606:4700:4700::1111 (اصلی)

1.1.1.1 (اصلی)

2606:4700:4700::1001 (جایگزین)1.0.0.1 (جایگزین)

 

  1. Comodo Secure DNSCOMDO لیست بهترین dns برای بازی

آیا برای پیدا کردن بهترین DNS برای گیم، امنیت بالا را در اولویت قرار داده اید؟ Comodo یکی از بهترین سرورهای DNS  سریع و امن است که با استفاده از آن لذت بازی را در امن ترین حالت ممکن تجربه خواهید کرد.

پاسخ دهی سریع به درخواست ها از اولویت های مهم گیمرهای حرفه ای است که با این DNS گیمینگ به خوبی از عهده این کار برمی آیید و در کنار آن، بدون هیچ هزینه ای از یک سری برنامه رایگان و کاربردی  امنیت عالی بهره مند خواهید شد.

پس در نتیجه Comodo Secure DNS تضمین می کند که شما یک اتصال اینترنتی روان و بدون تاخیر خواهید داشت و دستگاه خود را هم در برابر حملات بدافزارها ایمن خواهد کرد.

مزایا

  • امنیت بالا
  • جلوگیری از درخواست های مخرب
  • نظارت، کنترل و محافظت از ترافیک
  • حفاظت از محتوای آنلاین و آفلاین
  • ارتقا سرعت دسترسی و اتصالات اینترنتی
  • پشتیبانی از چند دیتاسنتر در لوکیشن های مختلف
  • عملکرد بالا
  • ارائه گزارشات استفاده از اینترنت
  • مسدود کردن وبسایت ها و سرویس های مضر برای ارائه یک تجربه روان و سریع
کلیک کنید  امنیت شبکه چیست؟ راهنمای جامع حفاظت از شبکه و تامین امنیت

با این که این Comodo  جزو قابل اعتماد ترین و سریع ترین سرور های DNS برای گیم است ولی شاید بعضی از سیاست های سختگیرانه برای حفظ امنیت برای شما آزاردهنده باشد.

IPv6IPv4
0:0:0:0:0:FFFF:081A:381A (اصلی)8.26.56.10 (اصلی)
0:0:0:0:0:FFFF:0814:F714 (جایگزین)8.20.247.10 (جایگزین)

 

  1. OpenDNSOpenDNS

آپتایم بالا یکی از بهترین ویژگی هایی است که OpenDNS به کمک آن می تواند سرعت و دقتی که گیمرها به دنبال آن هستند را برآورده کند. اکثر کاربران به خاطر تجربه بازی روان، جلوگیری از فیشینگ و فیلتر محتوا، این DNS را به عنوان بهترین DNS برای گیم های خود ترجیح می دهند.

این DNS گیمینگ در دو پلن ارائه می شود که یکی از آنها برای استفاده شخصی است و دیگری مناسب کسب و کارها و مشاغل است که متناسب با نیاز خود می توانید انتخاب خود را انجام دهید. البته، پلن های OpenDNS به صورت رایگان و پولی ارائه می شوند که تا جایی که به بازی مربوط می شود، با پلن رایگان هم می توانید به سرعت دسترسی و اتصال ایده آل خود برسید و تاخیر خود در بازی به حداقل (0) برسانید.

همچنین، والدین هم با استفاده از گزینه های فیلتر و فایروال قوی این DNS می توانند فضای امن و مناسبی را برای فرزندان خود ایجاد کنند و با خیال راحت، وبسایت هایی حاوی محتوای نامناسب برای گروه های سنتی پایین را فیلتر کنند.

مزایا

  • ارائه خدمات ایمن، سریع و دقیق
  • پشتیبانی از یک شبکه قدرتمند در سراسر جهان
  • رفه هر گونه تاخیر در بازی ها
  • آپتایم نزدیک به 100 درصد
  • ویژگی های امنیتی قدرتمند
  • جلوگیری از حملات هکری و فیشینگ
  • امکان فیلتر سازی محتوای وبسایت ها

از مهم ترین نقاط ضعف این OpenDNS می توان به این نکته اشاره کرد که با این DNS هیچ تضمینی برای اتصال به نزدیک ترین سرور وجود ندارد.

IPv6IPv4
2620:119:35::35 (اصلی)208.67.222.222 (اصلی)
2620:119:53::53 (جایگزین)208.67.220.220 (جایگزین)

 

  1. GreenTeamgreenteam

GreenTeam یکی دیگر از اعضای مجموعه بهترین DNS برای گیمینگ است که اتصال سریع و تاخیر نزدیک به صفر را تضمین می کند. با استفاده از این DNS می توانید از دستگاه خود در برابر بدافزارها، بات نت ها و محتوای نامناسب برای گروه های سنی پایین محافظت کنید.

نسخه رایگان این DNS به خوبی از عهده ارتقا امنیت و سرعت اتصال برمی آید اما برای کنترل بهتر سرور DNS خود بهتر است از نسخه پریمیوم آن استفاده کنید.

مزایا

  • ارتقا سرعت اتصال
  • ویژگی های امنیتی عالی
  • عملکرد عالی در محافظت از دستگاه در برابر بدافزارها و حملات هکری
  • ارائه دو نسخه رایگان و پریمویم

اگر به عنوان یک شخص بزرگسال، فیلترهای بیش از حد محتوای اینترنتی برای شما آزار دهنده است، استفاده از این DNS می تواند باعث آزار بیشتر شما شود.

IPv6IPv4
81.218.119.11 (اصلی)
209.88.198.133 (جایگزین)

 

  1. Quad9QUAD9

اگر بودجه کمی دارید و دنبال یک سرور DNS رایگان هستید، Quad9 بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. البته، رایگان بودن خدمات این DNS به معنای پایین بودن سطح امنیت و کیفیت آن ها نیست. این DNS همچنان با استفاده از ویژگی های امنیتی فوق العاده، لذت یک بازی روان و امن را تقدیم شما خواهد کرد.

یکی از جالب ترین ویژگی های این سرور DNS، فیلتر و مانیتور داخلی است که فعالیت های مخرب را تشخیص می دهد و از ورود بدافزارها و سرقت اطلاعات شخصی جلوگیری می کند.

بنیاد Quad9 در سوئیس مستقر است و با استفاده از 150 کلاستر حل DNS در 90 کشور مختلف دنیا، تمام تلاش خود را می کند تا به کاهش تاخیر و ارائه حداکثر سرعت ممکن کمک کند.

مزایا

  • ارائه خدمات به صورت رایگان
  • مسدود کردن دسترسی های مخرب
  • جلوگیری از دسترسی به وب سایت های مضر
  • جلوگیری از ورود بد افزارها به شبکه یا دستگاه
  • حفظ حریم خصوصی
  • کاهش تاخیر در بازی

ویژگی های امنیتی حساس و دقیق این ابزار می تواند برای همه گروه های سنی مناسب نباشد.

IPv6IPv4
(اصلی) 2620:fe::fe9.9.9.9 (اصلی)
(جایگزین) 2620:fe::9149.112.112.112 (جایگزین)

 

  1. DYNDYN به عنوان DNS برای بازی

این DNS هم مثل سایر سرورهای DNS برای بازی، تجربه روان و سریعی را برای گیمرها رقم می زند و در کنار آن، از اطلاعات دستگاه شما در برابر حملات فیشینگ و هکرها هم محافظت می کند.

در کل، DYN سرعت، قابلیت اطمینان و امنیت را برای کاربران خود تضمین کرده است. پس هم گیمرها و هم توسعه دهندگان بازی می توانند با خیال راحت از این DNS استفاده کند و در کنار پایداری و سرعت از کاربرپسندی آن هم لذت ببرند.

مزایا

  • ارتقا خودکار و به موقع
  • سرعت دسترسی بالا
  • مناسب برای استفاده شخصی و تجاری
  • کنترل کامل منطقه DNS و سوابق مراتبط با آن
  • مناسب برای توسعه دهندگان
  • کاهش تاخیر در بازی ها
  • پایداری و قابلیت اطمینان بالا
  • مقاوم در برابر حملات هکری
IPv6IPv4
216.146.35.35 (اصلی)
216.146.36.36 (جایگزین)

 

  1. Norton ConnectSafeسرور DNS نورتون

نورتون به عنوان یکی از معروف ترین تولیدکننده های محصولات نرم افزاری، Norton ConnectSafe را هم به عنوان سرور DNS برای بازی توسعه داده است.

با این DNS، هم به نحو احسن به حضور سریع و قدرتمند خود در بازی ها ادامه می دهد و هم اینکه از امنیت بالاتر و محافظت بهتر از داده ها و دستگاه خود مطمئن خواهید بود.

در واقع، با قرار دادن آدرس های Norton ConnectSafe در تنظیمات DNS از سیستم خود در برابر بدافزارها و وبسایت های کلاهبرداری محافظت می کنید و این یعنی با یک تیر، چند نشان می زنید.

مزایا

  • افزایش سرعت اتصالات
  • محافظت از سیستم و داده های شخصی
  • جلوگیری از دسترسی به سایت های نامناسب برای گروه های سنی پایین
  • کاهش تاخیر و افزایش سرعت پاسخ دهی
  • محافظت از نفوذ بدافزارها ها و کلاهبرداری های فیشینگ

البته، با توجه به هر کدام از آدرس های DNS می توانید محدوده تنظیمات خود را مشخص کنید تا علاوه بر کاهش تاخیر در بازی ها از مزیت های دیگری هم برخوردار شوید:

جلوگیری از بدافزارها و وبسایت های کلاهبرداری

سرور DNS اصلی: 199.85.126.10

سرور DNS جایگزین: 199.85.127.10

جلوگیری از دسترسی محتوای مخصوص بزرگسالان

سرور DNS اصلی: 199.85.126.20

سرور DNS جایگزین: 199.85.127.20

شناسایی و مسدود کردن حملات هکری و سرقت داده ها

سرور DNS اصلی: 199.85.126.30

سرور DNS جایگزین: 199.85.127.30

  1. Level3LEVEL3

Level3 هم یکی از بهترین سرور های DNS برای بازی است که اتصال اینترنتی سریع و بدون تاخیر را فراهم می کند. البته، جا دارد به این نکته هم اشاره کنیم که برای برخورداری از عملکرد باکیفیت این DNS باید یک سخت افزار قدرتمند داشته باشید که این موضوع می تواند محدودیت Level3 محسوب شود.

این DNS کاملاً رایگان است که در کنار ارتقا عملکرد شما در بازی از داده های خصوصی شما هم محافظت می کند و این یعنی دیگر نیاز نیست که در کنار بازی کردن، نگران امنیت داده های خود باشید.

مزایا

  • افزایش سرعت اینترنت
  • کاهش تاخیر در بازی
  • راه اندازی آسان
  • سازگار با ISP ها و روترها
  • پایداری بالا
  • قابل اعتماد
  • ارتقا امنیت
  • محافظت از حریم خصوصی
IPv6IPv4
209.244.0.3 (اصلی)
209.244.0.4 (جایگزین)

 

  1. VerisignVerisign در لیست DNS برای بازی

Verisign هم جزو سرور های DNS ایده آل برای گیمرها است چون سطح بالایی از آپتایم و قابلیت اطمینان را ارائه می دهد یعنی دقیقاً همان چیزی که گیمرها به دنبال آن هستند.

مهم ترین نکته ای که باید در مورد Verisign بدانید این است که این DNS در کنار کاهش تاخیر و ارتقا پایداری و امنیت، در مورد پاسخگویی هم سریع عمل می کند و همین ویژگی، مدیریت بار ترافیکی بالا را راحت تر می کند.

البته، این DNS به تهدیدات امنیتی هم اهمیت می دهد و با ارائه خدمات مخصوص مثل اسکن بدافزار، پشتیبانی گیری آنلاین و … سطح امنیت سیستم یا کنسول بازی را ارتقا می دهد.

مزایا

  • کاهش تاخیر
  • ارائه آپتایم بالا
  • تحمل بار ترافیکی سنگین
  • خدمات امنیتی فوق العاده
  • جلوگیری از نفوذ نرم افزارهای جاسوسی و حملات سایبری
  • حساسیت زیاد برای حفاظت از داده های شخصی کاربر
IPv6IPv4
64.6.64.6 (اصلی)
64.6.65.6 (جایگزین)

 

تا اینجا، محبوب ترین سرورهای DNS برای بازی را معرفی کردیم. دیدید که همه آنها علاوه بر کاهش تاخیر در بازی به امنیت و حریم خصوصی کاربران هم اهمیت می دهند و با ارائه خدمات مناسب،سعی می کنند یک تجربه عالی را برای گیمرها رقم بزنند.

اگر به هر دلیل خواستید DNS های دیگری را هم امتحان کنید تا تاخیر حداقل و امنیت حداکثر را تجربه کنید، می توانید از 8 سرور DNS زیر هم استفاده کنید:

آدرس DNS جایگزینآدرس DNS اصلیاسم DNS سرور
77.88.8.177.88.8.8Yandex DNS
192.71.245.20891.217.137.37OpenNIC
198.101.242.7223.253.163.53Alternate DNS
195.46. 39.40195.46. 39.39SafeDNS
84.200.70.4084.200.67.80dns.watch
56.154.71.5156.154.70.5Neustar
80.80.81.8180.80.80.80Freenom World
185.236.105.105185.236.104.104FlashStart

 

حالا که با بهترین سرور های DNS برای بازی آشنا شدید، تصمیم خود را گرفته اید که از آنها استفاده کنید یا نه؟ شاید با خواندن ادامه مطلب، بتوانید تصمیم گیری کنید.

چرا گیمرها از سرورهای DNS استفاده می کنند؟

DNS مستقیماً با سرعت اینترنت مرتبط نیست اما از آنجایی که ترجمه اسم دامنه به آدرس IP را انجام می دهد، می تواند بر سرعت بارگذاری اطلاعات شما تاثیر بگذارد.

در واقع، ما به این دلیل لیست سرور های DNS پرسرعت را در اختیار شما قرار دادیم تا بتوانید در حین بازی از یک تجربه پیشرفته و سریع لذت ببرید. با این که تغییر DNS تاثیری روی پهنای باند شما ندارد ولی به ارتقا عملکرد شما در بازی کمک می کند.

اگر انتخاب DNS مناسب بازی برایتان سخت است، ما کنارتان هستیم. لیستی که در این مقاله بررسی کردیم از بهترین ها هستند مخصوصاً Google Public DNS و Cloudflare که جزو محبوب ترین ها هستند و توسط اکثر گیمرها ترجیح داده می شوند.

البته، بهتر است به این نکته هم اشاره کنیم که بعضی از DNSها پولی هستند و قبل از استفاده از آدرس آنها باید نسبت به خرید پلن اقدام کنید.

در کل، اگر بتوانید یک انتخاب درست انجام دهید، هم تاخیر در بازی ها را به حداقل خواهید رساند و هم اینکه با استفاده از خدمات امنیتی DNS موردنظر از هر گونه خطر حمله و هک هم در امان خواهید بود.

کلام آخر

با اینکه DNS ها وظیفه تبدیل نام دامنه به آدرس IP را انجام می دهند و مستقیماً روی پهنای باند تاثیر نمی گذارد ولی با ارتقا سرعت بارگذاری و جریان بازی، شرایط لازم برای یک تجربه روان و سریع را فراهم می کنند. با اینکه همه DNS ها (چه پولی چه رایگان) هم از لحاظ سرعت و هم از لحاظ امنیت، عملکرد خوبی دارند ولی Google Public DNS و Cloudflare جزو بهترین سرورهای DNS برای بازی هستند.

از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید، از شما متشکریم. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت داشتن هرگونه سوال، درخواست و نیاز به راهنمایی، می توانید با ثبت نظر خود، با ما وارد ارتباط شوید تا هر چه زودتر به شما پاسخ دهیم.

سوالات متداول:

با این که هر دوی این DNS های عالی هستند ولی اگر به حریم خصوصی خود اهمیت بیشتری می دهید و دوست دارید یک قدم جلوتر از رقبا باشید، Cloudflare را انتخاب کند. اگر سرعت اتصال و قابل اعتماد بودن ارائه دهنده برای شما مهم تر است، Google Public DNS را انتخاب کنید. مطمئن باشید که با انتخاب هر یک این DNSها اصلاً ضرر نخواهید کرد.

مطالب مشابهی که شاید علاقمند باشید

من زهرا پیرجانی دانشجوی رشته نرم افزار هستم. علاقه ای که به یادگیری مطالب جدید دارم باعث شد که انگیزم برای فعالیت در حوزه تولیدمحتوا بیشتر شود. تمام تلاشم این است که با درک کامل موضوع، محتوایی ساده و کامل تهیه کنم که برای همه علاقمندان مفید و کاربردی باشد. یادگیری مطالب جدید و آموزش اونها به بقیه، بهترین کاری هست که می توانم برای رشد خودم و همچنین کمک به رشد علاقمندان به مباحث مورنظر انجام بدم.

دیدگاه های شما

30 خرداد 1402
میلاد

سلام من برای انتخاب بهترین dns برای بازی بین گوگل و کلود فلر موندم و نمیدونم کدوم رو ترجیح بدم؟

    30 خرداد 1402
    زهرا پیرجانی

    سلام. هر دو DNS جزو لیست بهترین dns برای گیمینگ هستند و می تونن شما رو به سرعت و عملکرد دلخواهتون برسونند ولی معمولا کلود فلر پینگ کمتری (سرعت بالا) نسبت به گوگل دارد.

30 خرداد 1402
زهرا ملکی

سلام سوالم اینه که انتخاب dns برای گیمینگ چقد در سرعت بازی تاثیر داره؟

    30 خرداد 1402
    زهرا پیرجانی

    سلام. تنها وظیفه DNS اینه که آدرس های url رو به آدرس ip تبدیل کنه و این کار در اوایل شروع بازی انجام میشه. پس با انتخاب یک dns برای بازی کاری می کنید که جستجوی های پروسه ابتدایی بازی با سرعت بالایی انجام شود ولی در حین بازی قرار نیست تاثیر این dns را حس کنید.

31 خرداد 1402
ساحل نظری

سلام میشه بگید که بهترین dns برای ps5 کدومه؟

    31 خرداد 1402
    زهرا پیرجانی

    سلام ساحل عزیز. از بین dns هایی که در این مقاله بررسی کردیم، Google Public DNS ،Cloudflare و OpenDNS بهترین dns برای ps5 هستند.

31 خرداد 1402
محمد

سلام. ممنون بابت مقاله خوبتون> میخواستم بدونم که از بین این dns ها کدوم یکی برای ps4 خوبه؟

    31 خرداد 1402
    زهرا پیرجانی

    سلام ممنون دوست عزیز. اگر از ps4 استفاده می کنید، دی ان اس گوگل گزینه خوبی برای شماست.

31 خرداد 1402
علی

سلام می خواستم بدونم که بهترین dns برای xbox کدومه؟ اینم بگم که من برای بازی کالاف دیوتی به این dns نیاز دارم.

    31 خرداد 1402
    زهرا پیرجانی

    سلام. dns های گوگل و کلود فلر می تونن بهترین dns برای xbox شما باشند و اگر عملکرد و سرعت در کالاف دیوتی جزو اولویت های شماست می تونید روی OpenDNS هم حساب کنید.

11 مهر 1402
رضا

سلام یک دی ان اس میخوام تو کالاف پینگ حریفم رو بالا ببره

    15 مهر 1402
    زهرا پیرجانی

    سلام دی ان اسی وجود نداره که باهاش بتونید پینگ حریف بازی رو افزایش بدید. در کل، تاثیر dns در سرعت و پینگ بازی خیلی ناچیزه و اگر به فکر ارتقا عملکرد خودتون هستید، بهتره به فکر ایده های قدرتمندی مثل استفاده از اینترنت سریع تر یا خرید سرور مجازی با قدرت سخت افزاری بالا باشید.

24 آبان 1402
یک هم وطن

سلام و تشکر بابت مطالب مفیدی که ارایه دادین اما باید بگم که نه تنها در ابتدای بازی که حتی به صورت متوالی در حین بازی ان لاین از dns ایتفاده میشه سپاس

    4 آذر 1402
    زهرا پیرجانی

    سلام. ممنون از شما

20 دی 1402
رضا

سلام خدا قوت بهترین دی ان اس برای بازی ورداف وارکرافت چه دی ان اسی هست با سپاس؟

    20 دی 1402
    زهرا پیرجانی

    سلام. ۱. Google Public DNS و ۲. OpenDNS از بهترین dnsهایی هستند که می تونید برای این بازی انتخاب کنید.

20 دی 1402
رضا

سلام ممنون از کمکی که به من کردین. هرچی کفتین انجام دادم داخل بازی نشودم می شه باز بگین چکار کنم ؟

    20 دی 1402
    زهرا پیرجانی

    🙏. میشه بگید که با چه خطایی مواجه می شید؟ ارور خاصی نشون میده یا مشکل فقط باز نشدن بازی هست؟

14 بهمن 1402
مصطفی

سلام خسته نباشی چه دی ان اس برای کالاف دیوتی خوب است ممنون میشم جواب بدی

    14 بهمن 1402
    زهرا پیرجانی

    سلام ممنون. Cloudflare، گوگل دی ان اس و Quad9 برای کالاف دیوتی عالی هستن.

14 بهمن 1402
مصطفی

سلام میشه بگید چه دی‌ان‌اسی کار می‌کنه

نظر شما پس از تایید قابل مشاهده خواهد بود.

26 بهمن 1402
رضا

you have been disconnected. (BLZ51901016) سلام این خطا میده وارد بازی وارکرافت نمی شه میشه کمک کنید با تشکر

نظر شما پس از تایید قابل مشاهده خواهد بود.

18 فروردین 1403
مجتبی

سلام و خسته نباشید . برای بازی Dead By Daylight Mobile و Blood Strike چه دی ان اسی از همه بهتره؟

    21 فروردین 1403
    زهرا پیرجانی

    سلام خیلی ممنون. دی ان اس گوگل برای هر دوی این بازی ها گزینه خوبیه.

4 اردیبهشت 1403
trzi

سلام خسته نباشيد dns براي بازي آنلاين efootball 2024 ميفرماييد ؟

    6 اردیبهشت 1403
    زهرا پیرجانی

    سلام ممنون. گوگل دی ان اس و open dns دی ان اس های خوبی برای این بازی هستند.

برای دریافت این مقاله لطفا ایمیلتان را وارد کنید

می توانید مقاله را دانلود کنید یا پرینت بگیرید